„Odo” – serial animowany o przygodach małej sówki, stworzony przez warszawskie studio Letko i Sixteen South z Irlandii Północnej w czerwcu powalczy o Rockie Awards w kategorii animacja przedszkolna. To kolejna nominacja dla produkcji, która podbiła serca dzieci w ponad 130 krajach na całym świecie.
Postać Odo – uroczej sówki z olbrzymimi pokładami wiary w siebie – powstała w warszawskim studiu Letko z myślą o najmłodszych odbiorcach. 52-odcinkowa seria animacji 2D w reżyserii Piotra Szczepanowicza i Mikołaja Pilchowskiego, wyprodukowana została we współpracy z północnoirlandzkim studiem Sixteen South, oraz głównymi partnerami telewizyjnymi KiKA i Milkshake! Channel 5.
– Tak wielki sukces serialu to dla mnie ogromne zaskoczenie, ale i potwierdzenie tego, że polscy twórcy mogą konkurować z najlepszymi. Polska animacja zawsze była dostrzegana na świecie i jest ważnym elementem globalnego rynku filmowego. Jednak najważniejsi są dla mnie odbiorcy. Tworzymy z myślą o najmłodszych i to do nich chcemy dotrzeć, niezależnie od tego, w której części świata żyją – mówi Piotr Szczepanowicz, reżyser Odo, współtwórca Studia Letko i podkreśla, że nominacja do Rockie Awards to wyjątkowo prestiżowe wyróżnienie.
Kanadyjski Banff World Media Festival to jedno z największych na świecie wydarzeń, które od 43 lat łączy branżę telewizyjną z blisko 60 państw. Nagroda festiwalowa – Rockie Awards jest prestiżowym wyróżnieniem na rynku globalnej telewizji i treści cyfrowej, a zwycięzców wybiera międzynarodowe jury składające się z ponad 150 doświadczonych profesjonalistów w dziedzinie rozrywki i mediów. Wyniki zostaną ogłoszone podczas ceremonii, która odbędzie się 14 czerwca 2022 roku.
– Kiedy rozpoczynaliśmy prace nad serialem w 2018 roku, byliśmy głęboko poruszeni badaniami mówiącymi o rosnącym poziomie lęku i depresji wśród dzieci. Po tym, przez co najmłodsi przeszli w ciągu ostatnich 2 lat, wiemy, że teraz bardziej niż kiedykolwiek, serial jest odpowiedzią na istniejące problemy – opowiada Colin Williams, showrunner, Sixteen South Originals – Cieszymy się, że razem z naszym zespołem scenariuszowym mieliśmy przestrzeń by tworzyć właśnie te historie, które koniecznie dziś trzeba opowiedzieć – historie dotyczące uprzedzeń, potrzeby otwartości na innych, adopcji, samotności i przyjaźni.
Animacja została dostrzeżona na całym świecie nie tylko poprzez wyjątkową historię i głównego bohatera, ale też jej wygląd. Twórcy posłużyli się autorską techniką 2.5D, która jest połączeniem animacji w środowisku 2D z oświetleniem i cieniowaniem pochodzącym ze świata 3D.
– Odo ma wspaniały i niepowtarzalny charakter, dlatego zależało nam na tym, aby styl produkcji był również wyjątkowy. Stworzyliśmy go w 2D z całym teatralnym pięknem tradycyjnej dwuwymiarowej animacji, ale dodając dużo głębi dzięki specjalnemu oświetleniu i cieniowaniu 3D, dając postaciom wrażenie 3D w świecie 2D – wyjaśnia Jakub Karwowski, producent wykonawczy Odo, współtwórca Studia Letko – Dodatkowo użyliśmy ciepłej ziemistej palety, aby wywołać uczucie przebywania na zewnątrz w słoneczny dzień, pełen kolorów, światła i energii – dodaje.
Tytułowy Odo to najmniejsza i jedyna sowa w Leśnym Obozie, zdeterminowana, by udowodnić, że pomimo swoich rozmiarów nie brak jej chęci do wypróbowywania swoich możliwości. Komediowe i ciepłe przygody bohatera mają przekonać młodych odbiorców, że można oraz trzeba wierzyć w siebie i podejmować próbę działania. Serial porusza ważne tematy i pokazuje, jak radzić sobie z niepowodzeniami, jednocześnie wspierając rozwój umiejętności społecznych. Robi to w sposób przemyślany, bo projekt wspierany jest przez konsultanta edukacyjnego – psycholog Nataschę N. Crandall.
Serial jest współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, Young Audiences Content Fund (YACF) i Northern Ireland Screen a w Polsce można go oglądać od poniedziałku do piątku na kanale MiniMini+ oraz cały tydzień na platformie Canal+. [informacja prasowa]
Bardzo ciekawy post, oby tak dalej!
OdpowiedzUsuń