niedziela, 16 października 2022

Polskie filmy z nominacją do nagród Silver Eye

Znana jest już lista tytułów, których producenci mają szansę na otrzymanie nagrody Silver Eye. Wśród wybranych produkcji znalazły się „Połączenia” Ming-Wei Chiang, "Moody" Tomasza Rattera i Karoliny Karwan oraz „Syndrom Hamleta” Elwiry Niewiery i Piotra Rosłowskiego. Laureatów 14. edycji nagród tradycyjnie poznamy w trakcie tegorocznego festiwalu w Jihlavie.

Silver Eye to wyróżnienie o tyle wyjątkowe pośród innych nagród filmowych, że przyznawane jest producentowi, nie zaś reżyserowi filmu. Nagroda przeznaczona jest na wsparcie promocji i dystrybucji zagranicznej filmu. Filmy biorące udział w targach podzielone są na trzy kategorie – krótki, średni i długi metraż. Zwycięzcy poza statuetką otrzymują nagrodę pieniężną i roczną reprezentację filmu w East Silver Caravan, jednoznaczną z promocją zwycięskiego filmu na ponad 130 najważniejszych festiwalach i targach filmowych na świecie.

W tym roku szansę na statuetkę mają producenci krótkometrażowych „Połączeń” Ming-Wei Chiang, które powstały w Szkole Filmowej w Łodzi i "Moody'ego" Tomasza Rattera, Karoliny Karwan ze Studia Munka oraz pełnometrażowi  „Syndromu Hamleta” w reżyserii Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego, które wyprodukowało Balapolis w koprodukcji z Kundschafter Filmproduktion i koprodukcji "Belarus 23.34" Tatsiany Svirepy.

Zwycięzców wybierze trzyosobowe jury, w którego skład wchodzą: Kathleen McInnis (Film Marketing Strategist, Programmer, See-Through Films), Christopher Small (Curator, Dafilms), Radu Sticlea (Festival Director, Beast Film Festival) - dla krótkich oraz Mathieu Janssen (Head of Competitions, Go Short Vienna), Anna Feistel (Programmer, Kurz Film Festival), María Vera (Festival Distributor and Sales Agent, Kino Rebelde) - dla długich. [źródło: polishdocs.pl]

Laureatów poznamy 29 października. Pełna lista nominacji (wersja angielska):

 

Silver Eye Award 2022 nominees – feature length documentaries:

5 Dreamers and a Horse (dir. Aren Malakyan, Vahagn Khachatryan, prod. Vahagn Khachatryan, co-prod. Eva Blondiau, Armenia, Germany, Switzerland, 82', 2022)

Belarus 23.34 (dir. & prod. Tatsiana Svirepa, Belarus, Ukraine, Belgium, Poland, 65', 2022)

Burial (dir. Emilija Skarnulyte, prod. Dagne Vildziunaite, co-prod. Elisa Fernanda, Pirir Ruiz, Lithuania, Norway, 60', 2022)

Love is Not an Orange (dir. Otilia Babara, prod. Hanne Phlypo, Jet Koomen, co-prod. Christine Camdessus, Belgium, Romania, France, Moldova, 75', 2022)

Magic Mountain (dir. Mariam Chachia, Nik Voigt, prod. Mariam Chachia, Georgia, Germany, 85', 2022)

Plai. A Mountain Path (dir. Eva Dzhyshyashvili, prod. Natalia Libet, Oksana Ivanyuk, Ukraine, 75', 2021)

The Cathedral (dir. Denis Dobrovoda, prod. Matthew Bremner, Slovakia, 87', 2022)

The Hamlet Syndrome (dir. Elwira Niewiera, Piotr Rosolowski, prod. Magda Kaminska, Matthias Miegel, Poland, Germany, 85', 2022)

Whose Dog Am I? (dir. Robert Lakatos, prod. Rita Balogh, Ada Solomon, Hungary, Romania, 80', 2022)

Yoyogi (dir. Max Golomidov, prod. Volia Chajkouskaya, Ivo Felt, Yu Nakajima, Estonia, Belarus, Japan, 73', 2022)

 

Silver Eye Award 2020 nominees – short documentaries:

After Betelgeuse (dir. Len Murusalu, prod. Tauno Novek, co-prod. Len Murusalu, Estonia, Latvia, 19', 2022)

Aralkum (dir. Daniel Asadi Faezi, Mila Zhluktenko, prod. Mila Zhluktenko, Fozil Yunusov, Daniel Asadi Faezi, Uzbekistan, Germany, 14', 2022)

Avitaminosis (dir. & prod. Ruzhyna Kateryna, Ukraine, Czech Republic, 28', 2022)

Babajanja (dir. Ante Zlatko Stolica, Croatia, 14', 2022)

CALLS (dir. Ming-Wei Chiang, prod. Krzysztof Brzezowski, Poland, 18', 2022)

May the Earth Become the Sky (dir. Anna Vijdea, prod. Victor Candeias, co-prod. Anna Vijdea, Portugal, Hungary, Belgium, Romania, 15', 2022)

Moody (dir. Karolina Karwan, Tomasz Ratter, prod. Ewa Jastrzebska, Poland, 30', 2022)

Mother's Milk (dir. Isaac Knights-Washbourn, prod. Dejan Petrović, Nađa Lapčević, Serbia, 18', 2022)

Papagalo, What's the Time? (dir. & prod. Ingel Vaikla, Estonia, Belgium, 7', 2022)

Strigov (dir. & prod. Barbora Berezňáková, Slovakia, 7', 2022)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz