wtorek, 19 kwietnia 2016

"Neon Demon" i "Julieta" z datami w Polsce

Julieta
Kilka dni temu pisałem o zakupach poczynionych przez Gutek Film, głośnych produkcjach, które pokazane zostaną na festiwalu w Cannes. Polskie daty premier kilku z nich są już znane. Ale nie tylko tych głośnych produkcji.

Według wstępnych informacji dystrybutora oczekiwany film Nicolasa Windinga Refna zatytułowany "Neon Demon" pojawi się w polskich kinach już 22 lipca, dwa miesiące po festiwalu w Cannes i chwilę po rozpoczęciu festiwalu Nowe Horyzonty. Czyżby to właśnie "Neon Demon" miał otwierać festiwal we Wrocławiu? O swoim pierwszym horrorze tak mówi reżyser: Pewnego ranka obudziłem się i zdałem sobie sprawę, że jestem zarówno otoczony, jak i zdominowany przez kobiety. Ku mojemu zdziwieniu poczułem potrzebę nakręcenia horroru o złowrogim pięknie. To rozgrywająca się w Los Angeles w środowisku modelek opowieść o pragnieniu sławy, wiecznej młodości, zazdrości i zbrodni. O tym, że piękni żyją krótko. W głównych rolach Elle Fanning i Keanu Reeves.

Drugi duży konkursowy film z Cannes to "Julieta" w reżyserii mistrza Pedro Almodovara. Tutaj na ogólnopolską premierę poczekać będziemy musieli nieco dłużej, bo do 9 września. Sam Almodovar mówi o swoim filmie: Odkąd przeczytałem „Uciekinierkę”, myślałem o zaadaptowaniu opowiadań Alice Munro na potrzeby kina. „Julieta” to mój powrót do kobiecego wszechświata. To trzymająca w napięciu historia matki poszukującej córki, która wiele lat temu zniknęła bez śladu. Opowieść o skrajnych uczuciach, jakie odczuwamy wobec najbliższych, i tajemnicach, które przed nimi skrywamy. Filmowa adaptacja opowiadań wyróżnionej literacką Nagrodą Nobla Alice Munro.

W międzyczasie 19 sierpnia w kinach pojawi się "Komuna", dobrze przyjęty na tegorocznym Berlinale najnowszy film Thomasa Vinterberga. To historia przeżywającego kryzys pewnego małżeństwa, które dla ratowania związku postanawia zamieszkać w komunie. Opowieść rozgrywa się w latach 70-tych i jest podobno zaczerpnięta z życia samego reżysera. Oto zwiastun.



Gutek Film na 30 września zapowiedział też premierę komedii "Zagubieni w Monachium" w reżyserii bardzo lubianego w naszym kraju Petra Zelenki. Zwiastun zapowiada udane kino czeskiego twórcy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz