Hollywoodzkie Stowarzyszenie Prasy Zagranicznej (HFPA) przejdzie gruntowną przebudowę. Jest to wynik wielkiej krytyki, jaka spadła na tę organizację w ostatnich miesiącach. Stowarzyszeniu przyznającemu Złote Globy grozi upadek i dlatego jej członkowie zabiegają o ratowanie tej wpływowej nagrody i tej elitarnej organizacji.
W czwartek doszło do głosowania w gronie Hollywoodzkiego Stowarzyszenia Prasy Zagranicznej. Osoby zasiadające w tej grupie zapytano, czy godzą się na gruntowną przebudowę struktury tej organizacji. 72 osoby z HFPA były za zmianami, 3 osoby były przeciwko zmianom planowanym przez zarząd.
HFPA czekają historyczne zmiany i jak niesie wieść, nie chodzi tylko o dodanie kilku czarnych dziennikarzy do tego grona. Stowarzyszenie zdecydowanie otworzy się na nowe osoby, chcące dostać się do tej organizacji. Zmiany zasadnicze dotyczyć będą też zasad dotyczących współpracy producentów/studiów z HFPA.
Hollywoodzkie Stowarzyszenie Prasy Zagranicznej czekają gruntowne reformy, które doprowadzą do zmian w tej organizacji. „Dzisiejsze przytłaczające głosowanie w sprawie reformy Stowarzyszenia potwierdza nasze zaangażowanie w zmiany” - powiedział w oświadczeniu prezes HFPA Ali Sar. „Dlatego podjęliśmy już pewne działania, które pozwolą nam poczynić szybkie postępy. Ponieważ rozumiemy pilność i kwestię przejrzystości, będziemy stale aktualizować liczbę członków w miarę postępów w tworzeniu naszej organizacji bardziej otwartą i zróżnicowaną. Rozumiemy, że ciężka praca zaczyna się teraz. Nieustannie dążymy do tego, by stać się lepszą organizacją i być przykładem różnorodności, przejrzystości i odpowiedzialności w branży”.
W liście do swoich członków w poniedziałek zarząd HFPA przedstawił plan zwiększenia liczby osób kolorowych w swoich szeregach. Plan obejmuje również nowe ograniczenia dotyczące prezentów, które członkowie mogliby otrzymać oraz płatności za pracę na rzecz, jak się domyślam, studiów i producentów.
Zarząd planuje zwiększyć liczbę osób z pominiętych grup mniejszości. Zmienić mają się zasady przyjęć do HFPA. Nie jest jednak jasne, czy zmiany te wystarczą do poprawienia relacji branży z HFPA. Na razie decyzje te nie uspokoiły nastrojów, środowisko czeka na konkretne działania.
Złote Globy mają poważne problemy. Ponad 100 firm public relations podpisało się pod pismem w którym radzą swoim klientom, aby nie współpracowali z organizacją, chyba że zostaną wdrożone poważne reformy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz