W miniony weekend „Zimna wojna”
przekroczyła granicę 1 miliona sprzedanych biletów. Premiera filmu Pawła
Pawlikowskiego w polskich kinach miała miejsce 8 czerwca 2018 roku. Już za
kilka dni polski film walczył będzie o trzy Oscary.
Już podczas realizacji „Zimna
wojna” budziła spore emocje. Był to pierwszy film Pawła Pawlikowskiego po zdobyciu
Oscara za „Idę”. Premiera „Zimnej wojny” miała miejsce w Cannes w maju 2018,
gdzie film przyjęty został entuzjastycznie, a z wydarzenia tego Pawlikowski
przywiózł nagrodę dla najlepszego reżysera. Chwilę potem, 8 czerwca, „Zimna
wojna” weszła do polskich kin, a w pierwszy weekend obejrzało ją 85,1 tysiąca
widzów. W ten pierwszy weekend wystarczyło to na zajęcie drugiego miejsca w
polskim box office, ale pokonać „Jurassic World: Upadłe królestwo” nie było
szans. „Zimna wojna” nigdy nie znalazła się na czele listy z największymi
przebojami w polskich kinach. Nie przeszkodziło to filmowi znajdować się przez
wiele tygodni w czołowej dziesiątce, aż w końcu znalazła się wyżej od
hollywoodzkiej opowieści o dinozaurach. Stało się to pięć tygodni po premierze
obu filmów.
Miejsce w pierwszej dziesiątce
polskiego box office „Zimna wojna” straciła po dwóch miesiącach, gromadząc
blisko 750 tysięcy widzów. Na koniec roku 2018 „Zimną wojnę” obejrzało 931
tysięcy widzów, co dało filmowi miejsce w pierwszej 20. najpopularniejszych filmów
w polskich kinach. Film ciągle jednak był obecny w polskich kinach i tak się
dzieje do dzisiaj, bo wiele kin w Polsce ciągle pokazuje „Zimną wojnę”. Mimo
premiery na DVD/Blu-ray czy rynku VOD.
W 2019 roku widzowie dalej
oglądali „Zimną wojnę”, a trzy nominacje do Oscara i ponownie ogromne medialne
nagłośnienie filmu przyciągnęło publiczność do kin. Kwestią czasu było to,
kiedy na filmie pojawi się milionowy widz.
W miniony weekend „Zimna wojna” przekroczyła tę granicę i oficjalnie od
premiery film ten obejrzało w Polsce 1 002 504 widzów.
W najbliższy weekend „Zimna wojna”
walczy o Oscary i ponownie będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem w
polskich kinach, które z pewnością organizowały będą liczne oscarowe pokazy.
I jeszcze wiadomość zza oceanu.
Po dziewięciu weekendach „Zimna wojna” w USA przyniosła 3,55 miliona dolarów
wpływów. Już niedługo pokonany zostanie wynik „Idy”, która przyniosła w USA 3,8
miliona dolarów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz