poniedziałek, 20 grudnia 2021

PISF wsparł produkcję filmową

Polski Instytut Sztuki Filmowej opublikował wyniki sesji 3/2021 w Programie Operacyjnym Produkcja filmowa w siedmiu priorytetach. Zapewne po raz ostatni w tym roku wsparto produkcję filmową. Dofinansowanie otrzymało pięć fabuł, cztery dokumenty i cztery animacje.

PISF poinformował o wsparciu finansowym w następujących priorytetach: Priorytet I: Rozwój projektu (fabuła, dokument, animacja), Priorytet II: Produkcja filmów fabularnych, Priorytet III: Produkcja filmów dokumentalnych, Priorytet IV: Produkcja filmów animowanych, Priorytet VI (Produkcja koprodukcji mniejszościowych), Priorytet IX: Produkcja oraz rozwój projektów filmów dla młodego widza lub widowni familijnej i Priorytet XI: Stypendia scenariuszowe (fabuła, dokument).

SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE WSPARCIA ZNALEŹĆ MOŻNA TUTAJ >>>

Wśród wspartych pełnometrażowych filmów fabularnych znalazł się m.in. nowy film Łukasza Palkowskiego zatytułowany „Sanatorium Gorkiego”, który wcześniej realizować miał Robert Gliński. Budżet tego filmu to 28,8 mln złotych. Film Ewy Stankiewicz zatytułowany „Droga do domu” kosztować ma 26,8 mln złotych. Oba filmy dofinansowano kwotą po 4 mln złotych. 3 mln złotych otrzymał Jacek Bromski na kolejny film ze znanego cyklu, teraz zatytułowany „U Pana Boga w Królowym Moście”. Wsparcia w tej sesji nie otrzymały nowe projekty Jana Komasy i Krzysztofa Łukaszewicza.

Wśród wspartych dokumentów znalazł się film Tomasza Wolskiego „1981”, który kosztować ma 1,2 mln złotych. Kwotą 5 mln złotych wsparto film animowany Wioletty Sowy zatytułowany „Wielka księga uczuć”. PISF wsparł też projekty mniejszościowe oraz produkcje dla młodych widzów, a w tym ostatnim produkcję filmu „Orzełek Iggy” w reżyserii Bartosza Kędzierskiego.

Sporo ciekawych projektów jest na etapie rozwoju. Wsparcie otrzymali m.in. Jan P. Matuszyński na film „Poprowadź mnie na drugą stronę”, Michał Marczak na „To zapewne jakiś koniec”, Krzysztof Łukaszewicz „Wola 44”, Marcin Borchardt na film dokumentalny „Themersonowie”, Petro Aleksowski na dokument „The Lucky Man”, Paweł Wysoczański na „Księdza”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz