niedziela, 5 stycznia 2020

MOJE podsumowanie 2019. SERIALE


Kontynuuję publikację serii podsumowań 2019 roku. Dziś przybliżam najlepsze seriale, które premierowo obejrzałem w minionym roku. Pierwsze miejsce zdecydowanie dla „Czarnobyla”, ale na kolejnych miejscach znajduje się także wiele ciekawych produkcji.

Seriali powstaje zdecydowanie bardzo wiele, czasami myślę że za dużo. Nie wszystkie udało mi się obejrzeć, wiele porzuciłem po kilku odcinkach, do kilku planuje jeszcze powrócić. Obejrzałem kilkadziesiąt serialowych propozycji i nie mam wątpliwości, że dostarczyły mi one wielu wielkich wrażeń. Czy to przypadkowo, czy po prostu takie opowieści wolę najbardziej – czołówka listy to produkcje opowiadające prawdziwe historie.

„Czarnobyl”, który w sposób wybitny cofa nas do czasów wielkiej katastrofy w elektrowni atomowej, serial zrealizowany z dbałością o szczegóły i kręcony w naszej części Europy. Trzymający za gardło, powracający do czasów mi bliskich. Trzeci sezon „The Crown” miał być odcinaniem kuponów od dwóch znakomitych poprzednich serii, a tymczasem twórców stać było na zrobienie jeszcze lepszej historii. Zbiór animowanych opowieści SF pod wspólnym tytułem „Miłość śmierć + roboty”, to jedna z najodważniejszych produkcji w tym gatunku od lat. Różnorodna, ciekawa, twórcza i z udziałem Polaków.  „Na cały głos” to powrót do afery w Fox24, serial na dzisiejsze czasy. Dotykający nierówności społecznych i ukazujący krzywdę niewinnych afro-amerykańskich nastolatków „Jak nas widzą”, to przykład serialu zaangażowanego, głośno mówiącego o niesprawiedliwości i przestrzegającego przed powtórzeniem takiej historii. Serial „Sukcesja” w drugim sezonie wyraźnie stał się lepszą opowieścią i widać, że ktoś uwierzył w potencjał tej produkcji. Świetnie spisał się Ricky Gervais w serialu „After Life”, jeszcze jednej opowieści o radzeniu sobie z depresją, ale w nieco komediowym stylu. Odkryłem „Derry Girls” i oba sezony to była świetna zabawa. Dobry poziom trzymały drugie sezony „Mindhunter” i „The Kominsky Method”.

LISTA MOICH ULUBIONYCH SERIALI 2019 ROKU:

1. Czarnobyl 9,5/10
2. The Crown. Sezon 3 8,5/10
3. Miłość śmierć + roboty 8,5/10
4. Na cały głos / The Laudest Voice 8,5/10
5. Jak nas widzą / When They See Us 8,5/10
6. Sukcesja. Sezon 2 8/10
7. After Life 8/10
8. Derry Girls. Sezon 1 i 2 8/10
9. Mindhunter. Sezon 2 8/10
10. The Kominsky Method. Sezon 2 8/10

W 2018 roku najlepszym serialem uznałem „The Vietnam War”, a w czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze trzy dokumentalne seriale. W tym roku nie ma w czołówce żadnej z takich produkcji. W zeszłym roku wysoko plasowały się polskie seriale, w tym roku na liście nie ma ani jednego.

Poza pierwszą 10 znalazły się m.in.: „Taśmy Teda Bundy'ego”, „Kidding”, „Leaving Neverland”, „Gra o tron. Sezon 8”, „Santa Clarita Diet. Sezon 3”, „Watchmen”, „Wiedźmin”, „Mandalorian”, „Niewiarygodne” i wiele innych głośnych serialowych produkcji 2019 roku.

WSZYSTKIE OBEJRZANE PRODUKCJE W 2019 ROKU ZNAJDUJĄ SIĘ TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz