Strony

wtorek, 20 kwietnia 2021

Gildia montażystów przyznała nagrody

Proces siódemki z Chicago

[SEZON NAGRÓD FILMOWYCH 2020/2021] Z wszystkich Gildii skupiających przedstawicieli poszczególnych zawodów filmowych w USA, ta w której są montażyści ma szczególne znaczenie. Montaż bardzo często decyduje o jakości filmu, a Akademia bardzo uważnie obserwuje te nagrody i często głosuje podobnie. W tym roku wygrał "Proces siódemki z Chicago".

Laureatem American Cinema Editors (ACE Eddie Award) w kategorii doceniającej montaż filmu dramatycznego został w tym roku Alan Baumgarten za pracę przy „Procesie siódemki z Chicago” w reżyserii Aarona Sorkina. To wzmacnia pozycję filmu w rywalizacji do Oscara. Baumgarten pokonał konkurencję z „Sound of Metal”, „Mank”, „Minari” i „Nomadland”.

W kategorii doceniającej filmy animowane zwyciężył „Co w duszy gra” studia Pixar. W kategorii dla filmów komediowych „Palm Springs” pokonał m.in. „Obiecującą. Młodą. Kobietę”, a wśród najlepiej zmontowanych dokumentów wygrał film „Czego nauczyła mnie ośmiornica”. Przyznano też nagrody w kategoriach telewizyjnych, a zdobyli je montażyści m.in.: „Ostatniego tańca”, „Ozark”, „Teda Lasso” i „Gambitu królowej”.

Reżyser Spike Lee został uhonorowany nagrodą ACE Golden Eddie Filmmaker of the Year, przyznawaną filmowcowi, który jest przykładem wybitnych osiągnięć w dziedzinie sztuki i biznesu filmowego.

Związki nagrody montażystów z Oscarami są znaczące. W ostatnich 15 latach, aż 12 razy obie organizacje głosowały podobnie. Tam było przed rokiem, kiedy obie nagrody zdobył „Parasite”. Zazwyczaj jest tak, że laureat Oscara za montaż zdobywa potem Oscara w kategorii Najlepszy Film.

 

Pełna lista nagrodzonych (w oryginale):

 

Best Edited Feature Film – Dramatic

“The Trial of Chicago 7” (Alan Baumgarten, ACE)

 

Best Edited Feature Film – Comedy

“Palm Springs” (Matthew Friedman, ACE and Andrew Dickler)

 

Best Edited Animated Feature Film

“Soul” (Kevin Nolting, ACE)

 

Best Edited Documentary – Feature

“My Octopus Teacher” (Pippa Ehrlich, Dan Schwalm)

 

Best Edited Documentary – Non-Theatrical

“The Last Dance” (Episode I)  (Chad Beck, ACE, Devin Concannon, Abhay Sofsky, Ben Sozanski, ACE)

 

Best Edited Comedy Series for Commercial Television

“Schitt’s Creek” (Happy Ending) (Trevor Ambrose, CCE)

 

Best Edited Comedy Series for Non-Commercial Television

“Ted Lasso” (Make Rebecca Great Again) (Melissa McCoy)

 

Best Edited Drama Series for Commercial Television

“Better Call Saul” (Bad Choice Road) (Chris McCaleb, ACE, Joey Liew)

 

Best Edited Drama Series for Non-Commercial Television

“Ozark” (Wartime) (Cindy Mollo, ACE)

 

Best Edited Limited Series or Motion Picture

“The Queen’s Gambit” (Exchanges) (Michelle Tesoro, ACE)

 

Best Edited Non-Scripted Series

“Cheer” (Kate Hackett, Arielle Kilker, Daniel McDonald, Mark Morgan, David Nordstrom, Sharon Weaver, Ted Woerner)

 

Best Edited Variety Talk/Sketch Show or Special

“David Byrne’s American Utopia” (Adam Gough, ACE)

 

Best Edited Animation – Non-Theatrical

“Rick and Morty” (Rattlestar Ricklactica) (Lee Harting)

 

Anne V. Coates Award for Student Editing

Samuel Bailey – University of North Carolina School of the Arts

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz