wtorek, 19 kwietnia 2022

„Kobieta na dachu” w programie festiwalu Tribeca

Organizatorzy Tribeca Film Festival zaprezentowali pełny program swojego wydarzenia. Wśród 109 pełnometrażowych filmów znajduje się kilka polskich koprodukcji. To tutaj odbędzie się między innymi premiera „Kobiety na dachu” Anny Jadowskiej.

W programie Tribeca Film Festival jest sporo bardzo ciekawie zapowiadających się propozycji. Ray Romano zaprezentuje wyreżyserowany przez siebie “Somewhere In Queens”, w którym obok niego występuje Laurie Metcalf. W „American Dreamer” grają Peter Dinklage, Shirley MacLaine, Matt Dillon, i Danny Glover. W „Jerry & Marge Go Large” Davida Frankela występują Bryan Cranston i Annette Bening. Z nowymi filmami pojawią się Andrew Bujalski, Letitia Wright, Sam Pollard. Swój reżyserski film zaprezentuje też Karie Holmes i będzie to „Alone Together”.

W programie sporo jest polskich tropów, a wszystkie filmowe propozycje to nasze koprodukcje. W Konkursie Filmów Międzynarodowych znalazł się film „Kobieta na dachu” w reżyserii Anny Jadowskiej, który powstał w koprodukcji Polski, Szwecji i Francji. W Nowym Jorku film będzie miał swoją światową premierę. Ten projekt w zeszłym roku wygrał branżowe Polish Days, które miały miejsce na festiwalu Nowe Horyzonty. W oficjalnym opisie filmu przeczytać można: „Film obyczajowy z elementami komedii. Opowiada historię kobiety po pięćdziesiątce, która decyduje się napaść na bank, ponieważ wpadła w spiralę długów. Nie wie o tym nikt z jej najbliższych. Kiedy próba napadu okazuje się nieudana, Mira postanawia jak zawsze, pójść do pracy w szpitalu, gdzie jest położną. Po powrocie do domu odkrywa, że czeka na nią policja, wraz z jej zaskoczonym mężem i synem. Mira zostaje zabrana na komisariat i spędza noc w areszcie. Przez lata życie Miry ograniczało się do mechanicznych działań, nie pozostawiając miejsca na introspekcję. Gdy zostaje wytrącona z rutyny, musi odkryć się na nowo. Film porusza ważny społecznie temat, traktując go z dużą dawką poczucia humoru i ironii”. Producentką filmu jest Maria Blicharska, a w obsadzie filmu znaleźli się Dorota Pomykała, Bogdan Koca i Adam Bobik.

W tym samym konkursie wystartuje film  „January” (Janvaris), który powstał wspólnymi siłami Łotwy, Litwy i Polski. To będzie światowa premiera tego filmu. W tej mrocznej, ale marzycielskiej historii o dojrzewaniu ambitny filmowiec próbuje dociec, kim jest na tle niepodległości Łotwy. Film wyreżyserowany został przez Viestursa Kairissa.

W sekcji Viewpoints zostanie zaprezentowany film Michała Chmielewskiego zatytułowany "Roving Woman", który także został doceniony na Polish Days. "Roving Woman" jest debiutem Michała Chmielewskiego, absolwenta Szkoły Filmowej w Katowicach, który dotychczas miał na koncie kilka krótkometrażowych fabuł. Współscenarzystką i odtwórczynią głównej roli jest Lena Góra, aktorka na co dzień mieszkająca w Los Angeles. Obok niej w obsadzie filmu znalazł się John Hawkes, a koproducentem Wim Wenders.

"Roving Woman" opowiada historię Sary, która zostaje wyrzucona z domu przez chłopaka. Nie wiedząc, co począć ze swoim życiem, kradnie samochód i jedzie przed siebie. Przemierzając kalifornijskie pustynie, spotyka niezwykłych, lecz zagubionych ludzi, którzy tak jak ona poszukują własnej drogi. W międzyczasie odkrywa zawartość samochodu. Zakochuje się w ten sposób w jego właścicielu i postanawia go odnaleźć. Film jest luźno inspirowany historią artystki Connie Converse. Nakręcono go w Los Angeles oraz na kalifornijskiej pustyni Mojave. [opis filmu za gazeta.pl]

I jeszcze w sekcji filmów krótkometrażowych znalazł się krótki film dokumentalny „Fever Dream”, koprodukcja Polski, USA i Kataru. Reżyserką, producentką i autorką scenariusza jest Ania Hendryx Wójtowicz.

Tribeca Film Festival odbędzie się w Nowym Jorku w dniach 9-18 czerwca.

Pełny program festiwalu znaleźć można tutaj.

20 komentarzy:

  1. Dobrze, że opowiadasz o takich sprawach. Jestem ciekawy jak to wypadło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie opisane, czekam na więcej tego typu wpisów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy post, szkoda, że nie trafiłem Tutaj wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wpis, będzie ich więcej?

    OdpowiedzUsuń
  5. Odkrycie tego postu było dla mnie niesamowitą niespodzianką! Szkoda, że nie trafiłem tutaj wcześniej, bo treść jest niezwykle fascynująca i wartościowa. Autor porusza istotne tematy lub prezentuje interesujące spojrzenie na sprawy, co sprawia, że żałuję, iż nie miałem wcześniej okazji czerpać wiedzy z tego źródła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy wpis, na pewno chętnie przeczytam także pozostałe.

    OdpowiedzUsuń
  7. Artykuł, który zaintrygował mnie od pierwszego zdania do ostatniego. Jego jakość robi wrażenie, a styl pisania sprawia, że czytanie to czysta przyjemność. Na pewno tu wrócę po więcej!

    OdpowiedzUsuń
  8. Znalezienie tego wpisu było dla mnie niezwykłą niespodzianką! To jak otwarcie skarbu literackiego, który ukazuje się w nieoczekiwanym miejscu. Jestem zaintrygowany/zaintrygowana tym, co autor ma do powiedzenia, i podekscytowany/podekscytowana perspektywą zgłębienia kolejnych treści. Cieszę się, że mogłem/mogłam natrafić na tę perełkę w oceanie internetowych treści. To inspirujące odkrycie, które dodaje kolorytu mojej podróży po wirtualnym świecie. Nie mogę się doczekać, aby dowiedzieć się, co jeszcze autor ma do zaoferowania!

    OdpowiedzUsuń
  9. Artykuł jest jak balsam dla umysłu - łatwo przyswajalny, a jednocześnie niosący ze sobą bogactwo informacji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że dzielisz się takimi historiami. Jestem naprawdę zaintrygowany, jak to się wszystko potoczyło. Dodatkowo, dyskusje na takie tematy otwierają możliwość głębszego zrozumienia różnych perspektyw i doświadczeń życiowych, co jest niezwykle wartościowe w budowaniu więzi i wspólnoty.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy wpis, na pewno chętnie przeczytam także pozostałe. Zawsze inspirujące jest odkrywanie nowych treści i poszerzanie horyzontów. Mam nadzieję, że kolejne wpisy będą równie intrygujące i wartościowe jak ten. Czy masz jakieś szczególne tematy, które Cię interesują?

    OdpowiedzUsuń
  12. Czekam na więcej wpisów tego typu! Twoje spostrzeżenia i wiedza są inspirujące, więc z niecierpliwością oczekuję kolejnych publikacji. Dzięki za dzielenie się wartościowymi treściami!

    OdpowiedzUsuń
  13. Odkrycie tego postu było dla mnie niesamowitą niespodzianką! Jestem zachwycony jego treścią i bardzo się cieszę, że miałem okazję go przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobrze, że dzielisz się takimi tematami, jestem ciekawy rezultatów. Poznanie Twoich doświadczeń i spojrzenia na różnorodne sprawy pozwala mi poszerzyć horyzonty i zyskać nowe perspektywy. Mam nadzieję, że Twoja historia przyniesie inspirację lub nowe spojrzenie na omawiane kwestie.

    OdpowiedzUsuń

  15. Dobrze, że opowiadasz o takich sprawach. Jestem ciekawy, jak to wypadło, ponieważ Twoja perspektywa zawsze jest interesująca i wartościowa.

    OdpowiedzUsuń

  16. Dobrze, że dzielisz się takimi tematami, jestem ciekawy rezultatów Twoich badań lub doświadczeń. Poznanie Twoich wniosków lub perspektywy może być inspirujące i pouczające dla mnie oraz innych czytelników.

    OdpowiedzUsuń

  17. Ciekawa recenzja filmu - autor wnikliwie analizuje zarówno fabułę, jak i wykonanie, pozwalając czytelnikowi lepiej zrozumieć jego walory oraz ewentualne niedociągnięcia. Po lekturze recenzji mam ochotę obejrzeć ten film i samemu ocenić, czy podzielam przedstawione w niej spostrzeżenia.

    OdpowiedzUsuń

  18. „Kobieta na dachu” to film, który zwraca uwagę na ważne społeczne i psychologiczne tematy, prezentując unikalną perspektywę bohaterki. Jego obecność w programie festiwalu Tribeca może przynieść szerokie dyskusje i refleksje nad rolą i wyzwaniem kobiecej tożsamości w dzisiejszym społeczeństwie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ta recenzja filmu zdecydowanie przykuła moją uwagę, sprawiając, że jestem ciekawy, co ma do zaoferowania ta produkcja. Opisane w niej wrażenia sugerują, że może to być film warty obejrzenia. Teraz nie mogę się doczekać, aby samodzielnie przekonać się, czy spełni moje oczekiwania.

    OdpowiedzUsuń