poniedziałek, 24 grudnia 2018

Dobry początek „Zimnej wojny” w USA


[BOX OFFICE] Analitycy amerykańskiego box office’u dobrze oceniają otwarcie „Zimnej wojny” za oceanem. Film Pawła Pawlikowskiego pojawił się na trzech ekranach.

„Zimna wojna” 21 grudnia zadebiutowała w amerykańskich kinach i na platformie Amazon. Prezentacje kinowe mają umożliwić startowanie filmu w rywalizacji o Oscara w głównych kategoriach i są formą promocji filmu do Oscara nieanglojęzycznego a przede wszystkim promocją filmu w związku z jego premierą na Amazonie.

Film Pawła Pawlikowskiego to propozycja artystyczna i stąd tak wąska dystrybucja w amerykańskim kinie. Pierwszy weekend przyniósł wpływy z wyświetlania filmu na trzech ekranach na poziomie 55 727 dolarów, co daje średnią na ekran na poziomie 18 575 dolarów. Lepszą średnią na kopię w miniony weekend może się pochwalić tylko jeden film,              „If Beale Street Could Talk”.

To wynik nieco gorszy od osiągnięcia „Idy” z 2014 roku, której średnia na kopię wyniosła wtedy 20 tysięcy dolarów, a w sumie film przyniósł około 4 miliony dolarów wpływów i był to jeden z największych sukcesów nieanglojęzycznych filmów z napisami w amerykańskich kinach.

„Zimna wojna” wystartowała na poziomie „Shoplifters” sprzed kilku tygodni. 4 stycznia dystrybucja „Zimnej wojny” nieco się zwiększy, a film trafi do kilku innych miast. Jest szansa, że zainteresowanie polskim filmem będzie rosło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz