Strony

poniedziałek, 31 sierpnia 2020

Ponad 50 tys. widzów w Polsce na „Tenet”


[BOX OFFICE] Ponad 50 tysięcy widzów obejrzało w weekend premierowy w Polsce „Tenet” w reżyserii Christophera Nolana. Nie jest to więc w czasie pandemii najlepsze otwarcie filmu w polskich kinach. Wraz z wynikami ze środy i czwartku, sprzedaż biletów na „Tenet” zbliżyła się do 90 tysięcy.

54 tysiące widzów w weekend otwarcia (piątek - niedziela) na filmie „Tenet” plasuje go na pierwszym miejscu polskiego box office. Nie jest to zły wynik także na tle poprzednich otwarć filmów Christophera Nolana w Polsce, a przecież tegoroczne otwarcie należy rozpatrywać w kontekście panującej pandemii.

Oto jak przedstawiały się otwarcia kinowych filmów Nolana w Polsce:

1. "Mroczny Rycerz Powstaje" (2012) – otwarcie 158,6 tys. widzów; w sumie 684,5 tys.
2. "Incepcja" (2010) – otwarcie 149,9 tys. widzów; w sumie 1,088.4 mln widzów
3. "Dunkierka" (2017) – otwarcie  116,4 tys. widzów; w sumie 709,3 tys. widzów
4. "Mroczny Rycerz" (2008) – otwarcie  110,2 tys. widzów; w sumie 520,1 tys. widzów
5. "Interstellar" (2014) – otwarcie  103,5 tys. widzów /w sumie 492 tys. widzów
6. "Tenet" (2020) – otwarcie 54 tys. widzów
7. "Bezsenność" (2002) – otwarcie  45 tys. widzów / w sumie 196,7 tys. widzów
8. "Batman - Początek" (2005) – otwarcie  40,3 tys. widzów / w sumie 198 tys. widzów

Jak widać, nie ma przesadnie wielkiej przepaści pomiędzy poszczególnymi otwarciami. Te zapewne bardziej widoczne będą w końcowym rozliczeniu dystrybucji „Tenet” w Polsce. Czy będą to „długie nogi” w kinach? Trzymam kciuki, ale w przypadku tego akurat filmu, nie będzie to łatwe.

Wraz z pokazami ze środy i czwartku sprzedaż biletów na „Tenet” w Polsce sięgnęła około 90 tysięcy. Warto też odnotować, że film grany jest w Polsce aż na 675 ekranach.

Wynik „Tenet” z weekendu plasuje go na drugim miejscu najlepszych otwarć w polskich kinach po 6 czerwca, czyli od momentu uruchomienia kin po przerwie. Lepiej w kinach wystartował tylko „Scooby-Doo!”, którego w pierwszy weekend obejrzało 60,8 tys. widzów. Na koncie tej animacji jest około 374 tysiące sprzedanych biletów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz