wtorek, 18 maja 2021

Amazon kupuje MGM, Warner bierze Disocvery

Wielkie zmiany na rynku medialnym, które będą miały znaczenie także dla takich małych krajów, jak nasz. Amazon negocjuje zakup MGM i pozyskać może w ten sposób bibliotekę kilku tysięcy filmów, a co za tym idzie całego Bonda. Warner Media łączy siły z Discovery i buduje branżowego giganta, który chce rzucić wyzwanie Disney+ i Netflix.

Temat przybliża Marcin Kamiński, który bardzo uważnie i fachowo obserwuje zmiany w branży:

„Wczoraj świat obiegła wiadomość, że Discovery i Warner Media połączą się tworząc nowego medialnego giganta. Oczywiście ta decyzja będzie miała szerokie konsekwencje, bo obie firmy działają na wielu polach, a Warner – poza tym, że zajmuje się produkcją i dystrybucją filmów i seriali, to jeszcze jest właścicielem komiksowego wydawnictwa DC Comics oraz kilkunastu solidnych studiów zajmujących się produkcją gier wideo.

Jak będzie wyglądała nowa firma i czy wszystkie „biznesy”, które są obecnie w obu korporacjach przetrwają, nie wiadomo. Na pewno jednak ta decyzja nie pozostaje bez wpływu również na polski rynek, gdzie działa Player (należący do Discovery), a niebawem swoją premierę będzie miało HBO Max (należące do Warner Media).

To jednak nie koniec zmian na rynku medialnym. Amazon prowadzi obecnie zaawansowane negocjacje dotyczące kupna wytwórni MGM oraz całego jej katalogu filmowego, w tym serii o przygodach Jamesa Bonda. Firma Jeffa Bezosa chce przeznaczyć na ten cel 9 miliardów dolarów, co nie wydaje się wygórowaną ceną za firmę mającą prawa do takich marek jak 007, Rocky, Opowieść podręcznej czy Stargate. A w dobie coraz większych firm działających na coraz większych polach franczyzy wydają się być jednym z kluczowych elementów do utrzymania wyrównanej walki z konkurencją”.

***

Konsolidacje i połączenia, wchłanianie i zakupy… Taki jest dziś obraz mediów. Wszyscy gracze kierują wzrok na Disneya, który posiada gigantyczny zestaw znaczących firm medialnych. Netflix sam w sobie to potężny zbiór medialnych dóbr. Teraz do gry włączyć się chce Amazon, który posiada spore zasoby finansowe, ale którego Prime ciągle jest jednak nieco w tyle. Swoją wielką rodzinę buduje Warner Media. I takich właśnie ruchów należy oczekiwać w przyszłości. Jeszcze niedawno wszystkich szokował zakup 20th Century Fox przez Disneya, ale to był tylko początek…

Przyszłość zapowiada się ciekawie. Czy te rywalizacje między firmami medialnymi, pozytywnie odbiją się na naszej konsumpcji dóbr rozrywkowych? Z pewnością wszystkie one będą chciały sięgnąć do naszych kieszeni i bardzo będą się starały sprostać naszym oczekiwaniom i potrzebom. Te są zmienne, trudne do przewidzenia. Jedno jest pewne, będzie ciekawie.

1 komentarz:

  1. Ciekawy artykuł :)

    Reklama na Amazon to idealny wybór. Więcej szczegółów tutaj
    https://www.scorise.com/pl/amazon-ads/
    Scorise jest firmą godną zaufania. Warto spróbować pozycjonowania na wielu płaszczyznach.

    Osobiście polecam! Sprzedaż się zwiększyła więc warto.

    OdpowiedzUsuń