wtorek, 16 kwietnia 2019

Mikołaj Trzaska chce wydać muzykę do „Kleru”


Mikołaj Trzaska po zdobyciu Orła 2019 za muzykę do filmu „Kler” postanowił ją ponownie przesłuchać. Okazało się, że zarejestrowano znacznie więcej świetnej muzyki, która z przyczyn oczywistych nie mogła znaleźć się w filmie. Kompozytor podjął decyzję o podzieleniu się swoją pracą z zainteresowanymi i z kilkugodzinnych nagrań wybierze utwory, które dobrze zabrzmią na płycie. Planowane jest  wydanie muzyki na płycie CD i winylu, ale bez wsparcia słuchaczy nie będzie to możliwe.

Oto, co pisze Mikołaj Trzaska na Facebooku:

Dzień Dobry!
Nazywam się Mikołaj Trzaska, jestem muzykiem, saksofonistą i klarnecistą basowym. Komponuję również muzykę do filmów fabularnych, dokumentów, animacji.
Praca nad muzyką do filmu “Kler” Wojciecha Smarzowskiego była pasjonującym ale żmudnym, wieloetapowym procesem. W czasie realizacji skorzystałem z pomocy moich przyjaciół, wspaniałych ludzi i znakomitych muzyków. W sesjach studyjnych wzięła udział Klezmerska Orkiestra Teatru Sejneńskiego oraz duński perkusjonista i kompozytor Peter Ole Jorgensen.
Jak wcześniej wspominałem, dotąd wydawało mi się, że skomponowana przeze mnie ścieżka dźwiękowa jest ściśle związana z obrazem i nie może istnieć samodzielnie. Sukces filmu oraz przyznanie mi nagrody Polskiej Akademii Filmowej “Orła” - za najlepszą muzykę filmową w roku 2018, spowodował, że jeszcze raz zdecydowałem się przesłuchać materiały studyjne pochodzące z sesji nagraniowej muzyki do “Kleru”. Wtedy zapadła decyzja! Uznałem, że zarejestrowaliśmy dużo wspanialej muzyki, która z przyczyn oczywistych tylko w części została wykorzystana na potrzeby filmu i że koniecznie chcę ją zaprezentować słuchaczom. Muszę teraz spędzić sporo czasu w studio, wybrać najciekawsze części z kilkugodzinnego stosu nagrań, wszystko zmiksować ponownie, by dobrze zabrzmiało na płycie.
Bardzo chciałbym wydać “Kler” na dwóch nośnikach - płycie CD i winylu.
Przyznaję się, długo wahałem się aby prosić Państwa o wsparcie. Nie mogę liczyć na wsparcie Ministra Kultury, a ponieważ zależy mi na czasie, muszę działać szybko i zdecydowanie. POSTANOWIŁEM ZBIERAĆ NA TACĘ.
Każda, nawet najskromniejsza suma będzie dla mnie wsparciem.

Mikołaj Trzaska
NUMER KONTA 35 1140 2004 0000 3502 7700 5977

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz