wtorek, 11 października 2016

Krótsza wersja „Jestem mordercą” w kinach


Reżyser Maciej Pieprzyca zapowiada niewielkie, ale bardzo ważne zmiany w filmie „Jestem mordercą”. W polskich kinach zobaczymy wersję filmu krótszą o kilka minut od tej prezentowanej na festiwalu w Gdyni, gdzie „Jestem mordercą” tak bardzo się spodobał i zdobył kilka ważnych nagród.

Zmiany w filmie nie będą wielkie, a ich celem jest zdynamizowanie samej opowieści. Reżyser zapowiada skrócenie „Jestem mordercą” o cztery minuty i choć wydaje się, że jest to niewielka ilość czasu, to dla filmu i samej opowieści te kilka chwil mogą znacząco i ciekawie wpłynąć na jakość odbioru samej historii.

Wygląda na to, że Maciej Pieprzyca słucha widzów, którzy po pierwszych seansach „Jestem mordercą” nie kryli swojego zachwytu nad filmem, ale też zwracali uwagę na to, że w środkowej części opowieści jej tempo nieco słabnie. Jeśli ze świetnego filmu można zrobić film jeszcze lepszy, to dlaczego tego nie wykorzystać.

Na razie nie wiadomo co dokładnie wypadnie w montażu i jak wpłynie to na odbiór ostateczny „Jestem mordercą”. Przekonamy się o tym 4 listopada, kiedy film wejdzie do polskich kin. Wiadomo za to, że wycięte sceny oraz inne sceny, które w ogóle nie trafiły do filmu znaleźć będzie można na wydaniu DVD z filmem.

„Jestem mordercą” to thriller psychologiczny inspirowany prawdziwymi wydarzeniami z początku lat 70. Młody oficer milicji, po niepowodzeniach dotychczasowego śledztwa, zostaje szefem grupy dochodzeniowej mającej złapać seryjnego mordercę kobiet. Zwykły człowiek postawiony w sytuacji, która go przerasta, zmagający się ze swoimi słabościami, ambicjami, ale także z systemem społeczno-politycznym, bliski jest przekroczenia niebezpiecznej granicy. Główne role w filmie zagrali: Mirosław Haniszewski, Arkadiusz Jakubik, Piotr Adamczyk, Michał Żurawski, Magdalena Popławska, Agata Kulesza. Na 41. Festiwalu w Gdyni film otrzymał Srebrne Lwy i nagrodę za scenariusz oraz miano jednego z najlepszych filmów prezentowanych podczas tego wydarzenia.

[dzięki Rafał!]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz