Strony

niedziela, 6 października 2019

Disney odmawia reklam Netfliksa


Zaczyna się! Wraz ze zbliżającą się premierą usługi streamingowej Disneya, coraz wyraźniej dochodzi do rywalizacji pomiędzy tym gigantem a Netfliksem. Gra idzie o wielkie pieniądze i „nie ma zmiłuj”. Disney wykorzystuje dostępne narzędzia i próbuje ograniczyć zasięg konkurenta.

Należące do Disneya firmy medialne ABC, Freeform i FX odmówiły sprzedaży powierzchni reklamowych zachęcających do zainteresowania się Netfliksem. Nieoficjalnie, ale jest to faktem, Disney nie akceptuje już reklam Netfliksa w swojej sieci rozrywkowej. Disney nie sprzedaje już filmów i seriali Netfliksowi, nie współpracuje z nim produkcyjnie, a teraz odcina konkurenta od przestrzeni reklamowej.

Disney w standardowym komunikacie mówi o „ocenie strategii”, „biznesie”, „konkurencji”. Oceniono, że Netflix to bezpośrednia konkurencja dla Disney+ i promowanie rywala „nie jest warte przychodów z reklam”. W dodatku Disney zamierza wykorzystać znacząco wszystkie swoje powierzchnie reklamowe, a gigant ten ma do dyspozycji wiele narzędzi.

To kolejna oznaka zmieniającego się rynku medialnego. Rywalizacja tutaj wkrótce zrobi się ostrzejsza.

1 komentarz: