poniedziałek, 18 stycznia 2021

Zmarł Jean-Pierre Bacri

W wieku 69 lat zmarł Jean-Pierre Bacri, jeden z najpopularniejszych francuskich aktorów. Wiele ze swoich słynnych filmów zrealizował we współpracy z żoną Agnès Jaoui.

Jean-Pierre Bacri urodził się 24 maja 1951 roku w Algierii. Był aktorem, scenarzystą i dramaturgiem. Karierę aktorską rozpoczął na początku lat 80. Za scenariusze do filmów „Znamy tę piosenkę”, „W rodzinnym sosie”, „Palić/Nie palić”, „Gusta i guściki” otrzymał Cezara razem z Agnes Jaoui. Z nią tworzył też duet w życiu codziennym: „Doświadczenie mojego życia to ona. To nawet jest spotkanie mojego życia. Połowy tego, co wiem, dowiedziałem się od niej”.

Inne słynne role aktor zagrał w takich filmach, jak m.in.: „Mężczyzna mojego życia”, „Słodkie lato”, „Didier”, „Plac Vendome”, „Popatrz na mnie”, „Opowiedz mi o deszczu”, „Książę nie z tej bajki”, zrealizowany w polskiej koprodukcji „Wielkie zimno”, „Nasze najlepsze wakacje” oraz po raz ostatni w 2018 roku „Na oczach wszystkich” i „Rodzinne zdjęcie”.

Francuskie kino i publiczność tracą wybitnego aktora, scenarzystę i dramatopisarza. Artystę tracą też jego wielbiciele z całego świata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz