niedziela, 10 grudnia 2023

Scenariusz kolejnej „Diuny” na ukończeniu

Nie było jeszcze kinowej premiery filmu „Diuna. Część 2”, a już wiadomo, że prace nad scenariuszem trzecie części dobiegają końca. Denis Villeneuve nie będzie się spieszył z realizacją "Diuny: Mesjasza", wiele zależy od sukcesu części 2, z której reżyser jest bardzo zadowolony.

Reżyser Denis Villeneuve ujawnił, że scenariusz trzeciej części "Diuny" jest już prawie gotowy. "Nie wiem dokładnie, kiedy wrócę na Arrakis (...) Dla mojego zdrowia psychicznego mogę [potrzebować] zrobić coś pomiędzy, ale to moje marzenie, by kolejny raz udać się na planetę, którą kocham" - przyznał Villeneuve. "Jeśli uda mi się nakręcić trylogię, będzie to spełnienie moich marzeń" -  Denis Villeneuve mówił w sierpniu w rozmowie z magazynem "Empire"

Villeneuve potwierdził też wówczas , że "Diuna: Część trzecia" będzie ekranizacją powieści "Mesjasz Diuny" Franka Herberta, czyli kontynuacji "Diuny" tego autora. "Książka 'Mesjasz Diuny' została napisana w reakcji na fakt, że czytelnicy 'Diuny' odebrali Paula Atrydę jako bohatera. A nie taki był zamiar Herberta. Moja adaptacja 'Diuny' jest bliższa jego wizji, która w rzeczywistości jest ostrzeżeniem. Jeśli powstanie, trzecia część 'Diuny' będzie moim ostatnim filmem tego cyklu. Po dwóch pierwszych książkach, kolejne są zbyt ezoteryczne" - stwierdził Villeneuve.

Rozmawiając z południowokoreańskimi dziennikarzami Villeneuve ujawnił, że scenariusz trzeciej części "Diuny" jest już na ukończeniu. "Pisze się. Jest już prawie na ukończeniu" - zdradził, dodając, że na rozpoczęcie produkcji filmu trzeba będzie jednak jeszcze trochę poczekać. "Nie wiem dokładnie, kiedy wrócę na Arrakis" - powiedział reżyser. "Dla mojego zdrowia psychicznego mogę [potrzebować] zrobić coś pomiędzy, ale to moje marzenie, by kolejny raz udać się na planetę, którą kocham" - dodał Villeneuve.

O drugiej części powiedział: "Według mnie ten film będzie o wiele lepszy niż pierwsza 'Diuna'" - zapewnia Villeneuve. "Jest w nim o wiele więcej życia. Jest pewien rodzaj uczuć między bohaterami. Starałem się uchwycić intensywność relacji międzyludzkich, których nie udało mi się pokazać przy pierwszej 'Diunie'. Nie twierdze, że to będzie perfekcyjny film, ale jestem z niego o wiele bardziej zadowolony niż z pierwszej części" - Villeneuve powiedział dziennikarzom z Korei Południowej. [źródło Interia.pl]

„Diuna. Część 2” pojawi się w kinach 1 marca 2024 roku.

1 komentarz:

  1. Wielkimi krokami zbliża się kolejna odsłona Diuny, a ja nawet nie widziałam pierwszej części. Chyba czas nadrobić i czekać na nową premierę. Słyszałam wiele dobrego o tym filmie i muszę go zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń