środa, 27 marca 2019

Smarzowski nie nakręci „Wesela 2”


Dobrze poinformowane źródła informują, że Wojtek Smarzowski nie zamierza realizować sequela swojego debiutanckiego „Wesela”. Co więc kryje się pod tytułem „Wesele 2” we wniosku do PISF?

O „Weselu 2” pisałem kilka dni temu i tekst ten zainspirował wiele innych polskich mediów. Dziś do sprawy powracam.

Źródła dobrze poinformowane i godne zaufania donoszą, że pod hasłem „Wesele 2” kryje się film „Jedwabne wesele”. O projekcie tym Wojtek Smarzowski wspominał już jakiś czas temu. Ma on opowiadać o relacjach polsko-żydowskich. Co ciekawe, projekt filmu znajduje się w komisji, której przewodzi Paweł Pawlikowski. Mimo wcześniejszych zapowiedzi prace na planie „Jedwabnego wesela” nie rozpoczną się w tym roku.

O możliwości zastosowania klasycznej „zmyłki” przez producentów filmu Smarzowskiego informowałem już w głównym tekście. Nie jestem więc zaskoczony. Pamiętać też należy, że „Kler” przez dłuższy czas krążył w środowisku pod ukrytym tytułem „3”.

1 komentarz: