Znakomita książka Matta Taibbiego zatytułowana "Nienawiść sp. z o.o." zostanie przerobiona na film dokumentalny. Producenci szukają obecnie reżysera, który podejmie się zrealizowania tego projektu.
Książka porusza trudny temat, dotyczący funkcjonowania współczesnych mediów. Jak przeczytać można w oficjalnym opisie: Nadrzędnym celem mediów jest przekazywanie informacji i wiedzy w rzetelny i obiektywny sposób. Co jednak dzieje się, kiedy osoby medialne, dzierżące tak silną władzę, otwarcie namawiają do hejtu, wybielają fakty, subiektywnie wspierają lub potępiają daną sprawę? Autor książki stara się obnażyć środowisko amerykańskiego świata dziennikarskiego. Wprost przytacza i nazywa wpadki, uchybienia oraz wątpliwie moralne poczynania osób, które określają siebie kreatorami opinii publicznej.
Czym różni się dziennikarz obstający za republikanami od tego, któremu przyświeca światopogląd demokratów? Jakimi wartościami kierują się najbardziej uznane stacje telewizyjne, popularne w USA? Te pozornie proste pytania po rozwinięciu okazują się czubkiem góry lodowej, która kryje ironię, obłudę i kompromitujące sekrety.
Obywatele powinni wiedzieć, jak działają mechanizmy rządzące ich opiniami i spojrzeniem na świat. Autor "Nienawiść sp. z o.o." czuje się zobowiązany do "oświecenia" tłumów, które nieświadomie ulegają sprytnej manipulacji. Nie od dziś wiadomo, że media wbrew wszelkim oczekiwaniom, nie są pozbawione wpływów politycznych, co widać także na polskim podwórku. Warto więc na przykładzie sytuacji w Stanach Zjednoczonych poznać niechlubne zaplecze mediów i uderzywszy się w pierś przyznać do uległości wobec dziennikarskiego bełkotu.
Pośrednikiem pomiędzy zapleczem dziennikarskim a głosem ludu jest Matt Taibbi, który nie jest typem człowieka w ciszy przyglądającego się hejterskiemu spiskowi. Amerykański reporter bez ogródek udziela reprymendy wszystkim znanym nazwiskom. Błyskotliwym i ciętym językiem krzyczy o nieetycznych poczynaniach tych, którzy trzymają w rękach władzę większą, niż posiadają partie polityczne.
***
„Jako firma, która ściśle współpracuje z dziennikarzami z całego świata, pozostajemy świadomi ewolucji mediów i wiadomości audiowizualnych” - powiedzieli współzałożyciele Vespucci, Johnny Galvin i Daniel Turcan. „Hate Inc.” fachowo analizuje obecny stan mediów i przez pryzmat książki „Zgoda na produkcję” Noama Chomsky'ego, Matt prosi nas, widzów, o pociągnięcie do odpowiedzialności dostawców wiadomości. Czas publikacji książki nie mógł być bardziej krytyczny, a film dokumentalny jako rozszerzenie komentarza Matta wydaje się tylko odpowiedni”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz