Strony

niedziela, 26 stycznia 2020

„Klaus” i Polacy docenieni Annie Awards


[SEZON NAGRÓD 2019/2020] Netflix zdominował tegoroczne Nagrody Annie, najważniejsze wyróżnienia przyznawane produkcjom animowanym. Firma ta zdobyła aż 19 nagród, a najważniejsze z nich otrzymały „Klaus” i „I Lost My Body”. Ten pierwszy powstał z udziałem Polaków.

Hiszpański „Klaus” zdobył siedem nagród, w tym tę najważniejszą za najlepszy film animowany i w sumie otrzymał wszystkie nagrody, w których zdobył nominacje. Wśród docenionych znaleźli się dwaj Polacy pracujący przy tym filmie, dyrektorzy artystyczni i autorzy projektów graficznych (scenografia) Szymon Biernacki i Marcin Jakubowski. "Klaus" pokonał m.in.: "Toy Story 4", "Praziomka" i "Krainę lodu II".

Za najlepszą niezależną animację uznano francuski „I Lost My Body” (Zgubiłem swoje ciało), a film doceniono też za muzykę i scenariusz. Antologia animacji „Love, Death & Robots” otrzymała cztery nagrody. Disney otrzymał pięć nagród Annie, w tym za animację postaci w „Avengers: Koniec gry”.

Nie wiadomo, jak nagrody Annie wpłynąć mogą na Oscary. „Klaus” i „I Lost My Body” są w gronie najlepszych pełnometrażowych animacji.

Pełna lista nagrodzonych (w oryginale):

Best Feature
Klaus; Netflix Presents A Production of The Spa Studios and Atresmedia Cine

Best Feature-Independent
I Lost My Body; Xilam for Netflix

Best Special Production
How to Train Your Dragon Homecoming; DreamWorks Animation

Best Short Subject
Uncle Thomas: Accounting for the Days; Ciclope Filmes, National Film Board of Canada, Les Armateurs

Best Virtual Reality Production
Bonfire; Baobab Studios

Best Animated TV/Media Commercial
The Mystical Journey of Jimmy Page’s ‘59 Telecaster; Nexus Studios

Best TV/Media Production for Preschool Children
Ask the Storybots, Episode: Why Do We Have To Recycle?; JibJab Bros. Studios for Netflix

Best TV/Media Production for Children
Disney Mickey Mouse, Episode: Carried Away; Disney TV Animation/Disney Channel

Best General Audience TV/Media Production
BoJack Horseman, Episode: The Client; Tornante Productions for Netflix

Best Student Film
The Fox & The Pigeon; Michelle Chua

Animated Effects in an Animated TV/Media Production
Love, Death & Robots, Episode: The Secret War; Blur for Netflix; Viktor Németh, Szabolcs Illés, Ádám Sipos, Vladimir Zhovna

Animated Effects in an Animated Feature Production
Frozen 2; Walt Disney Animation Studios; Benjamin Fiske, Alex Moaveni, Jesse Erickson, Dimitre Berberov, Kee Nam Suong;

Character Animation in an Animated TV/Broadcast Production
His Dark Materials, Episode 7; BBC Studios; Lead Animator: Aulo Licinio; Character: Iroek

Character Animation in an Animated Feature Production
Klaus, Netflix Presents a Production of The Spa Studios and Atresmedia Cine; Animation Supervisor: Sergio Martins; Character: Alva

Character Animation in a Live Action Production
Avengers: Endgame, Weta Digital; Animation Supervisor: Sidney Kombo-Kintombo

Character Animation in a Video Game
Unruly Heroes, Magic Design Studios; Character Animator: Sebastien Parodi (Characters: Heroes Kid version, Underworld NPC); Lead Animator: Nicolas Leger (Characters: Heroes Wukong, Kihong, Sandmonk and Sanzang), all enemies except Underworld levels, and cinematics)

Character Design in an Animated TV/Media Production
Carmen Sandiego, Episode: The Chasing Paper Caper; Houghton Mifflin Harcourt Publishing and DHX Media for Netflix; Character Designer: Keiko Murayama (Characters: Carmen Sandiego, Paper Star, Player, Shadowsan, Chief, Julia Argent, Chase Devineaux)

Character Design in an Animated Feature Production
Klaus; Netflix Presents a Production of The Spa Studios and Atresmedia Cine; Character Designer: Torsten Schrank

Directing in an Animated TV/Media Production
Alonso Ramirez Ramos, Disney Mickey Mouse, Episode: For Whom the Booth Tolls; Disney TV Animation/Disney Channel

Directing in an Animated Feature Production
Sergio Pablos, Klaus; Netflix Presents a Production of The Spa Studios and Atresmedia Cine

Music in an Animated TV/Media Production
Rob Cairns, composer/lyricist; Love, Death & Robots, Episode: Sonnie’s Edge; Blur for Netflix

Music in an Animated Feature Production
Dan Levy, composer; I Lost My Body; Xilam for Netflix

Production Design in an Animated TV/Media Production
Love, Death & Robots, Episode: The Witness; Blur for Netflix; Production Design: Alberto Mielgo

Production Design in an Animated Feature Production
Klaus; Netflix Presents a Production of The Spa Studios and Atresmedia Cine; Production Design: Szymon Biernaki, Marcin Jakubowski

Storyboarding in an Animated TV/Media Production
Carmen Sandiego, Episode: Becoming Carmen Sandiego: Part 1; Houghton Mifflin Harcourt Publishing and DHX Media for Netflix; Storyboard Artist: Kenny Park

Storyboarding in an Animated Feature Production
Klaus, Netflix Presents a Production of The Spa Studios and Atresmedia Cine; Storyboard Artist: Sergio Pablos

Voice Acting in an Animated TV/Media Production
H. Jon Benjamin as Bob in Bob’s Burgers, Episode: Roamin’ Bob-iday, 20th Century Fox/Bento Box Entertainment

Voice Acting in an Animated Feature Production
Josh Gad as Olaf in Frozen 2; Walt Disney Animation Studios

Writing in an Animated TV/Media Production
Tuca & Bertie, Episode: The Jelly Lakes; Tornante Productions, LLC for Netflix; Writer: Shauna McGarry

Writing in an Animated Feature Production
I Lost My Body; Xilam for Netflix; Writers: Jérémy Clapin, Guillaume Laurant

Editorial in an Animated TV/Media Production
Love, Death & Robots, Episode: Alternate Histories; Blur for Netflix; Bo Juhl, Stacy Auckland and Valerian Zamel

Editorial In An Animated Feature Production
Klaus; Netflix Presents a Production of The Spa Studios and Atresmedia Cine; Pablo García Revert

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz