Szkoła Filmowa w Łodzi i Netflix rozpoczynają długofalową współpracę. Nowy projekt powstał z myślą o młodym pokoleniu filmowców z Polski. Netflix rozpoczyna cykl warsztatów dla studentek i studentów Szkoły Filmowej w Łodzi. Wspólna inicjatywa ułatwi młodym talentom stawianie pierwszych kroków na artystycznej ścieżce i początek profesjonalnej kariery w polskiej branży audiowizualnej.
Głównym założeniem długoterminowej współpracy Szkoły Filmowej w Łodzi i Netflix jest rozwój twórczy nowego pokolenia filmowców z Polski. Partnerów łączą wspólne cele – odkrywanie i wspieranie młodych talentów, a także umożliwienie im doskonalenia praktycznych kompetencji zawodowych, niezbędnych do rozpoczęcia kariery na zmieniającym się rynku filmowym.
Projekt jest częścią międzynarodowego programu Netflix Grow Creative, w ramach którego studenci i studentki scenariopisarstwa, organizacji produkcji filmowej oraz reżyserii biorą udział w cyklu warsztatów prowadzonych przez ekspertki i ekspertów w swoich dziedzinach. Szkolenia dla osób wiążących przyszłość z branżą kreatywną obejmą m.in.: prowadzenie i koordynację twórczej współpracy, pisanie i rozwój scenariusza, przygotowanie do pitchingów.
„Jesteśmy bardzo szczęśliwi z rozpoczęcia współpracy ze Szkołą Filmową w Łodzi. To uczelnia zaliczana do ścisłej czołówki szkół filmowych na świecie, która ponadto wywiera istotny wpływ na całą branżę audiowizualną w Polsce. To właśnie tutaj rodzą się i kształtują polskie talenty filmowe. Poprzez działania, wchodzące w skład szerszego programu Grow Creative, chcemy wspierać rozwój artystyczny i zawodowy uzdolnionych studentów i studentek oraz zapewnić im jak najlepszy start w profesjonalnej karierze. To nie jednorazowa inicjatywa, ale początek naszej długofalowej inwestycji w relacje ze Szkołą Filmową w Łodzi i, tym samym, w przyszłość polskiej branży filmowej i telewizyjnej” – komentuje Christopher Mack, dyrektor programu Grow Creative w Netflix.
„W programie kształcenia Szkoły Filmowej w Łodzi skupiamy się zarówno na rozwoju wrażliwości, talentu i indywidualności twórczej, jak i na perfekcyjnym opanowaniu warsztatu czy znajomości realiów pracy w profesjonalnej kinematografii i przemyśle audiowizualnym. Dla osiągnięcia ostatniego z wymienionych celów nauczania istotna jest partnerska współpraca z podmiotami z sukcesem funkcjonującymi w branży od lat. Dlatego cieszy nas perspektywa współpracy z Netflix, która wzbogaci ofertę edukacyjną Szkoły i umożliwi zdobycie ponadprogramowej wiedzy o rozwijaniu projektów filmowych i serialowych oraz o standardach technologicznych i organizacyjnych profesjonalnej produkcji. Takie umiejętności bezpośrednio przekładają się na wzrost zawodowych kompetencji i zwiększenie szans naszych absolwentów i absolwentek na budowanie kariery zawodowej i własnej ścieżki artystycznej” – mówi Rektorka Szkoły Filmowej w Łodzi, dr hab. Milenia Fiedler.
Ogłoszoną właśnie współpracę zainicjowały dwudniowe warsztaty, w trakcie których uczestnicy i uczestniczki mieli okazję posłuchać o sztuce opowiadania historii, specyficznych zasadach produkcji i finansowania czy postprodukcji, a także poznać tajniki procesu pozyskiwania tytułów dla Netflix. To pierwsze z zaplanowanych działań, które wesprą młode talenty w pracy kreatywnej i tworzeniu angażujących projektów filmowych i serialowych, by zachwyciła się nimi publiczność z całego świata. [informacja prasowa]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz