Piotr Adamski i Bartosz Kruhlik zrealizują pierwsze filmy w ramach pilotażowej edycji programu „60 Minut” Studia Munka-SFP. Partnerem i koproducentem filmów realizowanych w ramach programu jest telewizja Canal+.
W pierwszym naborze zgłoszonych zostało ponad dwadzieścia
projektów. Rada Artystyczna w skład której wchodzą reżyserzy Agnieszka
Smoczyńska, Jan Komasa, Michał Rogalski, dyrektor artystyczny Studia Munka-SFP
Jerzy Kapuściński oraz Alicja Gancarz - przedstawicielka Canal+, wybrała dwa
scenariusze, które zostały skierowane do produkcji.
Pierwszym z nich jest „Eastern” Piotra Adamskiego. Film
utrzymany będzie w quasi-gatunku filmowym, w ramach którego twórcy przenoszą
elementy hollywoodzkich westernów we wschodnie realia kulturowe. Powstają
hybrydy, które z jednej strony demaskują schematyczną „bajkowość” westernów, z
drugiej skutecznie komentują rzeczywistość właśnie poprzez zderzenie dwóch,
odmiennych biegunów kulturowych. Piotr Adamski jest artystą wizualnym i
reżyserem filmowym. Ukończył Akademię
Sztuk Pięknych w Poznaniu oraz Szkołę Wajdy. Autor prac wideo i obiektów.
Współtwórca duetu artystycznego Adamski/Brzuzan. Jego pierwszy film fabularny
„Otwarcie” wyprodukowany w ramach programu „30 Minut” Studia Munka-SFP miał
swoją premierę na 56. Krakowskim Festiwalu Filmowym, gdzie został nagrodzony
Srebrnym Lajkonikiem. Obecnie pracuje nad debiutem pełnometrażowym.
Z kolei Bartosz Kruhlik w ramach programu „60 Minut”
wyreżyseruje film „Supernova”. Będzie to krwista obyczajowa historia,
oscylująca na granicy dramatu, thrillera i kina katastroficznego. Kruhlik
zmierzy się w swoim filmie ze sportretowaniem bohatera zbiorowego. Bartosz
Kruhlik jest absolwentem Reżyserii w Łódzkiej Szkole Filmowej. Jego filmy były
pokazywane ponad 500 razy na polskich i zagranicznych festiwalach, gdzie
zdobyły blisko 150 nagród i wyróżnień. Najważniejsze selekcje: San Sebastian
IFF, Karlove Wary IFF, Montreal WFF, Sarajevo FF, IDFA. W roku 2013 otrzymał
Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia dla
studentów uczelni artystycznych. Rok wcześniej stypendium Ministra Nauki. Od
2014 roku jest zaangażowany w pomoc organizacjom pozarządowym, realizuje dla
nich pro bono spoty i kampanie społeczne. W 2015 roku jego spot dla
stowarzyszenia "AD REM" otrzymał nagrodę BEST ADVERTISEMENT na
festiwalu w Makao w Chinach. W wolnych chwilach namiętny szachista.
Budżet każdego filmu w „60 Minutach” wynosić będzie około
jednego miliona złotych brutto. Tytuły wyprodukowane w ramach programu będą
emitowane w telewizji. Planowane są także ich premiery kinowe. Tegoroczna
edycja ma charakter pilotażowy – jeśli format i założenia się sprawdzą, Studio
Munka-SFP przewiduje kontynuację programu przez kolejne lata. [informacja
prasowa]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz