piątek, 19 września 2014

Gdynia 2014. Najlepsze filmy festiwalu


Konkurs Główny obejrzany. Przedstawiam oceny wszystkich filmów konkursowych tegorocznego festiwalu oraz listę najlepszych tytułów zmagających się o główne nagrody. Nie było wcale łatwo wskazać najlepszy tytuł. O wygranej "Bogów" zadecydowało autentyczne wzruszenie, duma i dreszcze na plecach w czasie seansu.

Muszę tutaj wspomnieć o dwóch świetnych debiutach, które tuż za filmem Palkowskiego się znalazły. Polski thriller "Jeziorak" umiejętnie korzystający z dobrodziejstw gatunku oraz abstrakcyjny "Kebab & Horoscope" - to kino na wysokim poziomie łączącym ze sobą umiejętną realizację i dobry scenariusz.

1. „Bogowie”, reż. Łukasz Palkowski 8,5/10
2. „Jeziorak”, reż. Michał Otłowski 8/10
3. „Kebab i Horoskope”, reż. Grzegorz Jaroszuk 8/10
4. „Miasto 44”, reż. Jan Komasa 7,5/10
5. „Jack Strong”, reż. Władysław Pasikowski 7,5/10
6. „Pod Mocnym Aniołem”, reż. Wojciech Smarzowski 7/10
7. „Hardkor disko”, reż. Krzysztof Skonieczny 7/10
8. „Obietnica”, reż. Anna Kazejak 7/10
9. „Zbliżenia”, reż. Magdalena Piekorz 7/10
10. „Obywatel”, reż. Jerzy Stuhr 6/10
11. „Fotograf”, reż. Waldemar Krzystek 6/10

Choć obejrzałem, to ocen nie wystawiam filmom „Onirica - Psie Pole” i „Sąsiady”. Takie moje prawo. To bardzo nie moje kino i nie wypada wypowiadać się na tematy, które nie korespondują z moją wrażliwością.

Wszystkie filmy opisałem w poprzednich relacjach z festiwalu, więc zachęcam do czytania moich komentarzy i ocen.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz