niedziela, 24 kwietnia 2022

Netflix stracił 200 tysięcy odbiorców

W trakcie pierwszych trzech miesięcy 2022 roku Netflix stracił 200 tysięcy subskrybentów. Trend będzie się nasilał i jak sądzą analitycy, w nadchodzącym kwartale N straci dodatkowe 2 miliony odbiorców.

Netfilx stracił odbiorców po raz pierwszy od dekady. Utrata 200 tysięcy subskrybentów, odbiła się też na cenach akcji, które zanotowały 35 procentowy spadek wartości. W liście do udziałowców Netflix część winy za spadek liczby odbiorców zrzucił na osoby udostępniające swoje hasła i już testuje mechanizmy, które ograniczą takie praktyki.

W swoim komentarzu do tej sprawy, specjalista rynku medialnego, Marcin Kamiński napisał:

„W ciągu pierwszego kwartału tego roku Netflix stracił 200 tysięcy użytkowników netto. To nie jest żadna niespodzianka, bo po wybuchu pandemii zyskiwał ich w tempie przekraczającym przewidywania analityków. Niemniej jednak, ponieważ wraz z utratą obecnych klientów serwis nie wyrobił również własnych, niewysokich planów związanych z pozyskiwaniem nowych abonentów, giełda zareagowała nerwowo i wartość akcji giganta spadła o 20%. Co więcej, analitycy przewidują, że utrata klientów będzie widoczna również w drugim kwartale tego roku.

Oczywiście, szefowie Netflixa reagują. Reed Hastings ogłosił, że w przeciągu roku lub dwóch w usłudze pojawi się tańszy abonament pozwalający na korzystanie z serwisu z reklamami. Sam Hastings nigdy nie był wielkim fanem tego pomysłu, ale skoro – jak sam podkreśla – te model sprawdza się w Hulu, a korzystają z niego również Disney i HBO, to Netflix również zaoferuje swoim klientom możliwość wyboru.

Gigant zamierza również ograniczyć możliwość współdzielenia kont, co – jak wyliczyli jego księgowi – kosztuje firmę setki milionów dolarów. Specjaliści szacują, że ponad 100 milionów kont z 221 milionów używanych jest współdzielonych, z czego aż 30 milionów tylko w USA i Kanadzie”.

A chwilę potem okazało się, że HBO Max ma już 76,8 miliona użytkowników na świecie. 48,6 miliona z nich to mieszkańcy USA. Na koniec ubiegłego roku usługa miała 73,8 miliona użytkowników, co oznacza, że w ciągu pierwszego kwartału tego roku dorobiła się blisko 3 milionów nowych.

***

Ja jestem zawsze po stronie jakości, a Netflix... cóż, z tą jakością to różnie bywa.

3 komentarze:

  1. Z jakością na HBO i Amazon też różnie bywa. Utrata 200 tysięcy subskrybentów to w zasadzie nic. A wynik HBO też słaby, patrząc na to ile wrzucają filmów z Warner Bros praktycznie zaraz po premierze albo na równocześnie z premiera kinową.

    OdpowiedzUsuń
  2. A to nie jest tak, że teraz sytuacja się normalizuje po prostu? Skoro przez pandemię dołączyło dużo osób to oczywiste jest że część z nich odejdzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawda też jest taka, że przez pandemie dużo filmów czy seriali początkowo wstrzymało produkcję.

    OdpowiedzUsuń