czwartek, 16 lutego 2023

Oscar za efekty wizualne już rozdany?

Trudno będzie odebrać Oscara za efekty wizualne twórcom, którzy stworzyli niezwykłą wizję pokazaną w „Avatar: Istota wody”. I mnie to nie dziwi, bowiem ponownie ekipa Jamesa Camerona spisała się znakomicie. Dowodzą tego nagrody Stowarzyszenia Twórców Efektów Wizualnych. Aż 9 ich wyróżnień zdobyli wizjonerzy stojący za drugim „Avatarem”.

VES Awards przyznano po raz 21., a „Avatar: Istota wody” zdobył aż 9 nagród z 14 nominacji, w tym tę najważniejszą za efekty wizualne w filmie oraz także nową nagrodę, która uhonorowała techniczne osiągnięcia do zdjęć specjalnych kręconych w wodzie.

Trzy nagrody zdobył „Pinokio” Guillermo del Toro, w tym za efekty do filmu animowanego. To też świetna wiadomość. Za efekty towarzyszące (tzw. drugoplanowe) doceniono “Thirteen Lives”. W kategoriach telewizyjnych świetnie poradził sobie „Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy”. W kategorii serialowej doceniono już pierwszy odcinek „The Last of Us”.

James Cameron wręczył nagrodę VES Lifetime Achievement Award uznanej producentce i byłej żonie Gale Anne Hurd („Terminator”, „Obcy: Decydujące starcie”, „Otchłań”, „Terminator 2: Dzień sądu”, „Armageddon” i serial „The Walking Dead”).

Stowarzyszenie przyznające te nagrody skupia 4500 osób z 45 krajów i nie zawsze dobrze wskazywali na laureatów Oscarów w tej kategorii. Myślę jednak, że w tym roku trudno będzie odebrać tę nagrodę drugiemu „Avatarowi”. Poniżej pełna lista nagrodzonych (w oryginale):

 

OUTSTANDING VISUAL EFFECTS IN A PHOTOREAL FEATURE

“Avatar: The Way of Water”

Richard Baneham

Walter Garcia

Joe Letteri

Eric Saindon

JD Schwalm

 

OUTSTANDING SUPPORTING VISUAL EFFECTS IN A PHOTOREAL FEATURE

“Thirteen Lives”

Jason Billington

Thomas Horton

Denis Baudin

Michael Harrison

Brian Cox

 

OUTSTANDING VISUAL EFFECTS IN AN ANIMATED FEATURE

“Guillermo del Toro’s Pinocchio”

Aaron Weintraub

Jeffrey Schaper

Cameron Carson

Emma Gorbey

 

OUTSTANDING VISUAL EFFECTS IN A PHOTOREAL EPISODE

“The Lord of the Rings: The Rings of Power”; Udûn

Jason Smith

Ron Ames

Nigel Sumner

Tom Proctor

Dean Clarke

 

OUTSTANDING SUPPORTING VISUAL EFFECTS IN A PHOTOREAL EPISODE

“Five Days at Memorial”: “Day Two”

Eric Durst

Danny McNair

Matt Whelan

Goran Pavles

John MacGillivray

 

OUTSTANDING VISUAL EFFECTS IN A REAL-TIME PROJECT

“The Last of Us” Part I

Erick Pangilinan

Evan Wells

Eben Cook

Mary Jane Whiting

 

OUTSTANDING VISUAL EFFECTS IN A COMMERCIAL

Frito-Lay; Push It

Tom Raynor

Sophie Harrison

Ben Cronin

Martino Madeddu

 

OUTSTANDING VISUAL EFFECTS IN A SPECIAL VENUE PROJECT

“ABBA Voyage”

Ben Morris

Edward Randolph

Stephen Aplin

Ian Comley

 

OUTSTANDING ANIMATED CHARACTER IN A PHOTOREAL FEATURE

“Avatar: The Way of Water”: Kiri

Anneka Fris

Rebecca Louise Leybourne

Guillaume Francois

Jung Rock Hwang

 

OUTSTANDING ANIMATED CHARACTER IN AN ANIMATED FEATURE

“Guillermo del Toro’s Pinocchio”: Pinocchio

Oliver Beale

Richard Pickersgill

Brian Leif Hansen

Kim Slate

 

OUTSTANDING ANIMATED CHARACTER IN AN EPISODE, COMMERCIAL OR REAL-TIME PROJECT

“The Umbrella Academy”: Pogo

Aidan Martin

Hannah Dockerty

Olivier Beierlein

Miae Kang

 

OUTSTANDING CREATED ENVIRONMENT IN A PHOTOREAL FEATURE

“Avatar: The Way of Water”: The Reef

Jessica Cowley

Joe W. Churchill

Justin Stockton

Alex Nowotny

 

OUTSTANDING CREATED ENVIRONMENT IN AN ANIMATED FEATURE

“Guillermo del Toro’s Pinocchio”: In the Stomach of a Sea Monster

Warren Lawtey

Anjum Sakharkar

Javier Gonzalez Alonso

Quinn Carvalho

 

OUTSTANDING CREATED ENVIRONMENT IN AN EPISODE, COMMERCIAL, OR REAL-TIME PROJECT

“The Lord of the Rings: The Rings of Power”: Adar; Númenor City

Dan Wheaton

Nico Delbecq

Dan Letarte

Julien Gauthier

 

OUTSTANDING VIRTUAL CINEMATOGRAPHY IN A CG PROJECT

“Avatar: The Way of Water”

Richard Baneham

Dan Cox

Eric Reynolds

AJ Briones

 

OUTSTANDING MODEL IN A PHOTOREAL OR ANIMATED PROJECT

“Avatar: The Way of Water”: The Sea Dragon

Sam Sharplin

Stephan Skorepa

Ian Baker

Guillaume Francois

 

OUTSTANDING EFFECTS SIMULATIONS IN A PHOTOREAL FEATURE

“Avatar: The Way of Water”: Water Simulations

Johnathan Nixon

David Moraton

Nicolas James Illingworth

David Caeiro Cebrian

 

OUTSTANDING EFFECTS SIMULATIONS IN AN ANIMATED FEATURE

“Puss in Boots: The Last Wish”

Derek Cheung

Michael Losure

Kiem Ching Ong

Jinguang Huang

 

OUTSTANDING EFFECTS SIMULATIONS IN AN EPISODE, COMMERCIAL, OR REAL-TIME PROJECT

“The Lord of the Rings: The Rings of Power”: Udûn; Water and Magma

Rick Hankins

Aron Bonar

Branko Grujcic

Laurent Kermel

 

OUTSTANDING COMPOSITING & LIGHTING IN A FEATURE

“Avatar: The Way of Water”: Water Integration

Sam Cole

Francois Sugny

Florian Schroeder

Jean Matthews

 

OUTSTANDING COMPOSITING & LIGHTING IN AN EPISODE

“Love, Death and Robots”: “Night of the Mini Dead”

Tim Emeis

José Maximiano

Renaud Tissandié

Nacere Guerouaf

 

OUTSTANDING COMPOSITING & LIGHTING IN A COMMERCIAL

Ladbrokes; Rocky

Greg Spencer

Theajo Dharan

Georgina Ford

Jonathan Westley

 

OUTSTANDING SPECIAL (PRACTICAL) EFFECTS IN A PHOTOREAL PROJECT

“Avatar: The Way of Water”: Current Machine and Wave Pool

JD Schwalm

Richard Schwalm

Nick Rand

Robert Spurlock

 

OUTSTANDING VISUAL EFFECTS IN A STUDENT PROJECT (AWARD SPONSORED BY AUTODESK)

“A Calling. From the Desert. To the Sea”

Mario Bertsch

Max Pollmann

Lukas Löffler

Till Sander-Titgemeyer

 

EMERGING TECHNOLOGY AWARD

“Avatar: The Way of Water”: Water Toolset

Alexey Stomakhin

Steve Lesser

Sven Joel Wretborn

Douglas McHale

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz