Organizatorzy 46. Festiwalu
Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni zaprezentowali oficjalne listy tytułów
biorących udział w Konkursie Głównym, Konkursie Filmów Krótkometrażowych oraz w
Konkursie Filmów Mikrobudżetowych. O Złote Lwy rywalizować będzie 16 filmów, z
których sześć to pełnometrażowe debiuty, a trzy to filmy drugie reżyserów.
Zgodnie z regulaminem 46. FPFF wyboru filmów do Konkursu Głównego dokonał Dyrektor Artystyczny, Tomasz Kolankiewicz, który powołał Zespół Selekcyjny jako organ doradczy (filmoznawczyni Paulina Kwiatkowska, krytyczka filmowa Adriana Prodeus, reżyserzy filmowi: Paweł Maślona i Janusz Zaorski) oraz Komitet Organizacyjny.
Na liście filmów w Konkursie Głównym jest wiele tytułów bardzo oczekiwanych przez widzów i środowisko w naszym kraju. Takim filmem jest na pewno nowy obraz Jana P. Matuszyńskiego „Żeby nie było śladów”, zrealizowany na podstawie reportażu Cezarego Łazarewicza o morderstwie Grzegorza Przemyka i następstwach tego zdarzenia. Ciekawie zapowiada się biografia Kaliny Jędrusik, zatytułowana „Bo we mnie jest seks” Katarzyny Klimkiewicz z Marią Dębską w głównej roli. Na liście są tytuły związane z Netfliksem – znany już „Prime Time” Jakuba Piątka oraz czekający na premierę „Hiacynt” Piotra Domalewskiego. Wiele obiecuję sobie po „Innych ludziach”, debiutującej w filmie pełnometrażowym Aleksandry Terpińskiej, która zachwyciła wcześniej kilkoma mocnymi krótkimi metrażami. Podobnie sprawa ma się z Dorotą Lamparską i jej „Przejściem”, bo też bardzo utalentowana autorka polskiego kina.
Wydarzeniem festiwalu będzie zapewne film „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje” w reżyserii debiutanta Mateusza Rakowicza, który sięga po historię przestępcy Zdzisława Najmrodzkiego. Debiutem jest też „Sonata” Bartosza Blaschke. Swój nowy film w konkursie pokaże Kinga Dębska i będzie to „Zupa nic”, nawiązująca do słynnych „Moich córek krów”. Czekam na obraz Łukasza Rondudy i Łukasza Gutta „Wszystkie nasze strachy”, obecnie prezentowany branży zagranicznej w Cannes. Ze swoim nowym filmem powraca Łukasz Grzegorzek i jego „Moje wspaniałe życie” będzie też jednym z tytułów otwierających tegoroczny festiwal Nowe Horyzonty. Sporo pisze się już o „Lokatorce” Michała Ołtowskiego, który zainspirowany został sprawą śmierci Jolanty Brzeskiej, działaczki ruchu lokatorskiego. Spojrzeniem w przeszłość ma być „Powrót do Legolandu” z Maciejem Stuhrem w głównej roli. Z filmów tegorocznego konkursu widziałem (poza „Prime Time”) „Ciotkę Hitlera” i nie jest to szczególnie wybitne przedsięwzięcie, za to bardzo ciekawy i na swój sposób nowatorski jest „Mosquito State” Filipa Jana Rymszy, który to film debiutował na zeszłorocznym festiwalu w Wenecji. Filmem zamykającym zestaw propozycji konkursowych jest „Śmierć Zygielbojma” w reżyserii Ryszarda Brylskiego. Te dwa ostatnie filmy wyprodukował nieżyjący już Włodzimierz Niderhaus.
Na liście filmów konkursowych znalazło się 16 tytułów. Sześć z nich to debiuty. Cztery filmy wyreżyserowały kobiety. Dziewięć filmów wyprodukowały lub współprodukowały kobiety i tutaj ta statystyka wygląda lepiej.
W Konkursie Filmów Mikrobudżetowych znalazło się pięć tytułów. Ponad 20 będzie pokazywanych w Konkursie Filmów Krótkometrażowych.
O nieobecnych w tegorocznym Konkursie Głównym piszę TUTAJ.
KONKURS GŁÓWNY 46. FPFF
„Bo we mnie jest seks”, reżyseria: Katarzyna Klimkiewicz (drugi film), scenariusz: Patrycja Mnich i Katarzyna Klimkiewicz, producentki: Renata Czarnkowska-Listoś i Maria Gołoś
„Ciotka Hitlera”, reżyseria: Michał Rogalski, scenariusz: Wojciech Tomczyk, producentka: Krystyna Świeca
„Hiacynt”, reżyseria: Piotr Domalewski, scenariusz: Marcin Ciastoń, producentka: Joanna Szymańska
„Inni ludzie”, reżyseria: Aleksandra Terpińska (debiut), scenariusz: Aleksandra Terpińska, na podstawie powieści Doroty Masłowskiej, producentka: Beata Rzeźniczek
„Lokatorka”, reżyseria: Michał Otłowski (drugi film), scenariusz: Jacek Matecki i Tomasz Klimala, producent: Mikołaj Pokromski
„Moje wspaniałe życie”, reżyseria i scenariusz: Łukasz Grzegorzek, producentka: Natalia Grzegorzek
„Mosquito State”, reżyseria: Filip Jan Rymsza (debiut), scenariusz: Filip Jan Rymsza i Mario Zemero, producent: Włodzimierz Niderhaus
„Najmro. Kocha, kradnie, szanuje”, reżyseria: Mateusz Rakowicz (debiut), scenariusz: Mateusz Rakowicz i Łukasz M. Maciejewski, producenci: Agnieszka Odorowicz, Andrzej Papis, Maciej Sowiński
„Powrót do Legolandu”, reżyseria i scenariusz: Konrad Aksinowicz, producentka: Agnieszka Chromicka
„Prime Time”, reżyseria: Jakub Piątek (debiut), scenariusz: Jakub Piątek i Łukasz Czapski, producent: Jakub Razowski
„Przejście”, reżyseria i scenariusz: Dorota Lamparska (debiut), producent: Andrzej Stachecki
„Sonata”, reżyseria i scenariusz: Bartosz Blaschke (debiut), producenci: Sylwester Banaszkiewicz i Marcin Kurek
„Śmierć Zygielbojma”, reżyseria: Ryszard Brylski, scenariusz: Wojciech Lepianka i Ryszard Brylski, producent: Włodzimierz Niderhaus
„Wszystkie nasze strachy”, reżyseria: Łukasz Ronduda i Łukasz Gutt, scenariusz: Katarzyna Sarnowska, Michał Oleszczyk, Łukasz Ronduda, producenci: Kuba Kosma i Katarzyna Sarnowska
„Zupa nic”, reżyseria i scenariusz: Kinga Dębska, producent: Zbigniew Domagalski
„Żeby nie było śladów”, reżyseria: Jan P. Matuszyński (drugi film), scenariusz: Kaja Krawczyk-Wnuk, producenci: Leszek Bodzak i Aneta Hickinbotham
Do Konkursu Filmów Krótkometrażowych 46. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych zakwalifikowały się 24 filmy wyprodukowane przez szkoły filmowe oraz niezależnych producentów, a także w ramach programu „30 minut” Studia Munka – Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
Wyboru filmów do Konkursu Filmów Krótkometrażowych również dokonał Dyrektor Artystyczny, wspierając się rekomendacją powołanych przez siebie doradców (filmoznawczyni Diana Dąbrowska i historyk filmu Maciej Gil).
KONKURS FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH 46. FPFF
„Droga”, reżyseria i scenariusz: Edyta Wróblewska, produkcja: Studio Munka SFP
„Fools gold”, reżyseria i scenariusz: Shailesh Singh, produkcja: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
„Gęś”, reżyseria: Maria Wider, scenariusz: Noemi Słama, produkcja: Studio Munka SFP
„Gniazdo”, reżyseria i scenariusz: Gracjana Piechula, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
„Jeszcze jeden koniec świata”, reżyseria: Agnieszka Kot, scenariusz: Agnieszka Kot i Tomasz Kot, produkcja: Dynamo Film
„Jeszcze na chwilę”, reżyseria i scenariusz: Zuzanna Gorczycka, produkcja: Zuzanna Gorczycka
„Mój brat rybak”, reżyseria i scenariusz: Alicja Sokół, produkcja: Warszawska Szkoła Filmowa
„Mój syn zamyka się w łazience”, reżyseria i scenariusz: Kuba Januszewski, produkcja: Studio Munka SFP
„Niewolnik”, reżyseria: Grzegorz Piekarski, scenariusz: Grzegorz Piekarski i Antoni Grałek, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
„Ostatni Film Przed Końcem Świata”, reżyseria: Agnieszka Kalińska, scenariusz: Agnieszka Kalińska i Aleksandra Hulbój, produkcja: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
„Pan Młody”, reżyseria i scenariusz: Jan Saczek, produkcja: Jan Saczek
„Przypadek Jana Pampucha”, reżyseria i scenariusz: Mikołaj Piszczan, produkcja: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
„Rajski dom”, reżyseria: Adelina Borets, scenariusz: Adelina Borets i Bogdan Borysenko, produkcja: Warszawska Szkoła Filmowa
„Rozwiązanie”, reżyseria i scenariusz: Katarzyna Sikorska, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
„Samogłów”, reżyseria: Jakub Prysak, scenariusz: Jakub Prysak i Taras Dron, produkcja: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
„Skafander Klingerta”, reżyseria: Artur Wyrzykowski, scenariusz: Agata Koschmieder, Anna Stańko, Artur Wyrzykowski, produkcja: Bold Humans
„Skowyt”, reżyseria i scenariusz: Bartosz Brzeziński, produkcja: Warszawska Szkoła Filmowa
„Stancja”, reżyseria i scenariusz: Adrian Apanel, produkcja: Studio Munka SFP
„Synthol”, reżyseria i scenariusz: Piotr Trojan, produkcja: Studio Munka SFP
„Szczeliny”, reżyseria i scenariusz: Magdalena Gajewska, produkcja: Warszawska Szkoła Filmowa
„Szereg syczący”, reżyseria i scenariusz: Marcin Kluczykowski, produkcja: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
„The Hero”, reżyseria i scenariusz: Milena Dutkowska, produkcja: Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego
„Warzywa i owoce”, reżyseria i scenariusz: Maciej Jankowski, produkcja: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
„Windą w Kosmos”, reżyseria i scenariusz: Zuzanna Ciosmak, produkcja: Zuzanna Ciosmak
W trzeciej sekcji konkursowej, Konkursie Filmów Mikrobudżetowych, znalazły się filmy zakwalifikowane zgodnie z zasadami Programu Operacyjnego PISF Produkcja filmowa.
KONKURS FILMÓW MIKROBUDŻETOWYCH 46. FPFF
„Dzień, w którym znalazłem w śmieciach dziewczynę”, reżyseria: Michał Krzywicki, scenariusz: Michał Krzywicki i Dagmara Brodziak, producentka: Natalia Bednarska
„Po miłość / Pour l’amour”, reżyseria i scenariusz: Andrzej Mańkowski, producentka: Beata Hrycyk-Mańkowska
„Piosenki o miłości”, reżyseria i scenariusz: Tomasz Habowski, producentka: Marta Szarzyńska
„1:11”, reżyseria: Miron Wojdyło, scenariusz: Tomasz Jasiński, producentka: Agnieszka Papiewska
„Magdalena”, reżyseria i scenariusz: Filip Gieldon, producent: Jakub Kosma
46. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych odbędzie się w terminie 20-25 września 2021 roku w Gdyni. Sprzedaż akredytacji ruszy pod koniec lipca 2021 roku. Dokładna data uruchomienia sprzedaży zostanie ogłoszona z kilkudniowym wyprzedzeniem na stronie internetowej Festiwalu oraz w mediach społecznościowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz