środa, 7 kwietnia 2021

Produkcje Netflix z najlepszymi efektami

Swoje nagrody przyznało Stowarzyszenie Twórców Efektów Wizualnych (VES) i w obu głównych kategoriach filmowych zwyciężył Netflix. „Niebo o północy” doceniono za najlepszego efekty wizualne w filmie a „Manka” za najlepsze drugoplanowe efekty wizualne.

W roku pandemii do kin trafiło mniej dużych i spektakularnych produkcji z Hollywood, więc Netflix miał tutaj pole do popisu. Jednak wygrana „Nieba o północy” z „Tenet” to pewien symboliczny znak czasów. Nagrodę główną Stowarzyszenia Twórców Efektów Wizualnych (VES) zdobył skromny na swój sposób i egzystencjalny dramat SF w reżyserii George’a Clooneya. Ten film ma też nominację do Oscara za efekty wizualne i wygrana Stowarzyszenie stawia go w gronie faworytów. O scenie w filmie z „latającą” w nieważkości krwi rozpisują się media, pchając tym samym ten niezbyt udany film do Oscara. Czy tam „Tenet” również przegra? Faktem jest, że w ostatnich czterech latach Stowarzyszenie i Akademia zgodne były tylko jeden raz, gdy obi nagrody zdobył film „Księga dżungli”.

Netflix zdobył też nagrodę za najlepsze efekty drugoplanowe, które obejrzeć można było w „Manku”, doceniono też efekty w serialu „The Crown”.

Jednak to Disney okazał się największym wygranym nagród Stowarzyszenia Twórców Efektów Wizualnych (VFX) zdobywając w sumie dziesięć nagród – pięć dla animacji „Co w duszy gra”, trzy dla serialu „Mandalorian” oraz jeszcze dla filmów „Mulan” i „Jedyny i niepowtarzalny Iwan”.

Cate Blanchett wręczyła nagrodę VES za całokształt twórczości reżyserowi Peterowi Jacksonowi, założycielowi potężnego studia Weta Digital VFX w Wellington w Nowej Zelandii. Jackson został uhonorowany gwiazdorskim hołdem od Andy'ego Serkisa, Naomi Watts, Elijaha Wooda, Sir Iana McKellena, Jamesa Camerona i Golluma. Ponadto Sacha Baron Cohen wręczył nagrodę VES za doskonałość kreatywną trzykrotnemu zdobywcy Oscara Robowi Legato („Księga dżungli”, „Hugo”, „Titanic”).

Laureaci nagród (wersja angielska):

Outstanding Visual Effects in a Photoreal Feature

“The Midnight Sky”

Matt Kasmir

Greg Baxter

Chris Lawrence

Max Solomon

David Watkins

 

Outstanding Supporting Visual Effects in a Photoreal Feature

“Mank”

Wei Zheng

Peter Mavromates

Simon Carr

James Pastorius

 

Outstanding Visual Effects in an Animated Feature

“Soul”

Pete Docter

Dana Murray

Michael Fong

Bill Watral

 

Outstanding Visual Effects in a Photoreal Episode

“The Mandalorian”; “The Marshal”

Joe Bauer

Abbigail Keller

Hal Hickel

Richard Bluff

Roy Cancino

 

Outstanding Supporting Visual Effects in a Photoreal Episode

“The Crown”; “Gold Stick”

Ben Turner

Reece Ewing

Andrew Scrase

Jonathan Wood

 

Outstanding Visual Effects in a Real-Time Project

“Ghost of Tsushima”

Jason Connell

Matt Vainio

Jasmin Patry

Joanna Wang

 

Outstanding Visual Effects in a Commercial

Walmart; “Famous Visitors”

Chris “Badger” Knight

Lori Talley

Yarin Manes

Matt Fuller

 

Outstanding Visual Effects in a Special Venue Project

“The Bourne Stuntacular”

Salvador Zalvidea

Tracey Gibbons

George Allan

Matthías Bjarnason

Scott Smith

 

Outstanding Animated Character in a Photoreal Feature

“The One and Only Ivan”; Ivan

Valentina Rosselli

Thomas Huizer

Andrea De Martis

William Bell

 

Outstanding Animated Character in an Animated Feature

“Soul”; Terry

Jonathan Hoffman

Jonathan Page

Peter Tieryas

Ron Zorman

 

Outstanding Animated Character in an Episode or Real-Time Project

“The Mandalorian”; “The Jedi”; The Child

John Rosengrant

Peter Clarke

Scott Patton

Hal Hickel

 

Outstanding Animated Character in a Commercial

Arm & Hammer; “Once Upon a Time”; Tuxedo Tom

Shiny Rajan

Silvia Bartoli

Matías Heker

Tiago Dias Mota

 

Outstanding Created Environment in a Photoreal Feature

“Mulan”: Imperial City

Jeremy Fort

Matt Fitzgerald

Ben Walker

Adrian Vercoe

 

Outstanding Created Environment in an Animated Feature

“Soul”; You Seminar

Hosuk Chang

Sungyeon Joh

Peter Roe

Frank Tai

 

Outstanding Created Environment in an Episode, Commercial, or Real-Time Project

“The Mandalorian”; “The Believer”; Morak Jungle

Enrico Damm

Johanes Kurnia

Phi Tran

Tong Tran

 

Outstanding Virtual Cinematography in a CG Project

“Soul”

Matt Aspbury

Ian Megibben

 

Outstanding Model in a Photoreal or Animated Project

“The Midnight Sky”; Aether

Michael Balthazart

Jonathan Opgenhaffen

John-Peter Li

Simon Aluze

 

Outstanding Effects Simulations in a Photoreal Feature

“Project Power”

Yin Lai Jimmy Leung

Jonathan Edward Lyddon-Towl

Pierpaolo Navarini

Michelle Lee

 

Outstanding Effects Simulations in an Animated Feature

“Soul”

Alexis Angelidis

Keith Daniel Klohn

Aimei Kutt

Melissa Tseng

 

Outstanding Effects Simulations in an Episode, Commercial, or Real-Time Project

“Lovecraft Country”; “Strange Case”; Chrysalis

Federica Foresti

Johan Gabrielsson

Hugo Medda

Andreas Krieg

 

Outstanding Compositing in a Feature

“Project Power”

Russell Horth

Matthew Patience

Julien Rousseau

 

Outstanding Compositing in an Episode

“Lovecraft Country”; “Strange Case”; Chrysalis

Viktor Andersson

Linus Lindblom

Mattias Sandelius

Crawford Reilly

 

Outstanding Compositing in a Commercial

Burberry; “Festive”

Alex Lovejoy

Mithun Alex

David Filipe

Amresh Kumar

 

Outstanding Special (Practical) Effects in a Photoreal or Animated Project

“Fear the Walking Dead”; “Bury Her Next to Jasper’s Leg”

Frank Iudica

Scott Roark

Daniel J. Yates

 

Outstanding Visual Effects in a Student Project

“Migrants”

Antoine Dupriez

Hugo Caby

Lucas Lermytte

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawe propozycje. Teraz każde profesjonalne studio filmowe jest w stanie wyprodukować nagranie z niesamowitymi efektami specjalnymi.

    OdpowiedzUsuń