Strony

poniedziałek, 23 kwietnia 2018

Orson Welles w programie Cannes


Jedna z najważniejszych sekcji festiwalu w Cannes została ogłoszona. Cannes Classics corocznie przedstawia wybitne, często mocno wygrzebane z przeszłości, klasyczne filmy kina światowego oraz te poświęcone klasyce kina. W tym roku pojawi się m.in. dokument o Orsonie Wellesie.

Reżyserem dokumentu “The Eyes of Orson Welles” jest Mark Cousin, autor słynnej „Odysei filmowej”. Jego film poświęcony jest postaci słynnego reżysera i niejako może być to odpowiedź organizatorów Cannes na zablokowanie przez Netflixa ich produkcji stworzonej z odnalezionych materiałów z zapomnianego filmu Wellesa. Obrażony na organizatorów Netflix nie zgłosił „The Other Side of the Wind” do Cannes. “The Eyes of Orson Welles” zawiera wiele prywatnych rysunków i obrazów tego mistrza, które nie były wcześniej publikowane, a film stworzony został przy współudziale córki Wellesa. To nie koniec dokumentalnych prezentacji o klasykach kina. W Cannes pojawią się dokumenty o Ingmarze Bergmianie oraz film o  Jane Fondzie.

Wśród klasycznych prezentacji w Cannes znajdą się też filmy, takich twórców jak m.in.: Stanley Kubrick, Vittorio De Sica, Yasujiro Ozu, Alfred Hitchcock, Billy Wilder, Luc Besson, Sergio Corbucci.

Oto pełna lista filmów, które zostaną zaprezentowane w sekcji Cannes Classics (wersja angielska):

“Be Natural: The Untold Story of Alice Guy-Blaché,” Pamela B. Green (2018, 2h, United States of America)

“Jane Fonda in Five Acts,” Susan Lacy (2018, 2h13, United States of America)

“2001: A Space Odyssey,” Stanley Kubrick (1968, 2h44, United Kingdom, United States of America)

“The Eyes of Orson Welles,” Mark Cousin (2018, 1h55, United Kingdom)

“Searching for Ingmar Bergman,” Margarethe von Trotta (2018, 1h39, Germany, France)

“Bergman – A Year in a Life,” Jane Magnusson (2018, 1h56, Sweden)

“The Seventh Seal,” Ingmar Bergman (1957, 1h36, Sweden)

“Beating Heart,” Henri Decoin (1939, 1h37, France)

“Bicycle Thieves,” Vittorio De Sica (1948, 1h29, Italy)

“Enamorada,” Emilio Fernández (1946, 1h39, Mexico)

“Tokyo Story,” Yasujiro Ozu (1953, 2h15, Japan)

“Vertigo,” Alfred Hitchcock (1958, 2h08, United States of America)

“The Apartment,” Billy Wilder (1960, 2h05, United States of America)

“Diamonds of the Night,” Jan Němec (1964, 1h08, Czech Republic)

“War and Peace. Film I. Andrei Bolkonsky,” Sergey Bondarchuk (1965, 2h27, Russia)

“The Nun,” Jacques Rivette (1965, 2h15, France)

“Four White Shirts,” Rolands Kalnins (1967, 1h20, Latvia)

“The Hour of the Furnaces,” Fernando Solanas (1968, 1h25, Argentina)

“Specialists,” Sergio Corbucci (1969, 1h45, France, Italy, Germany)

João and the Knife,” George Sluizer (1971, 1h30, the Netherlands)

“Blow for Blow,” Marin Karmitz (1972, 1h30, France)

“One Sings the Other Doesn’t,” Agnès Varda (1977, 2h, France)

“Grease,” Randal Kleiser (1978, 1h50, United States of America)

“Grand-père,” Safi Faye (1979, 1h52, Senegal, France)

“Five and the Skin,” Pierre Rissient (1981, 1h35, France, Philippines)

“The Island of Love,” Paulo Rocha (1982, 2h49, Portugal, Japan)

“Bagdad Café,” Percy Adlon (1987, 1h44, Germany)

“The Big Blue,” Luc Besson (1988, 2h18, France, United States of America, Italy)

“Driving Miss Daisy,” Bruce Beresford (1989, 1h40, United States of America)

“Cyrano de Bergerac,” Jean-Paul Rappeneau (1990, 2h15, France)

“Hyènes,” Djibril Diop Mambety (1992, 1h50, Senegal, France, Switzerland)

“Lamb,” Paulin Soumanou Vieyra

“Destiny,” Youssef Chahine (1997, 2h15, Egypt, France)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz