Strony

poniedziałek, 11 listopada 2019

„Symfonia Fabryki Ursus” z szansą Cinema Eye Honors


Jakiś czas temu ogłoszono nominacje do nagród Cinema Eye Honors. Wśród wybranych filmów znalazł się również dokument Jaśminy Wójcik zatytułowany „Symfonia Fabryki Ursus”. Laureatów prestiżowej nagrody poznamy 6 stycznia.

Nagrody Cinema Eye Honors przynawane są najlepszym filmom dokumentalnym od 2008 roku. Aby film mógł zostać nominowany do nagrody musi być pokazywany na którymś z poniższych festiwali filmowych: Sundance, Berlin, True/False, SXSW, Full Frame, Tribeca, Hot Docs, Cannes, Silverdocs, Los Angeles, Toronto, Sheffield oraz IDFA. Kandydatów do nagród Cinema Eye Honors wybierają przedstawiciele dużych festiwali filmów dokumentalnych, a zwycięzców każdego roku wybiera ok. 200 przedstawicieli branży dokumentalnej zaproszonych do głosowania przez Cinema Eye.

„American Factory” i „Apollo 11” otrzymały największą liczbę nominacji i mają szansę zdobyć po pięć nagród. „Aquarela”, „The Cave”, „For Sama”, „Beyoncé's Homecoming”, „Honeyland” i „Midnight Family” otrzymały po trzy nominacje. Netflix zdobył najwięcej nominacji i ma ich aż 17. Neon otrzymał 10 nominacji, HBO ma 9, a National Geographic 8. Filmy wyreżyserowane przez kobiety zdobyły 40 procent wszystkich nominacji.

Jak pisze polishshort.pl: Film „Symfonia Fabryki Ursus” Jaśminy Wójcik otrzymał dwie nominacje – dla najlepszej ścieżki dźwiękowej oraz za najlepszy debiut. Fabryka Ursus była jednym z największych zakładów produkcji ciągników w Europie. Przez niemal cały XX wiek stanowiła chlubę polskiego przemysłu. Upadek komunizmu stał się początkiem jej końca. Dziś ursuskie hale świecą pustkami lub popadają w ruinę. Dziesiątki tysięcy biografii pracujących tu ludzi wyrzucono na śmietnik historii. Artyści (Jaśmina Wójcik, Igor Stokfiszewski, Rafał Urbacki, Dominik Strycharski, Jakub Wróblewski) zaprosili byłych pracowników zakładu – robotnice, technologów, kierowników, sekretarki – do udziału w eksperymentalnym filmie dokumentalnym, który raz jeszcze ożywiłby fabrykę. Jej byli pracownicy, za pomocą pamięci ciała i dźwięków, odtwarzają jeden dzień pracy zakładu. Tak rodzi się niezwykła symfonia fabryki Ursus.

Więcej informacji oraz listę wszystkich nominowanych filmów tegorocznej edycji Cinema Eye Honors można znaleźć tutaj. Poniżej nominacje w najważniejszych kategorii:

Outstanding Nonfiction Feature

American Factory
Directed and Produced by Steven Bognar and Julia Reichert
Produced by Jeff Reichert and Julie Parker Benello

Apollo 11
Directed and Produced by Todd Douglas Miller
Produced by Thomas Petersen and Evan Krauss

For Sama
Directed by Waad al-Kateab and Edward Watts
Produced by Waad al-Kateab

Honeyland
Directed by Ljubomir Stefanov and Tamara Kotevska
Produced by Atanas Georgiev and Ljubomir Stefanov

Midnight Family
Directed and Produced by Luke Lorentzen
Produced by Kellen Quinn

One Child Nation
Directed and Produced by Nanfu Wang and Jialing Zhang
Produced by Christoph Jörg, Julie Goldman, Christopher Clements and Carolyn Hepburn

Outstanding Direction

American Factory
Steven Bognar and Julia Reichert

The Cave
Feras Fayyad

Cold Case Hammarskjöld
Mads Brügger

Honeyland
Ljubomir Stefanov and Tamara Kotevska

The Hottest August
Brett Story

One Child Nation
Nanfu Wang and Jialing Zhang

Audience Choice Prize

17 Blocks
Directed by Davy Rothbart

The Amazing Johnathan Documentary
Directed by Ben Berman

American Factory
Directed by Steven Bognar and Julia Reichert

Apollo 11
Directed by Todd Douglas Miller

Ask Dr. Ruth
Directed by Ryan White

The Biggest LIttle Farm
Directed by John Chester

The Cave
Directed by Feras Fayyad

For Sama
Directed by Waad Al-Kateab and Edward Watts

Knock Down the House
Directed by Rachel Lears

Maiden
Directed by Alex Holmes

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz