Strony

niedziela, 1 listopada 2015

Słabo w amerykańskich kinach

Our Brand Is Crisis
To nie był najlepszy weekend w amerykańskich kinach. Do zajęcia pierwszego miejsca wystarczyło 11,4 mln dolarów. Nowości nie wypaliły, zawiodła głównie Sandra Bullock.

To będzie jeden z najsłabszych weekendów w amerykańskich kinach w 2015 roku, ale też na przestrzeni ostatnich lat. A przecież mieliśmy do czynienia z Halloween, choć kto by tam myślał o kinie, kiedy można się przebierać i poganiać po osiedlu. Piąty weekend na czele box office znalazł się "Marsjanin", ale wynik filmu to skromne 11,4 mln dolarów i świetne 182,8 mln dolarów w sumie. 200 mln będzie osiągnięte.

Zawiodła duża nowość studia Warner Bros. Liczono, że film "Our Brand Is Crisis" z Sandrą Bullock zainteresuje szeroką widownię. Nic z tych rzeczy. Skromne 3,4 mln dolarów to wynik plasujący film na 8 miejscu. Budżet to 28 mln dolarów. To najgorszy wynik Bullock od lat. Nieznacznie tylko lepiej poradził sobie inny debiutant, "Ugotowany" z Bradleyem Cooperem, który przyniósł 5 mln dolarów wpływów i zajął 5 miejsce.

Warner Bros. zaliczył kolejną dużą wpadkę kinową. W tym roku porażki poniosły już kosztowne i spektakularne: "Piotruś. Wyprawa do Nibylandii" oraz "Kryptonim U.N.C.L.E.". Warto też odnotować dużą porażkę filmu "Steve Jobs" (studio Sony), który w drugi weekend stracił 64 procent widzów, co dało 2,6 mln dolarów i w sumie niewielkie 14,5 mln dolarów. A przecież to dobre kino jest!

W Halloween miały radzić sobie głównie filmowe straszydła. Z większą mocą zaatakował "Paranormal Activity: Inny wymiar", ale przełożyło się to na 3,5 mln dolarów w weekend i w sumie 13,6 mln od premiery. Szału nie ma, ale nie był to drogi film, jednak trzeba zauważyć, że niektóre sieci kinowe w USA odmówiły jego grania. Spore nadzieje wiązano z komediowym horrorem "Scouts Guide to the Zombie Apocalypse", który przyniósł 1,8 mln dolarów i stać go było na zajęcie tylko 12 miejsca. Polski dystrybutor już wiele tygodni temu wycofał ten tytuł ze swojej oferty. Lepiej poradziły sobie "Gęsia skórka" (10,2 mln dolarów – 2 miejsce), "Hotel Transylwania 2" (5,8 mln dolarów – 4 miejsce), "Łowca czarownic" (4,8 mln dolarów – 6 miejsce), "Crimson Peak" (3,8 mln dolarów – 9 miejsce).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz