Strony

poniedziałek, 6 listopada 2017

„Człowiek z magicznym pudełkiem” - najlepsze SF


Asteroid Award, Nagrodę Główną Trieste Science+Fiction Festival, otrzymał film Bodo Koxa zatytułowany „Człowiek z magicznym pudełkiem”. Przed laty festiwal ten wygrał „Test pilota Pirxa” Marka Piestraka.

Trieste Science+Fiction Festival został utworzony w 2000 roku, ale kontynuuje on tradycję International Science Fiction Film Festival, który odbywał się w Trieście w latach 1963-1982. To tutaj w 1979 roku Marek Piestrak otrzymał nagrodę główną za film „Test pilota Pirxa”, a w zmaganiach o to wyróżnienie pokonał między  innymi film Ridleya Scotta „Obcy – 8 pasażer Nostromo”. Według Wikipedii przed rokiem na festiwalu tym zwyciężyła amerykańsko-polska koprodukcja, niezależny film fantastycznonaukowy „Embers”. Wśród laureatów festiwalu są też „Monsters” i „Europa Report”.

„Człowiek z magicznym pudełkiem” to drugi profesjonalny film w dorobku Bodo Koxa. Warszawa, rok 2030. Wydawać by się mogło, że dla Adama (Piotr Polak) lepsze jutro było wczoraj. Dotknięty zanikiem pamięci bohater musi zacząć wszystko od nowa. Przeprowadza się i rozpoczyna pracę w dużej korporacji. Poznaje tam atrakcyjną Gorię (Olga Bołądź), którą jest oczarowany. Początkowo dziewczyna opiera się jego zalotom, uparcie twierdząc, że nie jest w jej typie. Gdy romans nabiera rumieńców, chłopak dokonuje niebywałego odkrycia. W swoim nowym mieszkaniu znajduje stare radio, które nadaje audycje z lat 50. Okazuje się, że odbiornik emituje również fale umożliwiające teleportację. Podczas jednej z podróży coś idzie nie tak i Adam zostaje w 1952 roku. Zaniepokojona nieobecnością ukochanego Goria podejmuje niebezpieczną, ale i fascynującą misję sprowadzenia go z powrotem.

W tym roku nagrody w Trieście otrzymały także:

Méliès d’argent dla filmu pełnometrażowego: „Loop” (Hurok) reż. Isti Madarász
Méliès d’argent dla filmu krótkometrażowego: „The Last Schnitzel” reż. Kaan Arici, Ismet Kurtulus

Nagroda Publiczności: „Salyut-7” reż. Klim Shipenko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz