poniedziałek, 13 stycznia 2014

ZŁOTE GLOBY 2014 DLA FAWORYTÓW. Małe niespodzianki też były

Złote Globy dobiegły końca. Obyło się bez sensacji, choć był kilka niespodzianek. "American Hustle" i "12 Years a Slave" zwyciężyły. Nagrody aktorskie poszły w dobre ręce. "Breaking Bad" podkreślił na koniec swoją klasę. A ja dobrze wytypowałem 15 kategorii. Cóż, tak to bywa z loteriami...


Oto w jakie kolejności wręczano nagrody i jak to się miało do moich spekulacji:

NAJLEPSZY FILM – DRAMAT
"12 Years A Slave" (Zniewolony. 12 Years a Slave)
Trafiony. Bez niespodzianki, choć bałem się do samego końca. Zasłużenie i jedyna tylko nagroda dla tego filmu podczas Globów.

NAJLEPSZY AKTOR W DRAMACIE
Matthew McConaughey - "Dallas Buyers Club"
Trafiony. Dokładnie tak obstawiałem, choć była to bardzo nieprzewidywalna kategoria. A film świetny i rola znakomita.

NAJLEPSZA AKTORKA W DRAMACIE
Cate Blanchett - "Blue Jasmine"
Trafiony. Faworytka potwierdziła swoją klasę, a Woody Allen udowodnił, że ma dobre wyczucie aktorów. Nie bez powodu wszyscy chcą u niego grać.

NAJLEPSZY FILM – KOMEDIA/MUSICAL
"American Hustle"
Trafiony. Bez niespodzianki, ale przy Oscarach już tak łatwo nie będzie.

NAJLEPSZY AKTOR W KOMEDII/MUSICALU
Leonardo DiCaprio - "The Wolf Of Wall Street"
Pudło. Ale ponownie byłem blisko :) I cieszę się w sumie, choć rola Derna świetna. DiCaprio za sporą aktorską odwagę to dostał, bo w "Wilku..." idzie mocno.

NAJLEPSZY SERIAL KOMEDIOWY
"Brooklyn Nine Nine"
Pudło. A jednak jest to kategoria lubiąca nowe seriale.

NAJLEPSZY REŻYSER
Alfonso Cuaron - "Gravity"
Trafiony. Bardzo się cieszę, bo tak stawiałem i bardzo gość zasłużył.

NAGRODA CECILA B. DeMILLE'A
Woody Allen
Słynny okularnik nie przybył po odbiór nagrody. W jego imieniu wysłuchaliśmy Diane Keaton. I nawet nie wspomniała, że go nie ma, że nie chce, że nie musi. Woody nic nie musi.

NAJLEPSZA AKTORKA W SERIALU KOMEDIOWYM
Amy Poehler - "Parks & Recreation"
Pudło. Ale, bardzo sympatyczne. No i nagrodę otrzymuje współgospodyni tegorocznej ceremonii. To pierwsza taka sytuacja (chyba).

NAJLEPSZY FILM ANIMOWANY
"Frozen" (Kraina lodu)
Trafiony. To był kolejny faworyt. Najlepsza animacja 2013 roku i bardzo zasłużona nagroda.

NAJLEPSZY AKTOR W FILMIE TELEWIZYJNYM/MINISERIALU
Michael Douglas - "Behind The Candelabra" (Wielki Liberace)
Trafiony. Zdecydowany faworyt tej kategorii nie dał szans konkurentom.

NAJLEPSZY FILM ZAGRANICZNY
"The Great Beauty" (Wielkie piękno)
Pudło. Po Europejskiej Nagrodzie Filmowej kolejne cenne wyróżnienie. W Polsce w lutym.

NAJLEPSZY AKTOR W SERIALU KOMEDIOWYM
Andy Samberg - "Brooklyn Nine Nine"
Pudło. Duże. Niedługo na Canal+ debiutuje ten serial to zobaczymy co pokazał młody aktor i kumpel Adama Sandlera.

NAJLEPSZY SCENARIUSZ
Spike Jonze za "Her"(Ona)
Pudło. Też przewidywałem, że nagrody nie otrzymają faworyci, ale stawiałem na inny mniejszy film. Więc radość.

NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY
Jared Leto - "Dallas Buyers Club" (Witaj w klubie)
Trafiony. Po prostu kapitalna rola.

NAJLEPSZA AKTORKA W SERIALU DRAMATYCZNYM
Robin Wright - "House of Cards"
Trafiony. I TO JAK! To jedna z tych kategorii, gdzie mało kto stawiał na laureatkę. Świetna rola.

NAJLEPSZA AKTORKA W KOMEDII/MUSICALU
Amy Adams - "American Hustle"
Trafiony. Fajnie, że była lepsza od Meryl Streep. 

NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY W SERIALU/MINISERIALU/FILMIE TELEWIZYJNYM
Jon Voight - "Ray Donovan"
Pudło. Choć znowu byłem blisko. HFPA jednak lubią aktorów z doświadczeniem i niemal klasyków.

NAJLEPSZA ORYGINALNA PIOSENKA
"Ordinary Love" - U2 - "Mandela: Long Walk To Freedom"
Trafiony. Po prostu uwielbiam i nie mogło być inaczej. Ciekawe czy dostaną swoją pierwszą nominację do Oscara.

NAJLEPSZA ORYGINALNA MUZYKA
Alex Ebert - "All Is Lost"
Pudło. A ja ciągle pod wrażeniem "Grawitacji". Na scenie zaś taki szalony pan odebrał nagrodę.

NAJLEPSZY SERIAL DRAMATYCZNY
"Breaking Bad"
Trafiony. Nie było inne opcji. Piękne uhonorowanie pięciu lat z serialem.

NAJLEPSZY AKTOR W SERIALU DRAMATYCZNYM
Bryan Cranston - "Breaking Bad"
Trafiony. I musiał serial się zakończyć, by Walter White został doceniony.

NAJLEPSZA AKTORKA W FILMIE TELEWIZYJNYM/MINISERIALU
Elisabeth Moss - "Top of the Lake"
Trafiony. Nie miałem wątpliwości co do faworytki w tej kategorii.

NAJLEPSZY FILM TELEWIZYJNY/MINISERIAL
"Behind The Candelabra" (Wielki Liberace)
Trafiony. Produkcja HBO była faworytem kategorii.

NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA W SERIALU/MINISERIALU/FILMIE TELEWIZYJNYM
Jacqueline Bisset - "Dancing On The Edge"
Pudło. I jestem w szoku, bo moja faworytka przegrała kolejny raz.

NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA
Jennifer Lawrence - "American Hustle"
Pudło. Ale byłem blisko :)

Jeżeli kogoś interesuje to napisałem stosowne podsumowanie dla www.stopklatka.pl

Pozdrowienia dla pani Yoli Czaderskiej-Hayek, jedynej Polki wśród członków organizacji przyznającej Złote Globy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz