Strony

wtorek, 23 stycznia 2024

Oscary 2024. Nominacje - komentarz i ciekawostki

Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej ogłosiła nominacje do swoich nagród. Oscary rozdane zostaną w 23 kategoriach. Wśród nominowanych filmów dostrzeżono brytyjsko-polską koprodukcję "Strefa interesów", ale nie ma polskich dokumentów, ani "Chłopów" wśród animacji. Najwięcej nominacji dla "Oppenheimera", który powalczy o 13 Oscarów. 11 nominacji mają "Biedne istoty", a 10 "Czas krwawego księżyca". Martin Scorsese, Lily Gladstone, John Williams ustanowili rekordy, świetnie wygląda lista nominowanych za role aktorskie, coraz większe znaczenie mają międzynarodowe filmy obcojęzyczne, które też wpisały się właśnie do historii.

„Oppenheimer” był bliski wyrównania rekordu filmów z największą liczbą nominacji. O jedną więcej mają filmy „Wszystko o Ewie” (1951), „Titanic” (1998) i „La La Land” (2017). 13 nominacji dla „Oppenheimera” stawia ten film dziś w gronie zdecydowanego faworyta finałowego Oscarowego rozstrzygnięcia. Teraz „Oppenheimer” jest blisko innego rekordu i może zostać filmem z największą liczbą zdobytych Oscarów. Na razie to osiągnięcie należy do „Ben Hura” (1960), „Titanica” (1998) i „Władcy Pierścieni: Powrotu Króla”, które otrzymały po 11 nagród Akademii. „Oppenheimer” walczy w tym roku o tytuł najlepszego filmu roku, o Oscary za reżyserię, scenariusz adaptowany (we wszystkich nominowano Christophera Nolana i w sumie ma już 8 nominacji i ani jednego Oscara), trzy aktorskie Oscary (Cillian Murphy, Emily Blunt i Robert Downey Jr.) oraz za zdjęcia Hoyte van Hoytema, dźwięk, muzykę, charakteryzację, scenografię, montaż.

Imponujące jest też 11 nominacji do Oscarów dla „Biednych istot” Yorgosa Lanthimosa, w tym dwóch nominacji dla Emmy Stone, za produkcję tego filmu i występ w nim w głównej roli oraz dwóch dla Lanthimosa za produkcję i reżyserię. Aktorską nominację otrzymał też Mark Ruffalo, ale szkoda, że pominięto Willema Dafoe. Wizualnie perfekcyjne „Biedne istoty” doceniono też za scenariusz, zdjęcia, kostiumy, charakteryzację, muzykę, scenografię i montaż.

10 nominacji zdobył „Czas krwawego księżyca”, a 81-letni Martin Scorsese stał się najstarszym w historii reżyserem nominowanym do Oscara w tej kategorii. W sumie Scorsese zdobył w tym roku dwie kolejne nominacje i wraz ze zdobytym Oscarem ma ich 16, w tym 10 za reżyserię (rekord dla żyjącego reżysera). Jeśli Scorsese otrzyma Oscara za reżyserię, pobije rekord Clinta Eastwooda, który zdobywał to wyróżnienie w wieku 74 lat. Zdecydowanie ważną nominacją jest ta dla Lily Gladstone, która została pierwszą rdzenną Amerykanką (Indianką z Ameryki Północnej), docenioną w kategorii Aktorka Pierwszoplanowa. Nominację zdobył też Robert De Niro za rolę drugoplanową, a w sumie ma ich 9 i dwa Oscary (poprzedniego zdobył ponad 40 lat temu). Są też nominacje za zdjęcia, muzykę, piosenkę, kostiumy, scenografię i montaż (nieoceniona stała współpracowniczka Scorsese Thelma Schoonmaker, dla której jest to 9 nominacja, która trzykrotnie przyniosła jej nagrody Akademii). Niespodzianką jest za to brak nominacji za scenariusz do tego filmu.

Mam takie wrażenie, że walka o nagrodę za reżyserię rozegra się właśnie pomiędzy Christopherem Nolanem, Martinem Scorsese i Yorgosem Lanthimosem, choć to bardzo budujące, że w kategorii tej doceniono też twórców nieamerykańskich, Brytyjczyka Jonathana Glazera i jedyną kobietę w tym gronie, reżyserkę z Francji Justine Triet. Jednak rekordem jest obecność wśród najlepszych produkcji roku, aż trzech filmów wyreżyserowanych przez kobiety („Anatomia upadku”, „Barbie”, „Poprzednie życie”).

Faworyzowana przed nominacjami „Barbie” zdobyła „tylko” 8 nominacji, w tym tą dla najlepszego filmu (jakby nie patrzeć jest to najbardziej kasowy film roku 2023), ale nie ma nominacji za reżyserię Grety Gerwig, pominięto też Margot Robbie w głównej roli (otrzymała ona nominację za produkcję). Film ten ma dwie aktorskie nominacje, spodziewaną dla Ryana Goslinga i niespodziewaną dla Ameriki Ferrery za role drugoplanowe. Jest „Barbie” nominowana za scenariusz adaptowany (nominacja dla Grety Gerwig), kostiumy, scenografię i dwie piosenki (Billie Eilish zmierza pod drugiego Oscara). Nie ma jej wśród nominowanych za reżyserię, ale to zdecydowanie znaczące osiągnięcie dla Grety Gerwig, ponieważ wszystkie jej dotychczasowe reżyserskie filmy nominowano do Oscara w kategorii Najlepszy Film - "Lady Bird", "Małe kobietki" i teraz "Barbie".

Kolejnym filmem z największą liczbą nominacji jest „Maestro”, który Bradleyowi Cooperowi przyniósł w tym roku kolejne trzy nominacje do Oscarów (produkcja filmu, aktor pierwszoplanowy i scenariusz oryginalny). W sumie Cooper ma już 12 nominacji do Oscarów, ale nagrody nigdy nie zdobył. Nominację dla najlepszej aktorki otrzymała Carey Mulligan, dla której będzie to trzecia próba zdobycia tej nagrody. W sumie film nominowano w 7 kategoriach, także za zdjęcia, dźwięk i wywołującą swego czasu spore kontrowersje charakteryzację (szczególnie nosa!). „Maestro” dał też nominację Netfliksowi, który ponownie wprowadził na listę swoją produkcję. Wśród twórców nominowanych za produkcję tego filmu jest też Steven Spielberg, dla którego jest to już 23 nominacja, w dodatku od trzech sezonów twórca ten zdobywa kolejne nominacje (w dwóch poprzednich latach za „Fabelmanów” i „West Side Story).

Cztery filmy z kategorii Najlepszy Film zdobyły po 5 nominacji, w tym dwie produkcje międzynarodowe – „Strefa interesów” i „Anatomia upadku” i dwie produkcje amerykańskie „American Fiction” i „Przesilenie zimowe”. Po raz pierwszy w historii w kategorii Najlepszy Film dwie nominacje zdobyły międzynarodowe produkcje obcojęzyczne, po raz pierwszy w historii dwa filmy międzynarodowe zdobyły po minimum 5 nominacji.

Dwa filmy międzynarodowe rywalizowały już ze sobą podczas festiwalu w Cannes, a tam Złotą Palmę otrzymała „Anatomia upadku”, a drugą co do ważności nagrodę „Strefa…”. Podczas Europejskich Nagród Filmowych górą także był film francuski, który w tym roku przyniósł dwie nominacje dla Justine Triet, w tym za najlepszą reżyserię (ósma kobieta nominowana w tej kategorii) i jest Triet jedyną kobietą w tym gronie oraz scenariusz oryginalny, gdzie ma spore szanse na wygraną. Jest też aktorska nominacja dla Sandry Huller i za montaż. Francuzi nie wystawili do Oscara międzynarodowego tego filmu, postawili na „Bulion i inne namiętności” i niestety nie wprowadzili swojej produkcji do finałowej piątki międzynarodowych produkcji.

Druga z nich dla „Strefy interesów” brytyjsko-polskiej koprodukcji (z udziałem też podobno USA), nie wiadomo, czy w Oscarowych statystykach nasza kinematografia potwierdzi swój udział. Nie ma na liście nominowanych za produkcję Ewy Puszczyńskiej, która reprezentowała polską stronę (choć branżowi dziennikarze z USA, podawali jej nazwisko przy Oscarowych spekulacjach). Są za to fakty, że film w całości nakręcono w Polsce i przy wsparciu polskich twórców. Nie ma niestety nominacji dla Łukasza Żala za zdjęcia, a film „Strefa interesów” doceniono za reżyserię i scenariusz Jonathana Glazera, dźwięk i w kategorii dedykowanej filmom międzynarodowym (nieanglojęzycznym).

Tegoroczny sukces filmów międzynarodowych świadczy o rosnącym znaczeniu filmów obcojęzycznych na Oscarach. Koreański hit „Parasite” z 2020 r. stał się pierwszym filmem obcojęzycznym, który zdobył Oscara za najlepszy film, a sukcesy w ostatnich latach odniosły także filmy takie jak „Na zachodzie bez zmian” i „Drive My Car” .

Trzecim filmem z pięcioma nominacjami na liście najlepszych filmów roku jest „American Fiction”, który doceniono też za główną rolę męską Jeffreya Wrighta, męską rolę drugoplanową Sterlinga K. Browna, scenariusz i muzykę. Będzie liczyło się w grze o Oscary także „Przesilenie zimowe”, za role w którym nominacje otrzymali Paul Giamatti (aktor pierwszoplanowy) i  Da’Vine Joy Randolph (aktorka drugoplanowa). Scenariusz i montaż uzupełniają nominacje dla tego filmu.

Na liście najlepszych filmów roku jest też skromne „Poprzednie życie”, które zdobyło jeszcze tylko nominację za scenariusz oryginalny.

W wielu innych kategoriach jest bardzo ciekawie. Jedną z najsilniejszych już na etapie skróconej listy kandydatów był ta poświęcona filmom międzynarodowym. Kilka dużych tytułów nie dostało się do finałowej piątki nominowanych, ale i tak jest ona bardzo ciekawa, bo poza reprezentującą Wielką Brytanię „Strefą interesów” są tutaj także włoski „Io Capitano”, japoński „Perfect Days” wyreżyserowany przez Wima Wendersa, jest hiszpańskie „Śnieżne bractwo” i niemiecki „Pokój nauczycielski”. Ciekawie jest też wśród pełnometrażowych animacji, gdzie japoński „Chłopiec i czapla” zmierzy się ze „Spider-Manem”, ale gdzie zauważono też hiszpańskiego „Psa i robota”. Dla Hayao Miyazakiego to już czwarta nominacja, a czy będzie to drugi Oscar po „Spirited Away”?

Na skróconej liście pełnometrażowych filmów dokumentalnych mieliśmy dwie produkcje, ale „Apolonia, Apolonia” oraz „Skąd dokąd” nie przebiły się do nominacji. Nie udało się to też, co uznać można za sporą sensację, filmom „American Symphony” i „Nieustannie: Historia Michaela J. Foksa”. Są za to na liście m.in. „Cztery córki” i „20 dni w Mariupolu”, a w sumie 4 z 5 nominowanych to dokumenty zagraniczne.

Najwięcej emocji przy Oscarach budzą zawsze nominacje aktorskie i jest tutaj wspaniałe grono docenionych artystów, w tym wielu przedstawicieli mniejszości etnicznych (7 na 20 nominacji). Obyło się bez większych niespodzianek, choć za taką niektórzy uznają pominięcie Margot Robbie. W grze o Oscara za główną rolę kobiecą są więc Lily Gladstone i Emma Stone. O nagrodę za główną rolę męską zabiegają na pewno Paul Giamatti (mój faworyt) i Cillian Murphy. W kategoriach drugoplanowych faworyci to Robert Downey Jr. i Da’Vine Joy Randolph. Na liście jest też Jodie Foster, nominowana do Oscara po raz pierwszy po 29 latach.

Dokładnie połowa nominowanych aktorek i aktorów, czyli Emily Blunt, Jeffrey Wright, Cillian Murphy, Lily Gladstone, Sandra Huller, Colman Domingo, Da’Vine Joy Randoplph, Danielle Brooks, America Ferrera i Sterling K. Brown zdobyli swoje pierwsze w karierze nominacje do aktorskich Oscarów.

Swój własny rekord poprawił 91-letni John Williams, który jest najstarszą nominowaną do Oscara osobą i zdobył swoją 54 nominację do Oscara, tym razem za muzykę do filmu „Indiana Jones i artefakt przeznaczenia”. Swoją niezwykłą passę kontynuuje też Diane Warren, która otrzymała 15 nominację do Oscara, siódmy rok z rzędu. Autorka nie zdobyła nigdy regulaminowego Oscara, choć ma już nagrodę za całokształt twórczości.

Spore osiągnięcie jest też udziałem speca od efektów wizualnych. Neil Corbould otrzymał aż trzy nominacje do Oscara w tej kategorii, za prace przy filmach „Twórca”, „Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One” i „Napoleon”. Za efekty wizualne do „Gladiatora” i „Grawitacji” otrzymał on Oscary. Wśród tegorocznych nominacji za efekty wizualne jest też japońska „Godzilla Minus One”.

Wśród twórców nominowanych za prace w krótkim metrażu jest Wes Anderson doceniony za film „Zdumiewająca historia Henry'ego Sugara”. Nominacji w tej kategorii nie zdobył jednak Pedro Almodovar za „Dziwne ścieżki życia”.

Wśród producentów wygrał Netflix, który zdobył 18 nominacji, a drugie miejsce zajął Apple z 13 nominacjami. Te wyniki oznaczają bardzo silną pozycję producentów treści do streamingu, choć Apple zrozumiał już, że pieniądze z dystrybucji są też w kinie. 13 nominacji ma też związany z Disneyem Searchlight oraz klasyczny Universal.

Laureatów 96. Oscarów poznamy 10 marca (finałowe głosowanie rusza 22 lutego), gospodarzem gali wręczenia tych nagród będzie po raz czwarty Jimmy Kimmel.

Pełna lista nominacji do Oscarów 2024:

 

NAJLEPSZY FILM

 

„American Fiction” -  Ben LeClair, Nikos Karamigios, Cord Jefferson, Jermaine Johnson, producenci

 

„Anatomy of a Fall” / „Anatomia upadku” -  Marie-Ange Luciani, David Thion, producenci

 

„Barbie” -  David Heyman, Margot Robbie, Tom Ackerley, Robbie Brenner, producenci

 

„The Holdovers” / „Przesilenie zimowe” -  Mark Johnson, producer

 

„Killers of the Flower Moon” / „Czas krwawego księżyca” -  Dan Friedkin, Bradley Thomas, Martin Scorsese, Daniel Lupi, producenci

 

„Maestro” -  Bradley Cooper, Steven Spielberg, Fred Berner, Amy Durning, Kristie Macosko Krieger, producenci

 

„Oppenheimer” -  Emma Thomas, Charles Roven, Christopher Nolan, producenci

 

„Past Lives” / „Poprzednie życie” -  David Hinojosa, Christine Vachon, Pamela Koffler, producenci

 

„Poor Things” / „Biedne istoty” -  Ed Guiney, Andrew Lowe, Yorgos Lanthimos, Emma Stone, producenci

 

„The Zone of Interest” / „Strefa interesów” -  James Wilson, producent

 

REŻYSERIA

Justine Triet - „Anatomy of a Fall” 

Martin Scorsese - „Killers of the Flower Moon” 

Christopher Nolan - „Oppenheimer” 

Yorgos Lanthimos - „Poor Things”

Jonathan Glazer - „The Zone of Interest” 

 

AKTOR PIERWSZOPLANOWY

Bradley Cooper - „Maestro” 

Colman Domingo - „Rustin”

Paul Giamatti - „The Holdovers” 

Cillian Murphy - „Oppenheimer” 

Jeffrey Wright - „American Fiction” 

 

AKTORKA PIERWSZOPLANOWA

Annette Bening - „Nyad” 

Lily Gladstone - „Killers of the Flower Moon” 

Sandra Hüller - „Anatomy of a Fall” 

Carey Mulligan - „Maestro”

Emma Stone - „Poor Things” 

 

AKTOR DRUGOPLANOWY

Sterling K. Brown - „American Fiction” 

Robert De Niro – „Killers of the Flower Moon” 

Robert Downey Jr. - „Oppenheimer” 

Ryan Gosling - „Barbie” 

Mark Ruffalo - „Poor Things” 

 

AKTORKA DRUGOPLANOWA

Emily Blunt - „Oppenheimer” 

Danielle Brooks - „The Color Purple” 

America Ferrera – „Barbie”

Jodie Foster - „Nyad” 

Da’Vine Joy Randolph - „The Holdovers” 

 

SCENARIUSZ ADAPTOWANY

„American Fiction” -  Cord Jefferson

„Barbie” -  Greta Gerwig, Noah Baumbach

„Oppenheimer” - Christopher Nolan

„Poor Things” - Tony McNamara

„The Zone of Interest” - Jonathan Glazer

 

SCENARIUSZ ORYGINALNY

„Anatomy of a Fall” -  Justine Triet, Arthur Harari

„The Holdovers” -  David Hemingson

„Maestro” -  Bradley Cooper, Josh Singer

„May December” / „Obsesja” -  Samy Burch; historia Samy Burch, Alex Mechanik

„Past Lives” -  Celine Song

 

PEŁNOMETRAŻOWY FILM MIĘDZYNARODOWY

„Io Capitano” (Włochy) 

„Perfect Days” (Japonia) 

„Society of the Snow” / „Śnieżne bractwo” (Hiszpania) 

„The Teachers’ Lounge” / „Pokój nauczycielski” (Niemcy)

„The Zone of Interest” (Wielka Brytania)

 

PEŁNOMETRAŻOWY FILM ANIMOWANY

„The Boy and the Heron” / „Chłopiec i czapla” -  Hayao Miyazaki, Toshio Suzuki

„Elemental” / „Między nami żywiołami” -  Peter Sohn, Denise Ream

„Nimona” -  Nick Bruno, Troy Quane, Karen Ryan, Julie Zackary

„Robot Dreams” / „Pies i robot” -  Pablo Berger, Ibon Cormenzana, Ignasi Estapé, Sandra Tapia Díaz

„Spider-Man: Across the Spider-Verse” -  Kemp Powers, Justin K. Thompson, Phil Lord, Christopher Miller, Amy Pascal

 

PEŁNOMETRAŻOWY FILM DOKUMENTALNY

„Bobi Wine: The People’s President” -  Moses Bwayo, Christopher Sharp, John Battsek

„The Eternal Memory”

„Four Daughters” -  Kaouther Ben Hania, Nadim Cheikhrouha

„To Kill a Tiger” -  Nisha Pahuja, Cornelia Principe, David Oppenheim

„20 Days in Mariupol” -  Mstyslav Chernov, Michelle Mizner, Raney Aronson-Rath

 

ZDJĘCIA

„El Conde” – Edward Lachman

„Killers of the Flower Moon” – Rodrigo Prieto

„Maestro” – Matthew Libatique

„Oppenheimer” – Hoyte van Hoytema

„Poor Things” – Robbie Ryan

 

ORYGINALNA PIOSENKA

„The Fire Inside” z filmu „Flamin’ Hot” -  muzyka i słowa Diane Warren

„I’m Just Ken” z filmu „Barbie” -  muzyka i słowa Mark Ronson, Andrew Wyatt

„It Never Went Away” z filmu „American Symphony” -  muzyka i słowa Jon Batiste, Dan Wilson

„Wahzhazhe (A Song For My People)” z filmu „Killers of the Flower Moon” -  muzyka i słowa Scott George

„What Was I Made For?” z filmu „Barbie” -  muzyka i słowa Billie Eilish, Finneas O’Connell

 

KOSTIUMY

„Barbie” – Jacqueline Durran

„Killers of the Flower Moon” – Jacqueline West

„Napoleon” – Janty Yates, Dave Crossman

„Oppenheimer” – Ellen Mirojnick

„Poor Things” – Holly Waddington

 

DŹWIĘK

„The Creator” -  Ian Voigt, Erik Aadahl, Ethan Van der Ryn, Tom Ozanich, Dean Zupancic

„Maestro” -  Steven A. Morrow, Richard King, Jason Ruder, Tom Ozanich, Dean Zupancic

„Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One” -  Chris Munro, James H. Mather, Chris Burdon, Mark Taylor

„Oppenheimer” -  Willie Burton, Richard King, Gary A. Rizzo, Kevin O’Connell

„The Zone of Interest” -  Tarn Willers, Johnnie Burn

 

ORYGINALNA MUZYKA

„American Fiction” – Laura Karpman

„Indiana Jones, the Dial of Destiny” / „Indiana Jones i artefakt przeznaczenia”- John Williams

„Killers of the Flower Moon” – Robbie Robertson

„Oppenheimer” – Ludwig Göransson

„Poor Things” – Jerskin Fendrix

 

CHARAKTERYZACJA I FRYZURY

„Golda” -  Karen Hartley Thomas, Suzi Battersby, Ashra Kelly-Blue

„Maestro” -  Kazu Hiro, Kay Georgiou, Lori McCoy-Bell

„Oppenheimer” -  Luisa Abel

„Poor Things” -  Nadia Stacey, Mark Coulier, Josh Weston

„Society of the Snow” -  Ana López-Puigcerver, David Martí, Montse Ribé

 

SCENOGRAFIA

„Barbie” -  scenografia: Sarah Greenwood; dekoracje wnętrz: Katie Spencer

„Killers of the Flower Moon” -  scenografia: Jack Fisk; dekoracje wnętrz: Adam Willis

„Napoleon” -  scenografia: Arthur Max; dekoracje wnętrz: Elli Griff

„Oppenheimer” -  scenografia: Ruth De Jong; dekoracje wnętrz: Claire Kaufman

„Poor Things” -  scenografia: James Price, Shona Heath; dekoracje wnętrz: Zsuzsa Mihalek

 

MONTAŻ

„Anatomy of a Fall” – Laurent Sénéchal

„The Holdovers” – Kevin Tent

„Killers of the Flower Moon” – Thelma Schoonmaker

„Oppenheimer” – Jennifer Lame

„Poor Things” – Yorgos Mavropsaridis

 

EFEKTY WIZUALNE

„The Creator” -  Jay Cooper, Ian Comley, Andrew Roberts, Neil Corbould

„Godzilla Minus One” -  Takashi Yamazaki, Kiyoko Shibuya, Masaki Takahashi, Tatsuji Nojima

„Guardians of the Galaxy Vol. 3” -  Stephane Ceretti, Alexis Wajsbrot, Guy Williams, Theo Bialek

„Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One” -  Alex Wuttke, Simone Coco, Jeff Sutherland, Neil Corbould

„Napoleon” -  Charley Henley, Luc-Ewen Martin-Fenouillet, Simone Coco, Neil Corbould

 

AKTORSKI FILM KRÓTKOMETRAŻOWY

„The After” -  Misan Harriman, Nicky Bentham

„Invincible” -  Vincent René-Lortie, Samuel Caron

„Knight of Fortune” -  Lasse Lyskjær Noer, Christian Norlyk

„Red, White, Blue” -  Nazrin Choudhury, Sara McFarlane

„The Wonderful Story of Henry Sugar” -  Wes Anderson, Steven Rales

 

ANIMOWANY FILM KRÓTKOMETRAŻOWY

„Letter to a Pig” -  Tal Kantor, Amit R. Gicelter

„Ninety-Five Senses” -  Jerusha Hess, Jared Hess

„Our Uniform” -  Yegane Moghaddam

„Pachyderme” -  Stéphanie Clément, Marc Rius

„War Is Over! Inspired by the Music of John & Yoko” -  Dave Mullins, Brad Booker

 

DOKUMENTALNY FILM KRÓTKOMETRAŻOWY

„The ABCs of Book Banning” -  Sheila Nevins, Trish Adlesic

„The Barber of Little Rock” -  John Hoffman, Christine Turner

„Island in Between” -  S. Leo Chiang, Jean Tsien

„The Last Repair Shop” -  Ben Proudfoot, Kris Bowers

„Nǎi Nai & Wài Pó” -  Sean Wang, Sam Davis

 

Nominacje dla filmów (2 i więcej):

Oppenheimer – 13

Poor Things – 11

Killers of the Flower Moon – 10

Barbie – 8

Maestro – 7

American Fiction – 5

Anatomy of a Fall – 5

The Holdovers – 5

The Zone of Interest – 5

Napoleon – 3

The Creator – 2

Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One – 2

Nyad – 2

Past Lives – 2

Society of the Snow – 2

 

Nominacje według producentów:

Netflix – 18

Apple Original Films – 13

Searchlight – 13

Universal – 13

Warner Bros – 9

A24 – 7

Neon – 7

Walt Disney – 5

Focus Features – 5

Orion Pictures/Amazon MGM Studios – 5

Miyu Distribution – 2

MTV Documentary Films – 2

The New Yorker – 2

Paramount – 2

Bleecker Street – 1

Disney+ – 1

Documentary+ 1

Gkids – 1

H264 Distribution – 1

Kino Lorber – 1

L.A. Times Studios – 1

National Geographic – 1

New York Times Op-Docs – 1

PBS Distribution – 1

Sony Pictures Classics – 1

Sony Pictures Releasing – 1

Toho International – 1

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz