wtorek, 4 grudnia 2018

Polskie krótkie filmy na Sundance


„Harda” Marcina Polara oraz „Acid Rain” Tomasza Popakula zostaną pokazane na Sundance Film Festival.

Festiwal Filmowy Sundance – jest największym corocznym festiwalem filmów niezależnych w USA, odbywa się w Park City, Salt Lake City oraz w ośrodku narciarskim Sundance w stanie Utah od 1978 roku. Najbliższa edycja odbędzie się w dniach od 24 stycznia do 3 lutego 2019 roku, a w sekcji filmów krótkometrażowych znalazły się dwie polskie produkcje.

Pierwszym z zaproszonych filmów jest animacja „Acid Rain” Tomasza Popakula. „Acid Rain” rozgrywa się gdzieś w Europie Wschodniej. Młoda ucieka z domu, jak najdalej od szarej miejscowości. Tak poznaje Chudego – trochę niezrównoważonego dziwaka, który mieszka w kamperze i całymi dniami załatwia swoje niekoniecznie legalne sprawunki. Ich wspólna droga prowadzi w coraz dziwniejsze rejony. Warto dodać, że to już druga animacja Tomasza Popakula, która została zaproszona na Sundance. W ubiegłym roku widzowie mogli zobaczyć tam film „Black”. Producentem filmu jest Animoon i Filmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny. Międzynarodową promocję i dystrybucję festiwalową filmu wspiera działająca w Krakowskiej Fundacji Filmowej agencja KFF Sales&Promotion.

Drugim polskim filmem prezentowanym w sekcji krótkometrażowej będzie „Harda” Marcina Polara. Tytułowa „Harda” niesie za sobą wiele znaczeń: niepokorna, złośliwa, odporna, nieugięta, mocna, wytrzymała, chłodna, twarda. Nie bez powodu bohater filmu nazwał tak swoje odkrycie - miejsce, któremu stawia czoła i którego wszystkie te cechy może odczuć namacalnie i dosłownie na własnej skórze. Pobudza ono jego wyobraźnię i popycha go naprzód w nieokrzesany i obsesyjny sposób. Kamera wraz z nim, krok po kroku, uczestniczy w eksploracji nieznanych dotąd człowiekowi przestrzeni, które coraz bardziej stawiają opór delikatnej ludzkiej materii. Producentem filmu jest działające przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich Studio Munka, a co-producentem LeLe Crossmedia Production. Międzynarodową promocją i dystrybucją festiwalową filmu zajmuje się działająca w Krakowskiej Fundacji Filmowej agencja KFF Sales&Promotion.

Dla obu filmów pokaz na Sundance będzie światową premierą. [źródło polishdocs.pl]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz