wtorek, 4 marca 2025

Oglądalność Oscarów spadła/wzrosła

Jak wynika z danych Disneya, w niedzielny wieczór 97. ceremonia wręczenia Oscarów przyciągnęła przed telewizory 18,07 mln amerykańskich widzów, którzy śledzili to wydarzenie na kanałach ABC i Hulu. Aktualizacja. Dane końcowe są bardziej optymistyczne.

Nie jest to dramatyczny spadek oglądalności, ale jednak... Spadek sięgnął około 7 procent, w porównaniu z oglądalnością z roku 2024. W ostatnich latach Oscary nie dominują w telewizji, przed rokiem ich oglądalność wyniosła 19,5 mln widzów, w 2023 było to 18,8 mln widzów, w 2022 roku 16,6 mln (Will Smith uderzył Chrisa Rocka), a w 2021 roku... słynnego 10,4 mln z powodu pandemii. Do zeszłego roku Oscary rosły, więc co im zaszkodziło w tym roku?

Teorii jest kilka. W USA oglądalność ucierpiała z powodu usterki technicznej na Hulu, które w streamingu pokazywało galę Oscarów. Sporo użytkowników nie mogło dostać się na swoje konta, aby obejrzeć Oscary. Inni tracili dostęp do gali, w trakcie jej trwania.

Drugim powodem spadku zainteresowania mógł być czas trwania Oscarowej gali, która sięgnęła 3 godzin i 47 minut i była jedną z najdłuższych w historii (choć były takie, które trwały ponad cztery godziny). Tak długie wydarzenia są trudne do utrzymania zainteresowania widzów.

Akademia już drugi rok z rzędu rozpoczynała galę wcześniej o godzinę, w porównaniu z tymi sprzed lat. Start o 19:00 czasu wschodniego/16:00 czasu pacyficznego oznacza, że wydarzenie umieszczone zostało w primetime.

Oglądalność Oscarów nie odbiera wynikiem od innych podobnych wydarzeń. Grammy spadły o 9 procent, Globy utrzymały oglądalność. Może po prostu takie show nie budzą już tak dużych emocji?

Dla mnie długość gali była problemem, bo blisko cztery godziny to duże wyzwanie. W dodatku gala miała dynamiczniejsze i słabsze momenty i mam wrażenie, że czasami bardzo się dłużyła. Ciągle jednak jest to świetne show, dla wszystkich tych, którzy kochają kino.

Aktualizacja

97. Oscary, które odbyły się na początku tego miesiąca, przyniosły najwyższą oglądalność tej uroczystości od pięciu lat. Transmisja przyciągnęła 19,69 mln widzów i miała dominującą obecność w mediach społecznościowych, gromadząc 104,2 mln interakcji, przewyższając zarówno Grammy, jak i Super Bowl pod względem zaangażowania online.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz