środa, 12 marca 2014

(Nie tylko) Filmowe wieści - nr 11/2014

Pierwszy milioner

Producenci serialu "Teoria wielkiego podrywu" podpisali umowę na produkcję jeszcze trzech sezonów. Cieszę się bardzo, bo to taki serial, przy którym świetnie wypoczywam.

28 marca w Polsce premierowo pojawi się trzeci sezon serialu "Homeland". Wyemituje go stacja Fox. Już kiedyś pisałem, że twórcy stracili moc i to nie jest już dobra produkcja. Potwierdza to też brak nominacji do nagród telewizyjnych. Będzie jednak sezon kolejny i szansa na rehabilitację.

Po kraju latają arcydzieła kina amerykańskiego z okazji 90 lat Warner Bros. W moim mieście Szczecinie tych filmów nie zobaczymy. Gdzie są ci słynni animatorzy filmowej kultury, działający na rynku od lat i zbierający tak pochlebne opinie w magistracie. Przyjdzie zapewne Spórowi zakasać rękawy...

W polskim box office "Jack Strong" został pierwszym filmem w 2014 roku, który obejrzało ponad milion widzów. Dobrym startem pochwalić może się "300: Początek imperium". Nieco ponad 100 tysięcy w weekend otwarcia dla "Kamieni na szaniec".


Niektórzy upierają się, że Orły 2014 zakończyły się remisem i trzy filmy zdobyły po 4 nagrody. Pomijana jest nagroda publiczności i nie żebym przepadał za Filmwebem, ale trzeba być rzetelnym. Powtórzę więc. Pięć nagród dla "Chce się żyć". Po cztery dla "Idy" i "Papuszy".

Pojawił się zwiastun "Miasta 44" i w kinie nie poznałem, że to polski film. Chyba wszystko przez utwór Lany Del Rey. Kurcze fajnie, że stać jest polskich producentów na wykorzystywanie zagranicznych utworów (Dawid Podsiadło był już zajęty). Czyżby zapowiedz podboju rynków międzynarodowych?

Nie wszystko stracone. Natalia Sikora wystąpiła w teledysku promującym film "Stacja Warszawa". Artystka wykonuje utwór "Jeszcze będzie przepięknie". Premiera lada dzień.

"Pretty Woman" przerobione zostanie na musical. Niech się Amerykanie bawią.

Wanda Rapaczyńska nie jest już prezesem Agory. Jej miejsce zajął Bartosz Hojka, który jak czytam "odegrał kluczową rolę w uzyskaniu przez spółkę Stopklatka S.A. koncesji na kanał filmowy".

CD Project Red przesunął na luty 2015 roku premierę gry "Wiedźmin 3: Dziki gon". Firma chce lepiej dopracować grę. Wierzę im na słowo...

Czy tylko ja jestem zawiedziony serialem "Detektyw"? Czytam o zachwytach i nie wierzę ile przegapiłem, nie wychwyciłem, nie rozpoznałem. Ale do tematu jeszcze powrócę, bo serio mówiąc po prostu mięty nie poczułem, wkręcić się nie dałem, niekonsekwencję dostrzegam. Nie wszystko da się przykryć filozofią, teoriami nauk mądrych i innymi nadinterpretacjami. Cóż. Kiedyś ktoś próbował mnie przekonać, że druga i trzecia część "Matrixa" to dobre filmy są. Lata chyba zweryfikowały te opinie... chyba.

Będzie osiem sezonów "Gry o tron". I dobrze.

Podoba mi się ocena filmu "Noe: wybrany przez Boga" mówiąca o tym, że to takie połączenie "Ostatniego kuszenia Chrystusa" z "Władcą Pierścieni". Film Aronofsky'ego określany jest jako ambitne przedsięwzięcie. Zacieram ręce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz