Strony

środa, 18 września 2019

„Piłsudski” słabo startuje w kinach


[BOX OFFICE] Jedynie 42,1 tysiąca widzów obejrzało w pierwszy weekend szeroko reklamowany film Michała Rosy zatytułowany „Piłsudski”. Jak na budżet 15 milionów złotych, wpływy na poziomie 800 tysięcy złotych nie są dobre. Czy szkoły uratują sytuację? Lada dzień debiutuje konkurencyjny projekt na podobny temat. A co tam panie w „Polityce”?

Obserwujemy bardzo ciekawą sytuację w polskich kinach. W tygodniowych odstępach na dużych ekranach pojawią się dwa filmy o Józefie Piłsudskim i legionach. Są to dwa różne projekty, ale opinia publiczna i szkoły zapewne nie będą wnikały w szczegóły. Najpierw zadebiutował „Piłsudski”, ale weekendowy wynik otwarcia uznać należy za rozczarowujący. To jedynie 42,1 tysiąca widzów i jest to  zdecydowanie gorszy wynik od „Kuriera”, który też przecież zawiódł startując z poziomu 92 tysięcy sprzedanych biletów.

Czy szkoły poprawią sytuację „Piłsudskiego”? Nieco na pewno (moje dzieciaki idą), ale za chwile startują „Legiony” i w kinach dojdzie do zamieszania (podobno nauczyciele nie wiedzą na, który film idą do kin). Drugi weekend „Piłsudskiego” da nam sporo odpowiedzi na temat sytuacji panującej w kinach. Zresztą będzie to bardzo ciekawy i bogaty w premiery weekend kinowy.

Miniony weekend był bardzo słaby na dużych ekranach. „Polityka” Patryka Vegi straciła ponad 60 procent widzów i zainteresowanie tym tytułem topnieje. Nie przeszkodziło to filmowi zgromadzić 257 tysiące widzów w miniony weekend i od premiery już ponad 1,5 miliona osób. Kolejny super hit tego twórcy.

Do miliona widzów zbliżają się „Toy Story 4” i „Pewnego razu w… Hollywood”. Oba mają po ponad 900 tysięcy sprzedanych biletów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz