Mank |
Po raz drugi przyznano nominacje do Society of Composers and Lyricists Awards. To wyróżnienia, które doceniają muzykę tworzą na potrzeby filmów i seriali. W tym roku po trzy nominacje otrzymali Trent Reznor i Atticus Ross.
Przed 10 laty Trent Reznor i Atticus Ross otrzymali Oscara za muzykę do filmu „The Social Network”, a przed rokiem nagrodę Emmy za muzykę do serialu „Watchmen”. W tym roku twórcy ci pojawiają się na niemal wszystkich listach z kandydatami do nagród za muzykę filmową. To uznanie przyniosła im praca do dwóch bardzo różnych filmów, animacji „Co w duszy gra” (trzecim kompozytorem jest Jon Batiste, który wniósł do muzyki elementy jazzowe) oraz nowej propozycji Davida Finchera zatytułowanej „Mank”. Duet ten otrzymał dwie nominacje w kategorii z najlepszą muzykę do filmów studyjnych oraz za oryginalną piosenkę do „Manka”. W tej ostatniej kategorii ich konkurenci to m.in. Diane Warren i Sacha Baron Cohen.
O nagrodę za najlepszą oryginalną muzykę do filmu studyjnego rywalizują też: James Newton Howard za “News of the World”, Ludwig Göransson za “Tenet” i Terence Blanchard za “Da 5 Bloods”. Ten ostatni kompozytor wraz z reżyserem Spike’em Lee otrzymają specjalną honorową nagrodę. Obaj panowie współpracują od trzech dekad i stworzyli wspólnie około 18 filmów kinowych i produkcji telewizyjnych.
Ciekawa sytuacja ma miejsce w kategorii doceniającej muzykę w filmach niezależnych. Na pięć nominacji, trzy zdobyły kobiety. Jest w tym gronie łotewska kompozytorka Lolita Ritmanis za “Blizzard of Souls” (dostępny na HBO GO).
Dwie nominacje otrzymał Ludwig Göransson, za muzykę do filmu „Tenet” i serialu „Mandalorian”. Doceniono też muzykę do takich seriali, jak m.in.: „Gambit królowej” i „The Crown”.
Nagrody rozdane zostaną 2 marca.
Pełna lista nominacji (w oryginale):
Outstanding Original Score for a Studio Film:
James Newton Howard, “News of the World”
Ludwig Göransson, “Tenet”
Terence Blanchard, “Da 5 Bloods”
Trent Reznor & Atticus Ross, “Mank”
Trent Reznor & Atticus Ross, Jon Batiste, “Soul”
Outstanding Original Score for an Independent Film:
Emile Mosseri, “Minari”
Lolita Ritmanis, “Blizzard of Souls”
Sherri Chung, “The Lost Husband”
Steven Price, “David Attenborough: A Life on Our Planet”
Tamar-kali, “Shirley”
Outstanding Original Score for Television or Streaming Production:
Blake Neely, “The Flight Attendant”
Carlos Rafael Rivera, “The Queen’s Gambit”
Laura Karpman, Raphael Saadiq, “Lovecraft Country”
Ludwig Göransson, “The Mandalorian”
Martin Phipps, “The Crown”
Outstanding Original Score for Interactive Media:
Gordy Haab, “Star Wars: Squadrons”
Garry Schyman, Mikolai Stroinski, “Metamorphosis”
Ilan Eshkeri, Shigeru Umebayashi, “Ghost of Tsushima”
Outstanding Original Song for Visual Media:
Diane Warren, “Free” from “The One and Only Ivan”
Savan Kotecha, Fat Max Gsus, Rickard Goransson, “Husavik” from “Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga”
Trent Reznor & Atticus Ross, “(If Only You Could) Save Me” from “Mank”
Laura Karpman, Raphael Saadiq, Sonia Sanchez, “Tulsa, 1921: Don’t Catch the Fire” from “Lovecraft Country”
Erran Baron Cohen, Sacha Baron Cohen, Anthony Hines, “Wuhan Flu” from “Borat Subsequent Moviefilm”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz