sobota, 21 września 2019

44. FPFF. Moje nagrody

Żelazny most
Na chwilę przed rozpoczęciem gali wręczenia nagród 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni przedstawiam swoją listę najważniejszych filmów i zawodowych osiągnięć, które zaobserwowałem podczas tego wydarzenia.

To był festiwal w większości udanych filmów. Na 19 filmów w Konkursie Głównym za udane (mniej lub bardziej) uznaję 11. To znakomity wynik. Jest oczywiście część filmów, które wywarły na mnie większe wrażenie i moje uczucie do „Żelaznego mostu” jest niezmienne (na dowód moja wypowiedź z konferencji prasowej filmu - od 18 minuty).

[...]

Lista moich nagród wygląda następująco:

DRUGOPLANOWA ROLA MĘSKA
Marcin Hycnar – „Supernova”
Drugie miejsce: Sebastian Stankiewicz – „Pan T.”

DRUGOPLANOWA ROLA KOBIECA
Maria Sobocińska – „Wszystko dla mojej matki”, „Pan T.”
Drugie miejsce: Justyna Wasilewska – „Ikar. Legenda Mietka Kosza”

MŁODY AKTOR/AKTORKA
Bartosz Bielenia – „Boże ciało”
Drugie miejsce: Zofia Domalik – „Wszystko dla mojej matki”

DEBIUT REŻYSERSKI
Monika Jordan-Młodzianowska – „Żelazny most”
Drugie miejsce: Bartosz Kruhlik – „Supernova”

KOSTIUMY I SCENOGRAFIA
Ewa Gronowska, Allan Starski – „Ukryta gra”
Drugie miejsce: Aleksandra Staszko, Grzegorz Piątkowski – „Obywatel Jones”

MUZYKA
Andrey Dergachev – „Żelazny most”
Drugie miejsce: Leszek Możdżer – „Ikar. Legenda Mietka Kosza”

ZDJĘCIA
Adam Bajerski – „Pan T.”
Drugie miejsce: Paweł Edelman – „Ukryta gra”

GŁÓWNA ROLA MĘSKA
Dawid Ogrodnik – „Ikar. Legenda Mietka Kosza”
Drugie miejsce: Bartosz Bielenia – „Boże ciało”

GŁÓWNA ROLA KOBIECA
Zofia Domalik – „Wszystko dla mojej matki”
Drugie miejsce: Krystyna Janda – „Słodki koniec dnia”

SCENARIUSZ
Bartosz Kruhlik – „Supernova”
Drugie miejsce: Mateusz Pacewicz – „Boże ciało”

REŻYSERIA
Marcin Krzyształowicz – „Pan T.”
Drugie miejsce: Jan Komasa – „Boże ciało”

NAJLEPSZY FILM
„Żelazny most” reż. Monika Jordan-Młodzianowska
Drugie miejsce: „Boże ciało” reż. Jan Komasa

Nagrody dodatkowe:

NAJLEPSZY ZESPÓŁ AKTORSKI
Julia Kijowska, Łukasz Simlat, Bartosz Topa – „Żelazny most”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz