czwartek, 21 czerwca 2018

Disney ostatecznie kupił Foxa


71,3 miliarda dolarów zapłaciła firma Walt Disney za studio 21th Century Fox. Disney zmuszony był przebić konkurencję, która niedawno była bliska nabycia Foxa. W rękach Disneya oficjalnie są już wielkie marki studia Fox. Mnie to przejęcie nie cieszy.

Disney nabył prawa do gigantycznej biblioteki studia Fox, na które składają się m.in.: „Avatar”, „Planet of the Apes”, „Alien”, „Predator”, „Die Hard”, „Kingsman”, „Ice Age” i „Night at the Museum” oraz w telewizji: „The Simpsons”, „Family Guy”, „Legion”, „American Horror Story”, „The Orville”, „NBC’s This Is Us” i „ABC’s Modern Family”. Biblioteka ta posłuży Disneyowi do stworzenia internetowej konkurencji dla Netflixa.

Disney będzie mógł teraz połączyć swoje Marvelowskie produkcje z Deadpoolem czy X-Menami. I to mnie jakoś nie martwi. Za to martwi mnie przyszłość mniejszych produkcji Foxa, szczególnie na polskim rynku. Czy Disney w ogóle będzie chciał zajmować się dystrybucją kameralnych produkcji Fox Searchlight („Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”, „Kształt wody”… i setki innych fajnych filmów)?

Na rynku kinowym pojawi się gigantyczny gracz. W 2017 roku Disney miał w USA 21,8 procent rynku, a Fox 12 procent. Wkrótce 1/3 całego rynku będzie w rękach Disneya.

To jedna z najważniejszych konsolidacji na rynku medialnym i filmowym w historii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz