sobota, 30 stycznia 2021

Specjaliści o przyszłości branży kinowej

Serwis Wirtualne Media cytuje na swoich łamach wypowiedzi specjalistów branży kinowej. Swoimi opiniami na temat 2021 roku dzielą się m.in. prezes sieci kin Helios i prezes Multikino Media.

Tomasz Jagiełło, prezes, sieć kin Helios:

Pandemia miała katastrofalny wpływ na branżę kinową - spowodowała jej zamknięcie na całym świecie na wiele miesięcy, co nie miało miejsca wcześniej w historii kina. Straty finansowe z okresu pandemii branża będzie odpracowywać przez wiele lat, a informacje napływające przede wszystkim z USA wskazują, że nie wszystkie podmioty działające w branży kinowej zdołają przetrwać. Na długi czas zatrzymane zostaną inwestycje rozwojowe, nie będą budowane nowe obiekty oraz spowolniony zostanie rozwój technologiczny. Przez pewien czas obserwować też będziemy mniejszą liczbę wysokobudżetowych produkcji, gdyż kryzys dotknął nie tylko kina, ale również branżę produkcji filmowych.

W przypadku naszej branży najważniejszym wyzwaniem, z którym przyjdzie nam się zmierzyć, po pierwsze będzie ponowne wznowienie działalności i otwarcie kin dla widzów, po drugie, zapewnienie im repertuaru i po trzecie, przekonanie widzów, że warto do kina wrócić.

Mariusz Spisz, członek zarządu Multikino S.A., prezes Multikino Media:

Znaczny spadek frekwencji jaki zanotowała branża kinowa na całym świecie ma wpływ na inne branże, które są z nami powiązane. To ogniwa, które wzajemnie na siebie wpływają. Nasza sytuacja jest bardzo trudna, a dla odbudowy całej branży kinowej kluczowe jest to, kiedy duże hollywoodzkie premiery trafią na wielki ekran. To właśnie odpowiedni mix polskich filmów, wielkich hollywoodzkich superprodukcji oraz ambitnego kina europejskiego jest niezbędny, aby frekwencja zaczęła wracać do poziomów z 2019 roku.

Najważniejsza w naszej branży jest poznanie daty otwarcia kin w 2021 roku z odpowiednim wyprzedzeniem. Nie posiadamy, tak jak inne branże, towaru w magazynie i nie może rozpocząć sprzedaży zaraz po ogłoszeniu otwarcia. Polegamy na dystrybutorach, którzy odpowiadają za marketing powierzonych im przez producentów filmów. Dystrybutorzy potrzebują minimum 4-6 tygodni na przygotowanie filmu do dystrybucji. Doświadczenia z pierwszego re-openingu pokazują, że widzowie chętnie wrócą do kina, pod warunkiem, ze będą czekać na nich atrakcyjne premiery. Ponadto wyzwanie, które stanie przez branżą kinową po ponownym otwarciu kin, to uświadomienie Polakom, że w kinach dokładamy wszelkich starań, żeby czuli się bezpiecznie. Od dłuższego czasu zwracamy uwagę, że w kinach można czuć się pewniej niż wielu innych miejscach spędzania wolnego czasu, jak na przykład restauracjach. Na salach kinowych zapewniamy ciągłą wymuszoną wymianę powietrza, widzowie nie rozmawiają na sali, wszyscy są zwróceni w jedną stronę, a system biletowy z alokowanymi miejscami gwarantuje, że widzowie są od siebie oddzieli wolnymi fotelami. Analizy dotyczące rozprzestrzeniania Covid, którymi dysponujemy również wskazują na to, że do zakażeń nie dochodzi w kinach. Przy czym wskazywane są 3 kluczowe czynniki tej sytuacji - bardzo dobra wentylacja, brak rozmów, maseczki. Wiemy, że wraz z widzami do kin wrócą reklamodawcy, a nowa rzeczywistość będzie szansą na znalezieni nowych obszarów do współpracy w zakresie łączenia kampanii on-screen z on-line.

Cały artykuł tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz