środa, 2 stycznia 2019

Jak się rozkładają przychody w multipleksie


Na podstawie danych przekazanych przez Multikino zobaczyć można, jak rozkładają się sumy przychodów z poszczególnych obszarów działalności multipleksu. Założyć można, że podobne proporcje dotyczą działalności wszystkich dużych sieci kin.

Dane udostępnione w KRS i opublikowane na portalu wirualnemedia.pl dotyczą okresu od czerwca 2016 do lutego 2018 roku. Dowiedzieć się z nich można m.in.:

- przychody sprzedażowe Multikina wyniosły 652,93 mln zł, co wobec 603,72 mln zł wpływów przez 23 miesiące od lipca 2014 do maja 2016 roku oznacza wzrost o 8,1 proc. Jednocześnie koszty sprzedaży zwiększyły się z 453,8 do 476,29 mln zł, a więc o 4,9 proc.

- zysk brutto ze sprzedaży poszedł w górę z 75,92 do 104,76 mln zł.

- zanotowało 482,83 mln zł wpływów ze sprzedaży biletów i reklam (wobec 457,43 mln zł w poprzednim okresie), 166,43 mln zł ze sprzedaży przekąsek i napojów w kinach (w poprzednim okresie było to 142,99 mln zł) oraz 3,67 mln zł z wynajmu (wobec 3,55 mln zł w poprzednim okresie).

- przychody z pierwszego źródła wzrosły o 5,5 proc., z drugiego - o 16,4 proc., a z trzeciego - o 3,2 proc.

- na koniec lutego 2018 roku do Multikina należało 32 kin mających łącznie 258 sal.

***

Tak więc rozkładają się przychody dużej sieci kinowej. Szkoda, że dane te pochodzą z 21 miesięcy, bo dobrze jest się porównywać rok do roku, a dzielenie danych nie ma sensu. Każdy z okresów był inny i notowano rozwijanie się rynku kinowego. Mityczny okazuje się przychód z obszaru przekąsek i napojów, bo nie stanowią one nawet połowy wszystkich wpływów – choć ciągle są gigantyczne.

Dla porównania sieć Helios, która na koniec 2017 roku miała 44 kina z 241 salami zanotowała 195,1 mln zł w 2016 roku i 222,4 mln zł w 2017 roku ze sprzedaży biletów, 72,3 mln zł w 2016 roku i 83,1 mln zł w 2017 roku ze sprzedaży napojów i przekąsek oraz 30,2 mln zł w 2016 roku i 35,1 mln zł w 2017 roku z reklam. [źródło: wirtualnemedia.pl]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz