środa, 16 października 2019

Zwiastun „Żelaznego mostu”


[WIDEO] Jeśli nie ja, to kto? „Żelazny most” to w mojej ocenie najlepszy film ostatniego festiwalu w Gdyni. Postawiłem go wyżej od „Bożego ciała”. Mała prowokacja, ale ja po prostu tak odebrałem skromny debiut Moniki Jordan-Młodzianowskiej. No i ci aktorzy: Julia Kijowska, Bartłomiej Topa i Łukasz Simlat w genialnych kreacjach. Oto zwiastun filmu.



Pracujący na stanowisku sztygara Kacper (Bartłomiej Topa) ma romans z żoną swojego przyjaciela, Oskara (Łukasz Simlat), również górnika. Żeby móc spotykać się z kochanką  (Julia Kijowska), Kacper  wysyła Oskara do pracy na odległe i niebezpieczne odcinki kopalni. W czasie jednej z ich schadzek w kopalni następuje tąpnięcie, a Oskar zostaje odcięty w zawalonym chodniku.

Kochankowie rzucają się w wir akcji ratowniczej, Muszą przy tym uporać się z poczuciem winy oraz świadomością, że pośrednio przyczynili się do dramatu  zasypanego męża i przyjaciela. Nie pomaga im w tym żywe uczucie, jakim nadal siebie darzą. Zbyt wiele pytań, niepodjętych decyzji zostaje nagle bez rozwiązania, a niemożność konfrontacji z zaginionym mężem zmusza kochanków do szukania odpowiedzi w samych sobie.

Film był prezentowany w konkursie głównym 44. Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni. Premiera kinowa zaplanowana na 22 listopada 2019.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz