piątek, 3 czerwca 2022

62. KFF. Pierwsze nagrody

Syndrom Hamleta

W piątek odbyła się Gala Industry, podczas której poznaliśmy pierwszych laureatów 62. Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

W piątkowy wieczór poznaliśmy m.in. laureata Nagrody Studentów Miasta Krakowa dla najlepszego filmu konkursowego. Jak co roku, również w ramach tej edycji gremium kilkunastu studentów filmoznawstwa wskazało najlepszy film spośród wszystkich zakwalifikowanych do festiwalowych konkursów. Nagrodę otrzymał film „Syndrom Hamleta” (reż. Natalia Niewiera i Piotr Rosołowski).

Ogłoszone zostały także wszystkie nagrody specjalne, pozaregulaminowe oraz wyróżnienia. Producentki filmu “Syndrom Hamleta”, Magdalena Kamińska i Agata Szymańska (Balapolis) otrzymały Nagrodę Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych oraz FDR Studio dla najlepszego producenta polskich filmów dokumentalnych i krótkometrażowych. Film otrzymał także wyróżnienie przyznane przez jury konkursu dokumentalnego. Jury postanowiło także wyróżnić Ihora Ivanko za film “Krucha pamięć”.

Nagrody za zdjęcia i montaż przypadły autorom filmu “Głos” (reż. Dominika Montean-Pańków). Nagrodę Stowarzyszenia Filmowców Polskich za montaż otrzymała Milenia Fidler, a Nagrodę pod patronatem Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych za najlepsze zdjęcia ufundowaną przez firmę Black Photon otrzymał Wojciech Staroń.

Wyróżnienia w międzynarodowym konkursie krótkometrażowym otrzymali Adán Aliaga za film “Hardcore” (film dokumentalny), Gerhard Funk za film “Kozie zaklęcie” (film animowany) i Alison Kuhn za film “Roje” (film fabularny).

W międzynarodowym konkursie DocFilmMusic, jury pod przewodnictwem Włodka Pawlika przyznało jedno wyróżnienie. Otrzymała je Ana Sofia Fonseca za film “Cesária Évora”.

Krakowski Festiwal Filmowy jest na ekskluzywnej liście festiwali rekomendujących do Europejskiej Nagrody Filmowej w kategoriach krótkometrażowych (fabuła, animacja, dokument) oraz pełnometrażowego filmu dokumentalnego. W piątkowy wieczór poznaliśmy wskazanego przez Krakowski Festiwal Filmowy kandydata, który ma szansę na najważniejsze europejskie filmowe trofeum w kategorii pełnometrażowego dokumentu: “Boylesque” (reż. Bogna Kowalczyk).

W ramach tegorocznej edycji KFF Industry online odbyły się trzy sesje pitchingowe: Animated in Poland – dla polskich projektów animowanych w produkcji oraz współorganizowane razem z Doc Lab Poland – Docs to Start i Docs to Go! – dla polskich projektów dokumentalnych w developmencie i w postprodukcji. Na gali rozdania nagród branżowych ogłoszono nagrody dla najlepszych prezentacji.

W tym roku była to już 10. edycja Animated in Poland. Prezentacje 8 zakwalifikowanych do programu projektów poprzedzone były konsultacjami i warsztatem technik pitchingowych, które prowadził Wim Vanacker – członek komisji selekcyjnej konkursu filmów krótkometrażowych na MFF w Cannes.

Podczas tegorocznych prezentacji Doc Lab Poland w ramach KFF Industry przedstawiono 18 projektów dokumentalnych, które poprzedzone były warsztatami i konsultacjami dla reżyserów i producentów polskich filmów dokumentalnych z tutorami, którymi w tym roku byli: Jacek Bławut, Lidia Duda, Hanka Kastelicová, Paweł Łoziński, Tracie Holder, Adriek van Nieuwenhuiyzen, Paul Pauwels, Małgorzata Świderska, Anna Wydra, Barbara Orlicz-Szczypuła, Martijn J.te Pas, Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska, Rada Sesic, Katarzyna Wilk.

Docs to Start oraz Docs to Go są współorganizowane przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego w ramach DOC LAB POLAND.

Wszystkich laureatów Krakowskiego Festiwalu Filmowego i zdobywców głównych festiwalowych nagród poznamy w sobotę, 4 czerwca podczas uroczystej gali w Kinie Kijów. Stacjonarna edycja festiwalu zakończy się w niedzielę, 5 czerwca pokazami filmów nagrodzonych. Filmy konkursowe oraz cykl specjalny Domówka są dostępne online na platformie KFF VOD do 12 czerwca.

 

NAGRODY KFF INDUSTRY 2022: ANIMATED IN POLAND I DOC LAB POLAND

 

NAGRODY ANIMATED IN POLAND / ANIMATED IN POLAND AWARDS:

SOUND MIND STUDIO ANIMATED IN POLAND BEST PITCH AWARD – bon Studia Sound Mind na 10 dni post-produkcji dźwięku do filmu (przy założeniu, że całość post-produkcji dźwięku będzie zrealizowana w Studio Sound Mind).

FIXAFILM ANIMATED IN POLAND BEST PITCH AWARD – bon studia Fixafilm na usłu-gi w zakresie postprodukcji obrazu o wartości 10 000 PLN, „The Miracle”, dir. Ewa Borysewicz, prod. Letko

WYRÓŻNIENIE CREW UNITED – pięcioletnia subskrypcja Crew United w statusie Pre-mium – dla reżysera i producenta wyróżnionego projektu „Conjunction”, dir. Marta Magnuska, prod. Animoon

 

NAGRODY DOC LAB POLAND / DOC LAB POLAND AWARDS:

DLA PROJEKTÓW PREZENTOWANYCH NA DOCS TO START / FOR THE PROJECTS PRESENTED AT DOCS TO START:

Nagroda HBO Max Award – 10 000 PLN w gotówce dla projektu UBEZPIECZENIE OD METEORYTÓW reż. i prod. Natalia Śliwowska, Jorik Amit Galama

Nagroda ORKA – usługa postprodukcji obrazu o wartości of 20 000 PLN dla projektu THE PERFECT DATE reż. Małgorzata Goliszewska prod Agnieszka Skalska / ZPR MEDIA / KOI STUDIO

Nagroda FIXAFILM – usługa postprodukcji obrazu o wartości 15 000 PLN dla projektu CZUŁOŚĆ PRZEMIJANIA reż. Mateusz Mularski prod Joanna Zielińska / BIG WAVE FILMS

Nagroda MX35 –  usługa wynajmu sprzętu o wartości 10 000 PLN dla projektu DZIURA W ŚCIANIE reż. Arjun Talwar prod Karolina Śmigiel / UNI-SOLO STUDIO

Wyróżnienie DOK Leipzig – zaproszenie na Co‐pro Meetings in Leipzig dla projektu DZIURA W ŚCIANIE reż. Arjun Talwar prod Karolina Śmigiel / UNI-SOLO STUDIO

Wyróżnienie Institute of Documentary Film – zaproszenie na East Doc Platform dla projektu W STRONĘ SŁOŃCA reż. Agnieszka Kokowska prod Justyna Ziemkiewicz, Sławomir Richert / WARSAW PRODUCTION TEAM

Wyróżnienie  Polish Docs Pro – wsparcie międzynarodowej promocji i zaproszenie na jedno z międzynarodowych branżowych wydarzeń dokumentalnych dla projektu GO&SEE reż. Julia Kuzka prod Małgorzata Małysa / FURIA FILM

 

DLA PROJEKTÓW PREZENTOWANYCH NA DOCS TO GO!/ FOR THE PROJECTS PRESENTED AT DOCS TO GO!:

Nagroda SMAKJAM – usługa postprodukcji obrazu o wartości 25 000 PLN dla projektu CÓRY WĘGLA reż. Aneta Nowicka prod Jacek Kucharski / TRAFIK

Nagroda ORKA – usługa postprodukcji obrazu o wartości of 20 000 PLN dla projektu ZNAKI PANA ŚLIWKI reż. Urszula Morga, Bartosz Mikołajczyk, prod. Stanisław Zaborowski, Jan Borowiec / SILVER FRAME

Nagroda ORKA – usługa postprodukcji obrazu o wartości of 20 000 PLN dla projektu STRACH Z GŁOWY reż. Grzegorz Brzozowski, prod. Natalia Grzegorzek / KOSKINO

Nagroda CAFE OLE – usługa postprodukcji dźwięku o wartości 10 000 PLN dla projektu RADOŚĆ HASSANA reż. Natalia Pietsch, Grzegorz Piekarski prod Katarzyna Kostecka / LARMO

Wyróżnienie Institute of Documentary Film – zaproszenie na East Doc Platform dla RADOŚĆ HASANA reż. Natalia Pietsch, Grzegorz Piekarski prod Katarzyna Kostecka / LARMO

Wyróżnienie  Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego – zaproszenie na Co‐pro Meetings w Lipsku dla projektu TWARZE AGATY reż. Małgorzata Kozera prod Maria Krauss / PLESNAR & KRAUSS FILMS

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz