piątek, 18 kwietnia 2014

"Ida" w USA i na DVD - uwaga wydarzenie!


Jeżeli zapytacie mnie, jaki film chciałbym dostać dziś na DVD to bez wahania odpowiem, że "Idę". Film pojawił się właśnie na tym nośniku i to bez większego nagłośnienia - za to dołączony do popularnego magazynu dla pań. Spróbowałem podpytać dystrybutora o wydanie Blu-ray, ale po drugiej stronie nie doczekałem się odpowiedzi. Cóż... Od siebie tylko dodam, że ten film jest wręcz stworzony do oglądania go w wersji HD. Być może będzie trzeba poczekać do wydania filmu na zachodzie. A będzie na pewno, bo "Ida" rusza właśnie na podbój USA. Na dowód tego...

Dla mnie to spore wydarzenie. Nie ukrywam tego, że jestem od lat fanem serwisu MovieWeb i oto dziś, po raz pierwszy w historii, widzę na jego stronach fragment polskiego filmu - właśnie "Idy". Duże wyróżnienie i duma, bo to przecież film znakomity i genialna wizytówka naszej kinematografii. Po sukcesach we Francji i pokazach w innych krajach, 2 maja "Ida" pojawi się w oficjalnej dystrybucji w USA. Za oceanem ten film może wywołać wielkie zainteresowanie (oczywiście w klasie kina artystycznego). Dystrybutorem w USA jest Music Box Films. 

"Ida" do Oscara 2015? Wiele rzeczy musiałoby się wydarzyć, by pomysł ten się ziścił. Jedna rzecz jednak wydarzyć się nie może - film nie może być pokazany w telewizji. Poniżej specjalny klip przygotowany dla amerykańskiej publiczności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz