poniedziałek, 28 sierpnia 2017

„Twarz” później w kinach. Szumowska na Berlinale?


Oficjalna premiera filmu Małgorzaty Szumowskiej zatytułowanego „Twarz” została przeniesiona z października 2017 roku na 8 marca 2018 roku. Wiele wskazuje na to, że film polskiej autorki premierowo zaprezentowany zostanie na przyszłorocznym festiwalu w Berlinie.

Nie udało się filmowi „Twarz” zakwalifikować do Konkursu Głównego w Wenecji, co byłoby zdecydowanie wielkim osiągnięciem polskiej autorki. Małgorzata Szumowska ma teraz zdecydowanie otwartą drogę do udziału w Berlinale, które ceni jej twórczość od wielu lat. Przeniesienie polskiej kinowej premiery na 8 marca 2018 roku właśnie na to wskazuje. Gorzej z wielbicielami jej twórczości, którzy na kolejny film będą musieli poczekać kilka miesięcy.

„Twarz” jest pierwszym filmem Małgorzaty Szumowskiej od czasu nagrodzonego na Berlinale „Body/Ciało”.

W oficjalnym opisie filmu „Twarz” przeczytać można: Współczesna baśń o człowieku, który stracił twarz w wypadku. Po nowatorskiej operacji otrzymuje nową i wraca do rodzinnej miejscowości, ale ludzie nie wiedzą, jak go traktować. Staje się dla nich kimś obcym. Jestem osobą bardzo przekorną. Mam to po ojcu, któremu jak się tylko powiedziało, żeby zrobił to tak, to robił zazwyczaj na odwrót. Lubię prowokować, w życiu prywatnym też jestem prowokatorką. Taki mam charakter.  […] Ja tylko bardzo nie lubię ospałości umysłowej. I moje prowokacje dotyczą utartych ścieżek. Ludzie chcą, żeby to było tak, jak sobie wyobrażają, a ja chcę podać to w wątpliwość – mówiła w jednym z wywiadów Szumowska, w okolicach premiery „Body/Ciało”.

Główne role w filmie „Twarz” grają Mateusz Kościukiewicz, Agnieszka Podsiadlik, Małgorzata Gorol i Roman Gancarczyk.

68. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Berlinie odbędzie się w dniach 15-25 lutego 2018 roku.

[foto. berlinale.de]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz