Strony

czwartek, 5 kwietnia 2018

WĘŻE rozdane. „Botoks” bezkonkurencyjny


PAW – Popkulturowa Akademia Wszystkiego (dawniej Akademia Węży) po raz 7. przyznała nagrody dla „filmowych potknięć w polskim kinie”. Najgorszym filmem roku i niemal wszystkie nagrody podczas tej edycji Węży zdobył „Botoks” w reżyserii Patryka Vegi, który triumfował w 9 z 13 kategorii. To rekord w siedmioletniej historii nagród Węże.

Jeden z najpopularniejszych filmów 2017 roku w naszych kinach uznany został za najgorszy polski film minionego sezonu przez członków Popkulturowej Akademii Wszystkiego (dawniej Akademii Węży). „Botoks” otrzymał nagrody w kategoriach: Wielki Wąż – Najgorszy Film Roku za bezwstydny produkt, żerowanie na niskich instynktach i sprzedawanie starych dowcipów jako faktów. Film „doceniono” też w kategorii Żenujący Film Na Ważny Temat oraz za reżyserię i scenariusz Patryka Vegi, za główną rolę męską Piotra Stramowskiego, za jego duet z Marietą Żukowską, za występ poniżej talentu Grażyny Szapołowskiej, za najbardziej żenującą scenę w polskim kinie w 2017 roku i za efekt specjalnej troski.  W sumie „Botoks” zdobył dziewięć nagród i pokonał dotychczasowych rekordzistów, „Kac Wawę” i „Smoleńsk”, które otrzymały po siedem Węży.

Patryk Vega w siedmioletniej historii Węży doceniony został już po raz kolejny. Podczas drugiej edycji Węży Akademia nagrodziła go za reżyserię i współscenariusz komedii „Last Minute”.

W tym roku pojedyncze tylko nagrody od Akademii zdobyli inni nominowani. Za najgorszą rolę żeńską nagrodzono Małgorzatę Krukowską występującą w filmie „Totem”, „Dwie korony” doceniono za najgorszy teledysk, wśród plakatów wygrała praca do komedii „Na układy nie ma rady”, a najgorszy przekład tytułu zagranicznego to „Jak dogryźć mafii”, w oryginale brzmiący „Once upon a Time in Venice”. Ogłoszenie laureatów Węży 2018 odbyło się w klubie Jack’s Cinema w Warszawie.

PEŁNA LISTA LAUREATÓW WĘŻY 2018:

WIELKI WĄŻ – NAJGORSZY FILM ROKU
Botoks
za bezwstydny produkt, żerowanie na niskich instynktach i sprzedawanie starych dowcipów jako faktów.

NAJGORSZA REŻYSERIA
Patryk Vega - Botoks     

NAJGORSZY SCENARIUSZ
Patryk Vega - Botoks

ŻENUJĄCY FILM NA WAŻNY TEMAT
Botoks

NAJGORSZA ROLA MĘSKA
Piotr Stramowski – Botoks

NAJGORSZA ROLA ŻEŃSKA
Małgorzata Krukowska – Totem

WYSTĘP PONIŻEJ TALENTU
Grażyna Szapołowska – Botoks

NAJGORSZY DUET NA EKRANIE
Marieta Żukowska i Piotr Stramowski – Botoks

NAJBARDZIEJ ŻENUJĄCA SCENA
seks z psem - Botoks

EFEKT SPECJALNEJ TROSKI
płód po aborcji – Botoks            

NAJGORSZY TELEDYSK OKOŁOFILMOWY
Dempsey & Tune Seeker „Dwie korony” - „Dwie korony”
https://www.youtube.com/watch?v=68-67RYMQnw

NAJGORSZY PLAKAT
Na układy nie ma rady

NAJGORSZY PRZEKŁAD TYTUŁU ZAGRANICZNEGO
Once upon a Time in Venice – Jak dogryźć mafii

***

Popkulturową Akademię Wszystkiego tworzą osoby działające zawodowo w obszarze szeroko pojmowanej polskiej kultury. Są to dziennikarze, krytycy, osoby wielu artystycznych zawodów, animatorzy kultury i in. W gronie Akademii znajduje się dziś blisko 200 osób.

Zgodnie z założeniami pomysłodawców, Węże w humorystyczny sposób mają zachęcać do dyskusji o jakości polskiego kina i zwrócić uwagę na niebezpieczne trendy, które nie służą rozwojowi i pomyślności polskiej kinematografii. Nabór do Akademii Węży trwa cały rok, a chętni mogą pisać w tej sprawie na adres nagrodyweze@gmail.com

W dotychczasowej historii Nagród Węży tytuły najgorszych filmów roku zdobywały: „Wyjazd integracyjny” (2012), „Kac Wawa” (2013), „Ostra randka” (2014), „Obce ciało” (2015), „Ostatni klaps” (2016), „Smoleńsk” (2017), „Botoks” (2018).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz