sobota, 26 stycznia 2019

Mój ranking filmów Christophera Nolana


Nieco rozczarowany brakiem szczegółów dotyczących nowego projektu Christophera Nolana, postanowiłem przygotować mój ranking filmów tego twórcy.

Wydawało się, że to dość oczywiste i proste zadanie, a tymczasem okazało się, że to było szczególnie trudne wyzwanie. Najwyżej na liście plasuje się „Interstellar”, który po pierwszym seansie był dla mnie sporym rozczarowaniem, ale po drugim i kolejnych pokazach odkrywałem w tej opowieści wielkie wartości. Ta kosmiczna podróż, ta zabawa czasem, te nienachalne efekty, ciekawi bohaterowie i ich wybory. Do „Interstellar” zdecydowanie mam ochotę powracać cały czas. Bardzo cenię sobie podróż do magicznych czasów końca XIX i początków XX wieku, którą Nolan zaproponował w „Prestiżu”. Świetnie pokazana epoka, kapitalnie opowiedziana historia, która potrafi zaskoczyć. No i trzecie miejsce dla wojennej „Dunkierki”, bardzo inteligentnie skonstruowanej opowieści o epizodzie z II wojny światowej. Tak, na szybko…

Kolejność moich ulubionych filmów Nolana wygląda następująco

2014 Interstellar
2006 Prestiż
2017 Dunkierka
2008 The Dark Knight
2010 Incepcja
2005 Batman - Początek
2000 Memento  
2002 Bezsenność
2012 Mroczny Rycerz powstaje

W sumie dziewięć filmów Nolana na całym świecie przyniosły 4,7 miliarda dolarów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz