[BOX OFFICE] Analitycy amerykańskiego box office’u dobrze oceniają
otwarcie „Zimnej wojny” za oceanem. Film Pawła Pawlikowskiego pojawił się na
trzech ekranach.
„Zimna wojna” 21 grudnia zadebiutowała w amerykańskich
kinach i na platformie Amazon. Prezentacje kinowe mają umożliwić startowanie
filmu w rywalizacji o Oscara w głównych kategoriach i są formą promocji filmu
do Oscara nieanglojęzycznego a przede wszystkim promocją filmu w związku z jego
premierą na Amazonie.
Film Pawła Pawlikowskiego to propozycja artystyczna i stąd
tak wąska dystrybucja w amerykańskim kinie. Pierwszy weekend przyniósł wpływy z
wyświetlania filmu na trzech ekranach na poziomie 55 727 dolarów, co daje
średnią na ekran na poziomie 18 575 dolarów. Lepszą średnią na kopię w
miniony weekend może się pochwalić tylko jeden film, „If Beale Street Could Talk”.
To wynik nieco gorszy od osiągnięcia „Idy” z 2014 roku,
której średnia na kopię wyniosła wtedy 20 tysięcy dolarów, a w sumie film
przyniósł około 4 miliony dolarów wpływów i był to jeden z największych
sukcesów nieanglojęzycznych filmów z napisami w amerykańskich kinach.
„Zimna wojna” wystartowała na poziomie „Shoplifters” sprzed
kilku tygodni. 4 stycznia dystrybucja „Zimnej wojny” nieco się zwiększy, a film
trafi do kilku innych miast. Jest szansa, że zainteresowanie polskim filmem
będzie rosło.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz