sobota, 31 marca 2018

Najlepsze filmy i seriale I kwartału 2018


Czas na pierwsze podsumowanie obejrzanych filmów i seriali w 2018 roku. Wszystko za sprawą kończącego się właśnie pierwszego kwartału. Te pierwsze trzy miesiące, to obejrzanych 66 filmów i kilkanaście seriali. Mam takie przeczucie, że w tym roku najlepsze jeszcze przede mną.

A tymczasem rzut oka na listę najlepszych filmów premierowych i seriali obejrzanych przeze mnie podczas pierwszych trzech miesięcy 2018 roku, choć są tutaj także zaległości z roku poprzedniego. I żeby nieco jeszcze zagmatwać sprawę mojego podsumowania muszę przypomnieć, że wiele wybitnych filmów, które trafiły do naszych kin na początku tego roku, miałem już okazję obejrzeć wcześniej i znalazły się one w podsumowaniu 2017 roku. I dlatego pozwoliłem sobie na stworzenie także listy najlepszych filmów, spośród tylko polskich premier kinowych.

Zaczynam od listy głównej, moich premierowych seansów w tym okresie. Na jej czele film Netflixa, bowiem mimo kinowych preferencji, doceniam przede wszystkim same filmowe doznania. „Pusty i głupi gest” to jeden z tych filmów, które swoją prostotą, fascynującą i prawdziwą historię, zwyczajnie mnie porwał. Bo przecież marka magazynu „National Lampoon” była mi znana, to historia jego powstania i niezwykłych ludzi za nią stojących, już tak kojarzona nie była. Scenariuszowe połączenie humoru z dramatem znakomite, świetnie oddane lata siedemdziesiąte i osiemdziesiąte, pięknie przedstawiona przyjaźń i dzielące je różnice, kilka historycznych wydarzeń, legendarni komicy, a do tego dobre aktorstwo. Jest też sporo skrótów, ale to przecież film, który za zadanie ma porwać. Tak się stało ze mną.

Podobnie wysoko oceniam „Czas mroku” o Winstonie Churchillu, ale to ze względu na moje zainteresowanie historią, fajną korespondencję z „Dunkierką” i wielką rolę Gary’ego Oldmana. Lubię takie proste, ale opowiadane pasjonująco historie. Tak też jest z polskim dokumentem „Książę i dybuk”. Nieco inny charakter ma znakomity hiszpański horror „Veronica”, a tuż za nim piękna i fantastycznie muzyczny „Król rozrywki”. Na dalszych miejscach także filmy, których w kinach nie było: „Brawl in Cell Block 99”, „Roman J. Israel. Esq”, „Ikar” z Netflixa i „Wybór króla” z Norwegii. Pierwszą dziesiątkę zamyka „Nić widmo”, bardzo ciekawa filmowa podróż zaproponowana przez Paula Thomasa Andersona i Daniela Day Lewisa.

MOJE NAJLEPSZE FILMY PIERWSZEGO KWARTAŁU 2018

1. Pusty i głupi gest / A Futile and Stupid Gesture 8/10
2. Czas mroku 8/10
3. Książę i dybuk 8/10
4. Veronica 8/10
5. Król rozrywki / The Greatest Showman 8/10
6. Brawl in Cell Block 99 8/10
7. Roman J. Israel. Esq 7,5/10
8. Ikar / Icarus 7,5/10
9. Wybór króla / King's Choice 7,5/10
10. Nić widmo / Phantom Thread 7,5/10

11. Weiner 7,5/10
12. 78/52 7,5/10
13. Piękny kraj / God's Own Country 7,5/10
14. Czwarta władza / The Post 7/10
15. Tajne źródło / Mark Felt: The Man Who Brought Down the White House 7/10
16. The Place 7/10
17. Strong Island 7/10
18. Gra o wszystko / Molly's Game 7/10
19. Patty Cake$ 7/10
20. W czterech ścianach życia / In Syria / Insyriated 7/10

MOJE NAJLEPSZE SERIALE PIERWSZEGO KWARTAŁU 2018 ROKU

Tutaj sprawa przedstawia się nieco inaczej. Nie trudno zauważyć, że są tutaj tylko propozycje Netflixa. Po pierwsze dlatego, że sporo rzeczy nadrabiałem, a Netflix pokazuje seriale w całości. Po drugie dlatego, że konkurencja okazała się słaba (beznadziejne nowe „Z archiwum X”, bardzo nielubiany przeze mnie serial o Versace i jego mordercy) lub są jeszcze w trakcie emisji (kilka pozycji HBO, „Homeland” czy genialny na początku „Terror”). Tutaj w drugi weekend wydarzy się zapewne więcej.

1. Unbreakable Kimmy Schmidt. Sezon 1 8,5/10
2. The OA 8/10
3. The Crown. Sezon 2 8/10
4. Bardzo dziki kraj / Wild Wild Country 8/10
5. Manhunt: Unabomber 7,5/10
6. American Vandal 7,5/10
7. Glow 7,5/10
8. Wormwood 7,5/10


PREMIERY KINOWE STYCZEŃ – MARZEC 2018

I jeszcze spojrzenie na filmy z oficjalnej kinowej dystrybucji. Jest tutaj sporo tytułów, które w podsumowaniu 2017 roku zajmowały czołowe pozycje. Ciekawe, jak wyglądała będzie ta lista na koniec roku, bo przedstawionej tutaj czołówki, wcale nie będzie łatwo pokonać.

1. Trzy billboardy za Ebbing, Missouri
2. Niemiłość
3. Wieża. Jasny dzień.
4. Lady Bird
5. W ułamku sekundy
6. Dusza i ciało
7. Czas mroku
8. Tamte dni, tamte noce
9. Atak paniki
10. Pomniejszenie

11. Jeszcze nie koniec
12. The Disaster Artist
13. Pomiędzy słowami
14. Nić widmo
15. Czwarta władza
16. Jestem najlepsza. Ja, Tonya
17. Kształt wody
18. Bliskość
19. Happy End
20. Gra o wszystko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz