piątek, 20 września 2019

GDYNIA 2019. RANKING FILMÓW. FINAŁ!


Podczas 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych prowadziłem mój ranking filmowy. Jestem już po obejrzeniu wszystkich 19 filmów startuje w Konkursie Głównym. Oto lista końcowa.

Tak przedstawia się kolejność filmów z konkursu głównego według mojej oceny. Wkrótce postaram się przedstawić szerokie podsumowanie festiwalu.

Lista filmów konkursowych:

„ŻELAZNY MOST” reż. Monika Jordan-Młodzianowska. OCENA: 8,5/10

„BOŻE CIAŁO” reżyseria Jan Komasa. OCENA: 8/10

„SUPERNOVA” reż. Bartosz Kruhlik. OCENA: 8/10

„PAN T.” reż. Marcin Krzyształowicz. OCENA: 8/10

„IKAR. LEGENDA MIETKA KOSZA” reż. Maciej Pieprzyca. OCENA: 7,5/10

„WSZYSTKO DLA MOJEJ MATKI” reż. Małgorzata Imielska. OCENA: 7,5/10

„INTERIOR” reż. Marek Lechki. OCENA: 7/10

„PROCEDER” reż. Michał Węgrzyn. OCENA: 7/10

„UKRYTA GRA” reż. Łukasz Kośmicki.  OCENA: 7/10

„OBYWATEL JONES” reż. Agnieszka Holland. OCENA: 7/10

„SŁODKI KONIEC DNIA” reż. Jacek Borcuch. OCENA: 7/10

„PIŁSUDSKI” reż. Michał Rosa. OCENA: 6/10

„CZARNY MERCEDES” reż. Janusz Majewski. OCENA: 6/10

„KURIER” reż. Władysław Pasikowski. OCENA: 5,5/10

„LEGIONY” reż. Dariusz Gajewski. OCENA: 5,5/10

„CIEMNO, PRAWIE NOC” reż. Borys Lankosz. OCENA: 5/10

„SOLID GOLD” reż. Jacek Bromski. OCENA: 4/10

oraz

„DOLINA BOGÓW” reż. Lech Majewski. OCENA: N/10

„MOWA PTAKÓW” reż. Xawery Żuławski. OCENA: N/10


***

Oceny:
N - obejrzałem, ale nie oceniam, film poza skalą / 1 - Dno / 2 - Bardzo zły / 3 - Zły / 4 - Słaby / 5 - Przeciętny / 6 - Niezły / 7 - Dobry / 8 - Bardzo dobry / 9 - Wybitny / 10 - Arcydzieło

3 komentarze:

  1. Nie rozumiem tego "N- obejrzałem, ale nie oceniam, film poza skalą".Skoro jest pan krytykiem i prowadzi ranking to wszystkie filmy powinny podlegać ocenie.W przypadku gdy jeden film zostaje przez pana pominięty to ten ranking nie ma sensu.To "N" oznacza, że film jest totalnym dnem czy może pan go nie zrozumiał albo z innych przyczyn boi się pan go ocenić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Również tego nie rozumiem, bo "film poza skalą" może oznaczać albo film rewelacyjny albo kompletne dno. Do tego jednak wystarczy skala 1-10. Krytyk nie powinien "nie wiedzieć" jak ocenić film. To jego ocena ale jakaś powinna być.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja rozumiem doskonale, ten film jest inny, to nie jest klasyczny film fabularny, tylko cos miedzy filmem a videoartem,

    OdpowiedzUsuń